Wkrótce SCF 2024 Fall
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.
92% procent mieszkańców czterech regionów Polski planuje zakupy podczas letnich wyprzedaży, a tylko 2% nie wybiera się na nie wcale – wynika z badania NEINVER, wiodącego operatora, dewelopera i inwestora centrów outletowych w Europie. Klienci poszukują okazji cenowych oraz wyjątkowych marek leżących w kręgu ich zainteresowań.
Ważne są dla nich pozytywne doświadczenia w miejscu zakupów, poczucie satysfakcji z dobrych wyborów i pozytywne emocje towarzyszące poszukiwaniu okazji. W większości podkreślają, że kwoty, jakie są skłonni wydać podczas letnich wyprzedaży, są uzależnione od atrakcyjności ofert, a ich rozpiętość może być duża.
„Cieszy nad duże zainteresowanie letnimi wyprzedażami, bo te z jednej strony odpowiadają
za bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek obecnych w naszych outletach, a z drugiej dają klientom możliwość zakupów w wyjątkowych cenach, z silnym poczuciem satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy.
Badanie NEINVER pokazało również, że klienci, którzy coraz częściej koncentrują się ściśle na konkretnych celach zakupowych, latem dają sobie więcej swobody, poszukując okazji produktowych i cenowych w dość szerokich ramach. Co ważne, czerpią przyjemność z kupowania w miejscach handlu, z profesjonalnym doradztwem sprzedażowym, doceniając kontakt z drugim człowiekiem” – mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER, operatora outletów FACTORY w Polsce.
Ponad połowa ankietowanych – mieszkańców Mazowsza, Wielkopolski, Małopolski i Śląska – deklaruje, że podczas letnich wyprzedaży poszukuje okazyjnych cen i produktów (51%) i bardziej zwraca uwagę na ostateczną cenę po obniżce (26%), niż samą wysokość obniżki (6%). 17% ankietowanych deklaruje, że poszukuje marek, których nie chce lub nie może kupić w regularnych cenach. W przeważającej większości zaopatrują się w rzeczy dla siebie (69%), później dla dzieci (16%). Rzadko podczas letnich promocji kupują prezenty.
43% ankietowanych w badaniu NEINVER mówi, że wysokość wydatków podczas letnich zakupów zależy od ofert. 11% deklaruje, że rozpiętość kwot może być duża. 22% natomiast określa kwotę w przedziale od 300 zł do 600 zł. Ważna jest też dla nich sama możliwość poszukiwania okazji i towarzyszące temu emocje oraz doświadczenia (17%). Najczęściej kupują letnie ubrania, buty i akcesoria, odzież sportową oraz rzeczy na wakacje.
To możliwość zrobienia dużych, kompleksowych zakupów na cały sezon za mniejszą kwotę (39%), ale i poczucie satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy (20%) oraz możliwość odnalezienia marek, których nie chcą lub nie mogą kupować w regularnych cenach (19%). Część badanych wskazała też na zakupy jako sposób spędzania wolnego czasu, źródło pozytywnych emocji i relaks.
Informacji o promocjach klienci poszukują najczęściej na stronach internetowych centrów handlowych i outletowych oraz w social mediach.
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zaledwie 2% badanych w ogóle nie planuje zakupów podczas letnich wyprzedaży, a 6% jeszcze nie wie, czy z nich skorzysta. 50% motywuje to koniecznością oszczędzania, życiem w stylu eko (14%), brakiem czasu (12%), a także oczekiwaniem na nowe kolekcje (8%).
Badanie NEINVER zostało przeprowadzone w drugiej połowie czerwca metodą ankiet internetowych. Skierowano je do mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic wraz z okolicami w promieniu 35 kilometrów. Wzięły w nim udział 4384 osoby w wieku od 18 do 65 lat.
NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.
W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.
NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.