Lagardère Travel Retail kontynuuje ekspansję kawiarni Costa Coffee w modelu agencyjnym

Kawiarnie Costa Coffee w Polsce, do tej pory prowadzone jako lokale własne, po objęciu w 2023 r. masterfranczyzy Costa Coffee przez Lagardère Travel Retail w Polsce coraz częściej działają w systemie agencyjnym – analogicznie do pozostałych marek w portfolio operatora. Plan zakłada, że do końca tego roku 75 proc. kawiarni należących do największej sieci w Polsce będzie prowadzonych przez agentów.

Pierwsza Costa Coffee, która przeszła na model agencyjny, była kawiarnia na dworcu PKP w Poznaniu. Zmiana miała miejsce pod koniec czerwca ubiegłego roku. Obecnie już 59 kawiarni Costa Coffee jest prowadzonych przez agentów.

„Model agencyjny jest dla Lagardère Travel Retail w Polsce naturalnym kierunkiem rozwoju. Opieramy o niego rozwój naszej firmy od ponad 25 lat. W ramach różnych brandów takich jak Inmedio, Relay, 1Minute Smacznego! czy So Coffee współpracujemy dzisiaj z ponad 800 agentami i agentkami. Oferujemy im stabilną współpracę, atrakcyjne warunki rozwoju i realne wsparcie. Jednocześnie bardzo cenimy sobie ich przedsiębiorczość, kreatywność i odpowiedzialność. To dobra wymiana. Jesteśmy przekonani, że profesjonalizm i zaangażowanie agentów w Costa Coffee pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepszą doskonałość operacyjną i oferować gościom usługi na bardzo dobrym poziomie” – komentuje Monika Kielak, dyrektor operacyjna Non Travel w Lagardère Travel Retail w Polsce.

W pierwszej kolejności na model agencyjny przeszły cztery kawiarnie testowe, następnie w proces transformacji zostały włączone miasta, w których Costa Coffee ma jeden, dwa lub kilka lokali. Lagardère Travel Retail w Polsce planuje, żeby do końca roku agenci prowadzili ¾ kawiarni sieci działających w Polsce.

Nie tylko lotniska

PARTNER PORTALU

Kaufland

Lagardère Travel Retail w Polsce to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro.

W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony.

W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.