Apsys: Focus Park z nową kampanią wizerunkową

Zarządzane przez Apsys Polska Centrum Handlowe Focus Park w Rybniku postanowiło przypomnieć historię miejsca, w którym działa od 2007 roku. O browarze, który istniał w sercu miasta od XIX wieku w niezwykły sposób opowiadają mieszkańcy Rybnika i osobowości medialne. Kampanii patronuje prezydent miasta.

Działalność Apsys Polska to nie tylko nowe inwestycje, ale także szyte na miarę aktywności i projekty
zgodne z misją firmy: „Zmieniamy miasta na lepsze, tworząc wyjątkowe miejsca, dzięki którym życie
wszystkich staje się piękniejsze”. To przede wszystkim szacunek do tradycji i historii miejsca. Od otwarcia w 2007 roku, centrum handlowe Focus Park w Rybniku na stałe wrosło w miejską tkankę. Dzisiaj, to miejsce zakupów i spotkań, które sięga do swoich przemysłowych korzeni i wzmacnia więzi ze społecznością lokalną.

Skupieni na lokalności

Focus Park przypomina o przemysłowej historii pokoleń rybniczan. Celem długofalowej kampanii #RYBNICZANIE jest powiązanie Focus Park z industrialnym dziedzictwem Rybnika, zaangażowanie lokalnej społeczności oraz pogłębienie więzi centrum handlowego z mieszkańcami, Miastem i instytucjami, dając im poczucie lokalnej dumy.

„Rybnik jest miastem pełnym przemysłowych historii. Razem z mieszkańcami – potomkami browarników, górników, energetyków oraz we współpracy z lokalnymi instytucjami wsłuchujemy się w zapomniane historie i pozwalamy im wybrzmieć z jednego z dawnych ośrodków lokalnego przemysłu, rybnickiego browaru” – wyjaśnia Sonia Kostecka, dyrektorka Focus Park Rybnik.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Oryginalna kampania zakończona muralem

Teaserem kampanii była odważna kreacja: „Gdzie na browar, rybniczanie?” – sonda uliczna, której twarzą został Mateusz Banaszkiewicz, rybniczanin znany z Kabaretu Młodych Panów. Dzięki oryginalnej formie, która zaintrygowała mieszkańców i skłoniła do interakcji, do Focus Park zgłosiły się dziesiątki mieszkańców, którzy dzielą się swoimi wspomnieniami i pamiątkami z rybnickiego browaru.

Kampanii, którą spajają hasztag “#RYBNICZANIE” oraz dedykowane logo, towarzyszą także: kampania outdoorowa, intensywne działania w mediach społecznościowych (w tym m.in. utworzenie grupy #Rybniczanie), dedykowany landing page, regularne spotkania ze znanymi mieszkańcami Rybnika, a także wycieczki po mieście z przewodnikiem. Działania te zostały dobrane w taki sposób, aby dotrzeć do jak największej i zróżnicowanej grupy odbiorców.

Zwieńczeniem kampanii będzie mural, który powstanie na jednej ze ścian śródmiejskich kamienic jesienią tego roku.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z Galerią Rybnickiego Browaru

We współpracy z rybnickimi pasjonatami browarnictwa i muzeum miejskim, na terenie Focus Park, powstała Galeria Rybnickiego Browaru, na której można zobaczyć historyczne zdjęcia oraz eksponaty liczące ponad 100 lat.

Galeria Rybnickiego Browaru

Z entuzjastycznym odzewem

„Na początku maja Focus Park zainicjował kampanię w oparciu o swoje przemysłowe dziedzictwo i już teraz wiemy, że to była dobra decyzja, ponieważ kampania spotkała się z ogromnym zaangażowaniem mieszkańców. Focus Park to nie tylko najpopularniejsza galeria w mieście z dobrą ofertą, którą codziennie odwiedzają tysiące klientów, ale to także miejsce skupione na budowaniu bliskich relacji z mieszkańcami, czego dowodem jest kampania #Rybniczanie.

Nigdy wcześniej nie spotkaliśmy się z takim entuzjazmem rybniczan i rybniczanek. Połączyła nas misja, aby przywrócić i zachować dla przyszłych pokoleń wspomnienia związane z miejscowym browarem. A ten zakład zawsze łączył rybniczan, którzy mijali go w drodze na rynek czy do urzędu miasta. W podobnym sensie, jak dziś łączy rybniczan Focus Park” – mówi Olga Rutowicz, kierowniczka marketingu Focus Park.

Focus Park jest własnością Union Investment Real Estate. Centrum handlowym zarządza Apsys Polska
S.A.