Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

Vision Express: 250 salonów na 30-lecie działalności w Polsce

Marka Vision Express świętuje okrągły jubileusz. Od trzech dekad oferuje Polakom dostęp do profesjonalnych badań wzroku oraz szerokiej oferty produktowej. Lider w branży optycznej podkreśla, że dzięki konsekwentnej ekspansji, ok. 18 mln Polaków może dotrzeć do najbliższego salonu w 30 minut.

W bieżącym roku firma planuje skupić się na odnawianiu salonów zgodnie z nowym konceptem zaprezentowanym już m.in. w warszawskiej Promenadzie.

W 2023 roku w salonach Vision Express wykonano pół miliona badań wzroku

Tylko w 2023 roku w salonach Vision Express wykonano pół miliona badań wzroku. W ciągu 30 lat, czyli od początku istnienia firmy na polskim rynku, liczba badań przekroczyła 8,3 mln. Te dane podkreślają sukces marki zarówno pod względem lojalności klientów, jak i poprawy dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej okulistycznej.

Od 2018 roku w wybranych salonach Vision Express można skorzystać z bardziej zaawansowanej diagnostyki. Niektóre gabinety optometryczne zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt do przesiewowej oceny ryzyka chorób oczu Optiskan. Od startu nowej usługi, skorzystało z niej blisko 230 tys. pacjentów. Część z nich została skierowana do specjalistycznych ośrodków okulistycznych w celu dalszej diagnostyki.

– Nasze doświadczenie i lojalność klientów potwierdzają naszą pozycję lidera w branży optycznej w Polsce. Od 30 lat ułatwiamy Polakom dostęp do niezbędnych badań wzroku. Nasze akcje prozdrowotne, takie jak coroczne Wielkie Badanie Wzroku, cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem i przyciągają nowych klientów. Skuteczność tego typu akcji prozdrowotnych nie byłaby możliwa, gdyby nie rozbudowana sieć naszych salonów, do których ok. 18 mln Polaków może dotrzeć w zaledwie 30 minut. Dzisiaj, oprócz kompleksowej opieki nad wzrokiem, oferujemy także szeroką gamę produktów – okularów przeciwsłonecznych, korekcyjnych, soczewek i akcesoriów. Mamy w ofercie produkty na każdą kieszeń i dopasowane do różnych potrzeb klientów – podkreśla Krisztian Makkai, Dyrektor Zarządzający Vision Express.

Vision Express ramię w ramię z trendami modowymi

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Vision Express nieustannie kreuje i popularyzuje trendy w modzie okularowej, oferując szeroką gamę produktów, które czasami pozytywnie zaskakują, ale przede wszystkim spełniają potrzeby i preferencje klientów. Marka podaje, że wśród najpopularniejszych marek opraw i okularów przeciwsłonecznych znajdują się Ray-Ban, Emporio Armani oraz Unofficial. Firma sukcesywnie powiększa swoje portfolio produktowe. Obecnie w salonach i sklepie internetowym można znaleźć również modele takich marek, jak: Burberry, Coach, DbyD, Gucci, Prada, Polo Ralph Lauren, Versace, Tom Ford czy Brooks Brothers. Marki te najczęściej oferują zarówno okulary przeciwsłoneczne, jak i oprawy korekcyjne.

– W naszych salonach można stworzyć okulary szyte na miarę. Dotyczy to wyboru kształtu oprawek, koloru, rozmiaru, materiału, ale również soczewek dostępnych w różnych konfiguracjach. Przykładowo, od ubiegłego roku w ofercie mamy nowoczesne soczewki Transitions, czyli szkła automatycznie dostosowujące się do zmieniających się warunków oświetleniowych — ciemnieją na zewnątrz i odzyskują przejrzystość w pomieszczeniach – mówi Krisztian Makkai i dodaje: – Nieustannie wzbogacamy nasz asortyment o nowe, innowacyjne produkty oraz podnosimy jakość naszych usług medycznych. korzystając z najnowocześniejszego sprzętu i przestrzegając najwyższych standardów jakości.

Nowe koncepty salonów

W 2023 Vision Express poszerzyło swoją sieć do 250 salonów, realizując strategię ekspansji, zarówno poprzez remonty istniejących punktów sprzedaży, jak i otwieranie nowych lokalizacji. Salony w nowych konceptach charakteryzują się jasnym, ciepłym wnętrzem z włoskim designem, tworzącym idealną przestrzeń sprzedażową. Inwestycje związane ze zmianą konceptów niektórych salonów skupiają się na budowaniu silnych relacji z konsumentami, opartych na pozytywnych doświadczeniach zakupowych.

W nowym koncepcie utrzymany jest m.in. salon Vision Express w warszawskich Złotych Tarasach – drugi największy salon tej sieci w Polsce. Lokal o powierzchni ponad 247 mkw. jest wyposażony w 2 gabinety optometryczne. Kolejne salony, które powitały klientów nową aranżacją w 2023 roku, znajdują się w CH Dekada w Koninie, CH Veneda w Łomży i krakowskiej Serenadzie. W 2024 roku planowane są dalsze remonty i otwarcia, na przykład w Galerii Kazimierz w Krakowie, Westfield Arkadia w Warszawie, CH Aleja Bielany w Bielanach Wrocławskich czy Magnolia Park we Wrocławiu.

– Zależy nam na ciągłym rozwoju i dostosowywaniu się do potrzeb rynku. Nowe koncepty mają na celu poprawę doświadczeń zakupowych poprzez oferowanie większych przestrzeni, lepszej ekspozycji produktów i urzekających akcentów modowych. Na szczególną uwagę zasługuje autorska strefa Ray-Ban, w której produkty marki prezentowane są na specjalnie wykonanych meblach, dodając dodatkowej szczypty wyrafinowania – dodaje Katarzyna Dąbrowska, Dyrektor ds. Rozwoju i Inwestycji Vision Express.

Vision Express od lat wyróżnia się także rozbudowanym i nowoczesnym programem lojalnościowym Vision Care, który rokrocznie notuje przyrost liczby użytkowników. Dzięki możliwości zapraszania do programu członków rodziny, klienci nie tylko mogą sami zadbać o wzrok, ale dostają również narzędzie do wsparcia bliskich. W 2023 roku liczba użytkowników programu wzrosła o 160 tys. Aktualnie do Vision Care dołącza co 4. nowy klient Vision Express.

Vision Express: 250 salonów w ponad 100 miastach

Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.
Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy 250 salonów w ponad 100 miastach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.
Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.