Sieć supermarketów Dino z pierwszym automatycznym sklepem

Został otwarty pierwszy automatyczny sklep spożywczy sieci Dino. Jest on czynny przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Znajduje przy siedzibie marketu w Sośnicowicach.

„W przypadku sklepu autonomicznego należy mieć na uwadze, że trzeba przypilnować klienta, by na pewno zapłacił za towar. W przypadku automatycznego sklepu jest inaczej. Klient najpierw musi zapłacić, by otrzymać towar. Ponadto maksymalnie wykorzystujemy przestrzeń wewnątrz naszego sklepu” – powiedział Michał Pajączek, prezes firmy HemiTech, członka konsorcjum odpowiedzialnego za realizację projektu automatycznego sklepu. 

„W sklepie znajdują się produkty, które każdy z nas zna, których nie musi dotknąć i zapoznać się z nimi. To przykładowo mleko, paczka chipsów lub napoje. Człowiek nie musi ich z bliska widzieć przed zakupem. To umożliwiło skondensowanie produktów na regałach wewnątrz urządzenia, przez co zwiększyła się jego pojemność i liczba artykułów, które w nim zawarliśmy” – tłumaczy Łukasz Wawrzyńczyk, project manager w firmie HemiTech.

„Proces zakupowy wygląda podobnie, jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie mamy kategorie produktów. Po wybraniu tych, które nas interesują i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzimy do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co możemy śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient”.

Towary w automatycznym sklepie spożywczym będą zmieniane w zależności od np. aktualnej pory roku czy zbliżających się weekendów, świąt, wakacji.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Przybywa sklepów sieci Dino

Dino to ogólnopolska sieć w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na koniec czerwca 2024 r. sieć Dino liczyła 2504 sklepy, podczas gdy rok wcześniej obejmowała 2272 markety.

Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 987,4 tys. mkw. wobec 894,2 tys. mkw. rok temu.