Grupa Douglas na ścieżce wzrostu dzięki modelowi omnichannel

Grupa Douglas podniosła prognozę wzrostu sprzedaży (netto) na bieżący rok finansowy z około 7% do około 8,5% w następstwie utrzymującego się pozytywnego rozwoju biznesu i dobrych wstępnych wyników sprzedaży netto za trzeci kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy. Firma kontynuuje koncentrację na silnie rozwijającej się podstawowej działalności kosmetycznej premium.

Spółka jest na dobrej drodze do realizacji średnioterminowej prognozy zysków, zakładającej marżę EBITDA adj. na poziomie około 18,5%, po 17,7% w roku obrotowym 22/23. Zgodnie ze swoją strategią „Let it Bloom”, DOUGLAS Group kontynuuje strategiczną koncentrację na silnie rozwijającej się podstawowej działalności kosmetycznej premium.

Mocny trzeci kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy roku finansowego

Na podstawie wstępnych danych Grupa DOUGLAS kontynuowała trajektorię wzrostu i zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3% w okresie od kwietnia do czerwca 2024 roku. Wzrost ten wynika z dobrych wyników w obu kanałach: podczas gdy sprzedaż sklepowa (netto) wzrosła o 7,2%, sprzedaż E-Com (netto) wzrosła o 7,5%.

W pierwszych dziewięciu miesiącach (październik 2023 r. – czerwiec 2024 r.) sprzedaż Grupy (netto) wzrosła o 8,7% do 3,5 mld euro (rok wcześniej: 3,2 mld euro). Wzrost ten był szeroko zakrojony, przy czym sprzedaż w sklepach (netto) wzrosła o 8,2%, a sprzedaż E-Com wzrosła jeszcze bardziej – o 9,8%.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Poczyniliśmy doskonałe postępy w ostatnich latach i miesiącach, a w trzecim kwartale ponownie zwiększyliśmy sprzedaż. Rozwijamy się silniej niż oczekiwano i nadal poprawiamy naszą rentowność. To jest dokładnie to, co chcemy kontynuować” – powiedział Sander van der Laan, CEO DOUGLAS Group.

Pełny zestaw danych finansowych za trzeci kwartał roku obrotowego zostanie opublikowany 14 sierpnia 2024 r.

Wyraźny nacisk na piękno premium

Grupa DOUGLAS początkowo nabyła Disapo w 2022 r. w ramach swojej wcześniejszej strategii wejścia na rynek apteczny i połączenia urody i zdrowia. Wraz z nową strategią wzrostu „Let it Bloom – DOUGLAS 2026”, wprowadzoną na początku 2023 r., firma podjęła decyzję, aby w pełni skupić się na prężnej i silnie rozwijającej się podstawowej działalności kosmetycznej premium w swoich sklepach stacjonarnych i internetowych. W związku z tym Grupa DOUGLAS podjęła decyzję o sprzedaży Disapo firmie MYA Health.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz