Auchan wspiera się AI w realizacji strategii

Auchan Polska wdraża platformę RELEX Solutions służącą do optymalizacji planowania łańcucha dostaw ​​jako element wsparcia sprzedaży sieci w systemie omnichannel. To oparte na najnowszych technologiach, w tym sztucznej inteligencji, rozwiązanie pozwala na kompleksowe i w pełni zintegrowane zarządzanie łańcuchem dostaw we wszystkich kanałach dystrybucji sieci. Zostało wdrożone już we wszystkich sklepach sieci.

Platforma RELEX optymalizuje zarówno procesy wewnętrzne w Auchan, jak i współpracę z dostawcami w kluczowych jej obszarach – planowania popytu, zapewnienia dostępności produktów oraz planowania zasobów.

Rozwiązanie RELEX zostało wdrożone już we wszystkich sklepach sieci. Drugi etap wdrożenia przewiduje zastosowanie systemu do obsługi wszystkich magazynów Auchan – w tym również w pełni automatycznego magazynu obsługującego kanał e-grocery realizowanego we współpracy z OCADO. Zakończenie tego etapu przewidziane jest na pierwszy kwartał 2025.

„Kluczowym elementem realizowanej przez nas strategii omnichannel jest sprawność operacyjna pozwalająca oferować naszym klientom szeroki wachlarz usług z zachowaniem ich wysokiego poziomu oraz konkurencyjnych cen, będących wyróżnikiem naszej sieci.

Jednym z najważniejszych elementów umożliwiających realizację tego celu jest zintegrowane planowanie popytu, na podstawie którego możemy w sposób optymalny realizować nasze działania operacyjne, zapewniając równocześnie odpowiednią dostępność zasobów. Biorąc pod uwagę skalę i złożoność naszego biznesu konieczne staje się zastosowanie nowoczesnych technologii, opartych na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji. Dlatego też stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci oraz, co bardzo ważne, w kompetencje naszego zespołu. Dzięki nim jesteśmy w stanie w pełni wykorzystywać możliwości tych technologii, w tym tak zaawansowanych narzędzi, jak system RELEX – powiedział Piotr Dopierała, Supply Chain and Logistics Director Auchan Retail Polska.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Dzięki partnerskiemu podejściu i bliskiej współpracy z zespołem RELEX pierwsze wyniki wdrożenia w pełni potwierdzają nasze założenia i pracujemy już nad dalszymi możliwościami wykorzystania potencjału tego systemu. Jesteśmy tym samym w pełni przekonani, o słuszności podjęcia decyzji o współpracy z tak renomowanym partnerem jak RELEX. Dzięki niej zyskujemy tak potrzebną możliwość skalowania naszego biznesu, a co najważniejsze widzimy, że przekłada się ona realnie na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów” – dodaje Piotr Dopierała.

System RELEX wykorzystując zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego zapewnia optymalizację łańcucha dostaw, dokładne prognozowanie oraz uzupełnianie zapasów, uwzględniające różnorodne czynniki zmienne, takie jak sezonowość czy akcje promocyjne. Nowy system zapewnia dostępność produktów w każdym z kanałów sprzedaży Auchan, optymalizując promocje, dostawy i kompletację zamówień u dostawców. Ponadto nowy system daje pracownikom sklepów przejrzysty wgląd w proces uzupełniania zapasów i kontrolę nad nim, poprawiając współpracę i skuteczność, co z kolei przekłada się na wzrost satysfakcji klientów.

„Konsumenci oczekują komfortowych, szybkich i sprawnych zakupów, niezależnie od kanału sprzedaży, a kluczową kwestią są zaopatrzenie, konkurencyjne ceny oraz krótkie terminy dostaw. Dla sieci handlowych wyjątkowo istotne stają się zatem kwestie wydajności i efektywności infrastruktury zarządzania logistyką i planowaniem – również w kontekście marnowania żywności. Nasza platforma, zbudowana w oparciu o rozwiązania AI, pozwoli firmie Auchan dokonywać bardziej dokładnych prognoz, optymalizować stany magazynowe – wszystko w myślą o precyzyjnym zrozumieniu preferencji polskich konsumentów” – powiedział Henrik Salzmann, wiceprezes firmy RELEX, odpowiedzialny za sprzedaż w regionie Europy Północnej.

Dzięki możliwości planowania popytu, prognozowania i uzupełniania zapasów, zarządzania zamówieniami, akcjami promocyjnymi oraz optymalizacji łańcucha dostaw, narzędzie przynosi wielowymiarowe korzyści, m.in. zapobiega marnotrawstwu żywności, pozwala na ograniczenie ilości odpadów. Wspomaga również firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z francuskimi korzeniami

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce.

Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket