InPost kontynuuje ekspansję w Wielkiej Brytanii

Wydłuża się lista sieci retail w Wielkiej Brytanii, z którymi współpracuje InPost. Po Tesco, Lidl, Coop, Morrisons, Sainsbury, Aldi i BP, pierwsze 100 maszyn zostało zainstalowane przy placówkach sieci One-Stop. Posiada ona 1000 sklepów w UK. InPost jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie w dniach 25-26 września tego roku.

One Stop to sieć sklepów detalicznym typu convenience z 1000 placówkami. Jako spółka zależna Tesco od 2003 roku, działa jako odrębna firma. Zatrudnia ponad 10 600 pracowników.

Dotychczas Grupa InPost miała 7 000 urządzeń Paczkomat w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO).

„Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał. Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju. Cały czas rośniemy szybciej niż rynek i notujemy znaczące wzrosty wolumenów, a także zwiększamy rentowność w miarę rosnącej skali operacji. Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem. W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozbudowie sieci urządzeń Paczkomat. Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

Ekspert rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce

PARTNER PORTALU

Kaufland

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec Q1 2024 roku dysponowała blisko 70 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia).

InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz