Dołącz do uczestników
SCF 2025 Spring!

H&M będzie kontynuować rozwój w modelu omnichannel

Grupa H&M osiągnęła dobre wyniki po dwóch kwartałach br. Sprzedaż netto w drugim półroczu wzrosła o 3 procent do 59 605 mln SEK (57 616). W walutach lokalnych sprzedaż netto wzrosła o 3 procent. Dobre wyniki pozwolą firmie zwiększyć tempo inwestycji i zrealizować plany, czyli wprowadzić nowe formaty sklepów oraz uruchomić jesienią zaktualizowany sklep internetowy.

Sprzedaż netto grupy H&M wzrosła w pierwszym półroczu o 1 procent do 113 274 mln SEK (112 488). W walutach lokalnych sprzedaż netto była zgodna z poprzednim rokiem. Zysk brutto wzrósł do 61 224 mln SEK (56 224). Odpowiada to marży brutto na poziomie 54,0% (50,0%).

Koszty sprzedaży i administracyjne wzrosły o 1 procent w SEK. W walutach lokalnych wydatki te były zgodne z rokiem poprzednim. Zysk operacyjny wzrósł do 9 175 mln SEK (5 466), co odpowiada marży operacyjnej na poziomie 8,1% (4,9%).

Wynik po opodatkowaniu wzrósł do 6 196 mln SEK (3 828), co odpowiada 3,85 SEK (2,35) na akcję. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły do 16 567 mln SEK (12 485). Środki pieniężne netto z działalności finansowej wzrosły do 7 961 mln SEK (7 700). Środki pieniężne i ich ekwiwalenty oraz niewykorzystane linie kredytowe wyniosły 42 572 mln SEK (38 813).

Zapasy w obrocie handlowym spadły o 1 procent do 38 518 mln SEK (38 802). Po korekcie walutowej wartość zapasów w obrocie wzrosła o 2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Zapasy handlowe w SEK stanowiły 16,3% (16,7%) 12-miesięcznej sprzedaży kroczącej.

„W drugim kwartale osiągnęliśmy najlepsze wyniki od wielu lat, po raz kolejny pokazując siłę i solidną pozycję finansową grupy H&M, z silnymi przepływami pieniężnymi, a także poprawą rentowności i sprzedaży. Teraz jeszcze bardziej zwiększamy nasze ambicje, aby wzmocnić markę, ofertę dla klientów i doświadczenia zakupowe. Koncentrując się na naszych klientach, zaangażowanych współpracownikach i szybszym tempie inwestycji w drugiej połowie roku, widzimy dobre warunki do dalszego rentownego, długoterminowego i zrównoważonego wzrostu” – mówi Daniel Ervér, CEO.

„Dzięki gwałtownemu wzrostowi zysku przez cztery kolejne kwartały, jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego długoterminowego celu, jakim jest rentowność przekraczająca 10 procent w czasie. Nasz cel, jakim jest 10-procentowa marża operacyjna w całym roku 2024, pozostaje aktualny.

Jednak warunki do osiągnięcia tego poziomu w tym roku stały się trudniejsze, ponieważ ocenia się, że czynniki zewnętrzne, które wpływają na nasze koszty zakupu i przychody ze sprzedaży, w tym materiały i waluty obce, będą miały bardziej negatywny wpływ niż oczekiwaliśmy w drugiej połowie roku. Najważniejszym warunkiem osiągnięcia naszego celu jest dalsze wzmocnienie wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku w porównaniu ze wzrostem w drugim kwartale” – dodał Daniel Ervér.

„W drugim kwartale osiągnęliśmy najlepszy zysk i przepływy pieniężne od wielu lat, a teraz podejmujemy kolejne kroki, podejmując przyszłościowe inicjatywy mające na celu wzmocnienie marki, oferty dla klientów i doświadczeń zakupowych. Mamy jeden z największych zespołów projektantów w branży modowej, który stworzył niesamowite kolekcje na jesień. Nasi klienci będą mogli odkryć nowości tej jesieni w ekscytujący sposób poprzez globalne i lokalne kampanie modowe, wyjątkowe wydarzenia i inspirujące współprace” – kontynuuje Daniel Ervér.

Plany na drugie półrocze

Firm otworzyła zmodernizowane sklepy w Londynie, Nowym Jorku, Seulu i Tokio, które zostały dobrze przyjęte przez klientów. W drugiej połowie roku H&M zwiększy tempo inwestycji i wprowadzi nowe formaty sklepów z najnowszymi usługami cyfrowymi i lokalnie dostosowanym asortymentem do sklepów, aby stworzyć lepsze wrażenia, w tym w Paryżu, Mediolanie, Berlinie, Sztokholmie, Hamburgu, Monachium i kolejnych sklepach w Nowym Jorku i Londynie.

Wiosną z powodzeniem został przetestowany zaktualizowany sklep internetowy, który jesienią zostanie uruchomiony na większych rynkach. Nowe cyfrowe doświadczenie zapewni klientom więcej inspiracji, wyraźniejsze rekomendacje dotyczące stylizacji naszych produktów i odpowiedniego dopasowania.

Firma H&M kontynuuje również inwestycje w łańcuch dostaw, co pozwoli na lepszą dostępność odpowiednich produktów między kanałami i większą precyzję, gdy skraca się czas realizacji od projektu do dotarcia produktu do klienta.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz