[WYWIAD] Małgorzata Żegarska, Xtreme Fitness Gyms: co 6 dni otwieramy nowy klub

Przy wyborze lokalizacji dla naszych klubów priorytetem jest komfort naszych klubowiczów, dlatego coraz częściej decydujemy się na parki handlowe – w rozmowie z SCFNews | Retailnet.pl mówi Małgorzata Żegarska, Dyrektor ds. Rozwoju sieci Xtreme Fitness Gyms.

Jak wyglądają plany rozwoju sieci Xtreme Fitness – zarówno w najbliższych miesiącach, jak i długoterminowo?

Nasze plany na następne pół roku obejmują otwarcie 29 nowych klubów, co oznacza średnio jeden nowy klub co około 6 dni. Osiągnięcie tego celu spowoduje, że nasza sieć wzrośnie o 72% w ciągu jednego roku. Trudno znaleźć bardziej imponujący przykład ekspansji biznesu. do 2027 roku planujemy mieć ich w Polsce 227.

Stopniowo pozyskujemy nowych franczyzobiorców – zaufało nam już ponad stu przedsiębiorców, którzy dostrzegają potencjał zarówno w branży, jak i w naszym modelu biznesowym. Cieszymy się również z rosnącej liczby multifranczyzobiorców, którzy otworzyli z nami jeden klub, zauważyli jego sukces i chcą się dalej rozwijać razem z nami, podpisując kolejne umowy. To świadczy o zaufaniu, jakim darzony jest nie tylko nasz model, ale również jakość naszej oferty. Dlatego nasze plany rozwojowe obejmują nie tylko ekspansję na nowe terytoria i zwiększanie liczby klubów tam, gdzie już działamy, ale także ciągłe podnoszenie standardów jakości oferty franczyzowej i usług dla klientów biznesowych.

W jakie lokalizacje głównie celuje sieć? Czy duże miasta nie są już zbyt nasycone klubami fitness i siłowniami?

PARTNER PORTALU

Kaufland

Nasz model biznesowy jest dostosowany zarówno do większych, jak i mniejszych miejscowości, jednak głównym celem są miasta poniżej 100 tysięcy mieszkańców, z minimalnym progiem wynoszącym 15 tysięcy. Wprowadzamy profesjonalne kluby fitness do miejscowości, gdzie tego typu oferta jest niedostępna. Tym, co nas wyróżnia na rynku, jest budowanie społeczności, która coraz bardziej identyfikuje się z marką Xtreme, co daje nam przewagę konkurencyjną. Nasze kluby znajdują się w budynkach wolnostojących, parkach handlowych oraz galeriach, przy czym obecnie głównym celem są dla nas właśnie parki handlowe

Dlaczego właśnie retail parki?

Przy wyborze lokalizacji dla naszych klubów priorytetem jest komfort naszych klubowiczów, dlatego coraz częściej decydujemy się na parki handlowe. Oferują one przestronne parkingi i znajdują się w atrakcyjnych, dobrze skomunikowanych miejscach. Ponadto, umożliwiają załatwienie codziennych spraw, takich jak zakupy, przy okazji wizyty na treningu. To również korzyść dla parków handlowych, ponieważ klubowicze odwiedzają je w mniej obleganych godzinach i dniach. Podpisując długoterminowe umowy najmu, minimum na 10 lat, jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem biznesowym. Nasza oferta przyciąga zarządców nieruchomości, którzy chcą dywersyfikować działalność oraz dostosowywać się do aktualnych trendów rynkowych i potrzeb konsumentów.

Jakich nieruchomości szukacie?

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Oczywiście, kluczowe znaczenie mają parametry dotyczące powierzchni, ponieważ w naszym standardzie oferujemy klientom wszystkie strefy treningowe oraz salę fitness, umożliwiającą realizację różnych aktywności. Zależy nam na efektywnym zagospodarowaniu przestrzeni klubu. Dlatego lokal powinien mieć powierzchnię od 500 do 1000 mkw. oraz minimum trzy metry wysokości. Jesteśmy siecią typu convenience, czyli chcemy być blisko naszych klubowiczów, dostosować się do ich oczekiwań i zwyczajów. Jednocześnie, jeśli decydują się do nas przyjechać, powinni mieć dostęp do parkingu. Mając na uwadze oszczędność czasu, chcemy również być blisko miejsc, gdzie nasi klienci mogą zrealizować inne potrzeby.

Jakie zalety współpracy z franczyzową siecią fitness mogą z kolei widzieć właściciele nieruchomości? Dlaczego możecie być dla nich atrakcyjnym najemcą?

Kładziemy duży nacisk na efektywne wykorzystanie wynajmowanej powierzchni, co przekłada się na wyższy poziom rentowności. Dlatego jesteśmy idealnym rozwiązaniem dla wynajmujących, którzy chcą dodać do swojego portfolio najemców partnera z branży usługowej, będącego liderem rynku fitness, co zdecydowanie podnosi prestiż obiektu. Nasza oferta dla wynajmujących opiera się na sprawdzonym modelu długoterminowych umów najmu. Dzięki temu stajemy się coraz bardziej rozpoznawalną i popularną marką wśród właścicieli nieruchomości.

Na jakie wsparcie ze strony sieci, między innymi w kontekście znalezienia i wynajmu lokalizacji, mogą liczyć franczyzobiorcy?

Nasz dział rozwoju poszukuje odpowiednich nieruchomości, które spełniają nasze kryteria. Analizujemy rynek, konkurencję, demografię oraz grupę docelową. Warto zaznaczyć, że jako sieć działamy jako najemca wobec wynajmującego i odpowiadamy za lokal. Gdy dana lokalizacja przejdzie proces weryfikacji i zostanie zaakceptowana, negocjujemy warunki najmu.
Od ponad 10 lat oferujemy sprawdzony i elastyczny model biznesowy, który doskonale sprawdza się w formacie franczyzowym. Zapewniamy naszym franczyzobiorcom wszechstronną wiedzę i wsparcie w zakresie produktu fitness, marketingu, technologii oraz bezpieczeństwa formalno-prawnego. Pomagamy im zarządzać biznesem i go skalować. Szczegóły współpracy omawiamy podczas niezobowiązującego webinaru online, na który można zapisać się na naszej stronie franczyzafitness.pl

Xtreme Fitness Gyms to dynamicznie rozwijająca się sieć klubów fitness oparta na autorskim modelu franczyzowym. Jej założycielem i obecnie Prezesem Zarządu Xtreme Brands jest Łukasz Dojka, który swój pierwszy klub otworzył w Tarnowie w 2012 r. Funkcję CEO sieci sprawuje James Cotton. Obecnie sieć zrzesza pod swoim szyldem 71 obiektów. Sieć współpracuje z ponad 100 franczyzobiorcami. Jej celem jest otwarcie 227 rentownych klubów do końca 2027 r. W misję Xtreme Fitness Gyms wpisuje się aktywizacja i integracja lokalnej społeczności oraz rozszerzanie świadomości na temat wpływu aktywności fizycznej na zdrowie oraz dobrostan psychiczny. Każdy obiekt dostarcza swoim klubowiczom nielimitowany dostęp do nowoczesnych stref, opiekę Instruktora Klubu, zajęcia fitness w cenie karnetu, aplikację na telefon i platformę treningową VOD, autorskie koncepty treningowe oraz sprzęt renomowanych światowych producentów.