Krzysztof Bajołek, Answear: powoli wracamy na ścieżkę wzrostu

Według wstępnych danych sprzedaż online Answear.com w II kw. br. wyniosła 344 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. rdr. Na dobre wyniki spółki wpływ miał m.in. wzrost siły nabywczej konsumentów. Spółka jest też zadowolona z wyników funkcjonowania concept store’ów.

„Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy” – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Czynniki wzrostu

Polska stopniowo wychodzi ze spowolnienia gospodarczego, spowodowanego pandemią, konfliktem zbrojnym w Ukrainie i inflacją. Wzrost gospodarczy zaczyna się objawiać w wyższych zarobkach Polaków. Wzrost wynagrodzeń w 2024 r. wynosi średnio 12,3 proc., jednocześnie rosnąc szybciej niż inflacja o 10 p.p., co bezpośrednio przekłada się na wzrost siły nabywczej konsumentów.

Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym sprzedaż były rekordowe temperatury w kwietniu. W odpowiedzi na przyspieszone wejście w sezon letni, naturalnie wzrosło zainteresowanie konsumentów kolekcją wiosna-lato. W efekcie spółka zamknęła II kw. pod znakiem bardzo dobrej odsprzedaży tej kolekcji, której jakość, odpowiednia selekcja marek oraz poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Nasze wyniki byłyby o 9 p.p. wyższe, gdyby nie aprecjacja polskiego złotego do euro i innych walut CEE. W walutach stałych, sprzedaż online drugiego kwartału zamknęlibyśmy z wynikiem o 30 proc. wyższym niż w zeszłym roku. Jako eksporter, blisko 80 proc. zamówień realizujemy rozliczając się w zagranicznych walutach. W konsekwencji wartość przychodów jest uzależniona od kursu polskiej waluty” – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

Nowe inwestycje

Spółka zaznaczyła w raporcie bieżącym, że dobre wyniki sprzedażowe w II kw. br. zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM i repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. W tym czasie uruchomiono również concept store PRM i Answear.com w Fabryce Norblina w Warszawie. Lokale są pierwszymi tego typu salonami sprzedaży, co przekłada się na zainteresowanie wśród obecnych, jak i nowych klientów. Otwarcie pozytywnie powinno wpłynąć na świadomość i rozpoznawalność marek i skutecznie wspierać sprzedaż w przyszłych okresach.

„Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach” – mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Answear.com pozytywnie ocenia trafność i efekty poczynionych inwestycji, które przyniosą wymierne korzyści w przyszłych kwartałach. W całym pierwszym półroczu 2024 r. spółka konsekwentnie realizowała założenia strategiczne, intensywnie inwestując w działania wspierające sprzedaż, w tym kampanię marketingową Answear.com oraz rebranding marki PRM. Oferta jest stale poszerzana o nowe marki z segmentu premium, co powinno zwiększyć dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia w najbliższych kwartałach.

Ponad 800 marek w ofercie

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych.

Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów.

W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Z unikalną ofertą

Marka PRM to odpowiedź na potrzeby wielkomiejskiej społeczności poprzez oferowanie wyselekcjonowanych marek high-end sneakers & clothing, a także unikalnych kolaboracji oraz aktywności promujących szeroko rozumianą kulturę i design. Dysponuje unikalną ofertą produktową m.in. marki adidas, a także znane i cenione na zachodzie Europy marki takie jak Marni, Y-3, Rick Owens, A.P.C., MISBHV czy A-Cold-Wall.