Po dobrym półroczu Grupa Douglas chce być jeszcze bardziej premium i omnichannel

Grupa DOUGLAS w trzecim kwartale roku finansowego 2023/24 (od kwietnia 2024 r.) kontynuowała dobre wyniki finansowe i biznesowe, skutecznie kontynuując wdrażanie strategii „Let it Bloom”. Grupa DOUGLAS zwiększyła sprzedaż (netto) o 7,3% do 977,1 mln euro (3 kwartał 22/23: 910,5 mln euro). Sprzedaż w sklepach (netto) ) wzrosła o 7,2% (lfl: +6,3%), a sprzedaż internetowa (netto) o 7,5% rok do roku (lfl: +9,8%).

„Nasze utrzymujące się, dobre wyniki i ciągły wzrost – nawet powyżej naszych oczekiwań – pokazują odporność naszego modelu biznesowego. Pełne skupienie się na urodzie premium jest dla nas właściwą drogą, a strategia ta silnie przemawia do naszych klientów. Będziemy nadal opierać się na tym sukcesie i naszej silnej marce” – powiedział, Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy DOUGLAS.

Wysokie zapotrzebowanie na zakupy na miejscu i osobiste porady kosmetyczne

Sklepy DOUGLAS w całej Europie odnotowały znaczny wzrost zarówno liczby odwiedzających (+16,9%), jak i klientów (+8,1%), co podkreśla znaczenie doświadczenia na miejscu i osobistego doradztwa w sprzedaży detalicznej kosmetyków. Działalność internetowa – odpowiadająca za około jedną trzecią całkowitej sprzedaży Grupy – szczególnie dobrze rozwinęła się w DACHNL i CEE.

Grupa DOUGLAS pomyślnie zakończyła integrację logistyki parfumdreams z OWAC (OWAC = One Warehouse, All Channels) w Hamm w Niemczech. W wyniku przejściowych wyzwań operacyjnych związanych bezpośrednio z integracją sprzedaż segmentu (netto) PD/NB spadła o -10,2%. Grupa DOUGLAS spodziewa się w przyszłości znaczącego pozytywnego wpływu na efektywność kosztową, rentowność i ostatecznie na jakość obsługi klientów dzięki usprawnionemu łańcuchowi dostaw.

Od kwietnia do czerwca 2024 roku Grupa DOUGLAS osiągnęła EBITDA na poziomie 162,9 mln euro (3 kwartał 22/23: 154,3 mln euro), co oznacza poprawę o 5,6% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Na wynik finansowy miały wpływ negatywne skutki jednorazowe w kwocie około 85 mln euro – z czego około 31 mln euro ma charakter gotówkowy – związane z wykupem obligacji zabezpieczonych i niezabezpieczonych uprzywilejowanych w kwietniu po pierwszej ofercie publicznej spółki. Zysk netto wyniósł zatem -71,6 mln euro (3 kwartał 22/23: -26,1 mln euro).

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Wyższe prognozy sprzedaży

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego (od października 2023 r. do czerwca 2024 r.) sprzedaż Grupy (netto) wzrosła o 8,7% do około 3,5 miliarda euro (9M 22/23: około 3,2 miliarda euro). Do wzrostu przyczyniła się zarówno sprzedaż w sklepach (netto), która wzrosła o 8,2% (lfl: +7,4%), jak i w handlu elektronicznym, który wzrósł jeszcze mocniej i wyniósł 9,8% (lfl: +11,9%). W tym samym okresie Grupa wygenerowała korektę. EBITDA wyniosła 657,1 mln euro, co oznacza wzrost o 11,5% w porównaniu z rokiem poprzednim i odpowiada skorygowaniu. Marża EBITDA 18,8% (9M 22/23: 18,4%). Wolne przepływy pieniężne wzrosły do ​​465,2 mln euro.

W związku z utrzymującym się pozytywnym rozwojem działalności i wysokimi wynikami sprzedaży (netto) za trzeci kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy, Grupa DOUGLAS podniosła swoje prognozy na rok finansowy 2023/24 w dniu 17 lipca 2024 r. Obecnie firma oczekuje, że sprzedaż netto wzrośnie o około 8,5% (poprzednio: około 7%). Grupa jest na dobrej drodze do osiągnięcia średnioterminowych prognoz zysków na poziomie oczekiwanego skorygowanego. Marża EBITDA na poziomie około 18,5%, po 17,7% w roku obrotowym 2022/23.

Ciągły rozwój sieci sklepów – wielkie ponowne otwarcie w Wiedniu

Działalność sklepowa jest kluczowym filarem i czynnikiem wzrostu Grupy DOUGLAS; niedawno świętowała ponowne otwarcie swojego luksusowego, flagowego sklepu „House of Beauty” w Wiedniu, uroczystą ceremonią i wizytą gwiazdy Hollywood i referencji DOUGLAS Group, Diane Kruger. Luksusowy sklep oferuje szeroki i wyselekcjonowany wybór marek i produktów, a także indywidualne usługi kosmetyczne na dwóch piętrach o powierzchni sprzedaży 795 mkw.

Firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest ponad 200 otwarć sklepów (netto) i ponad 400 modernizacji sklepów do końca 2026 r.: W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku obrotowego otworzyła 38 nowych sklepów i odnowiła 69 istniejących (w tym relokacje). W tym samym okresie zamkniętych zostało 19 sklepów, w tym sześć sklepów franczyzowych.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Grupa DOUGLAS udoskonala swój profil

Zgodnie ze swoją strategią rozwoju „Let it Bloom” Grupa DOUGLAS jeszcze bardziej zaostrzyła swój profil. Po zakończeniu pod koniec lipca sprzedaży apteki internetowej Disapo holenderskiej firmie MYA Health, Grupa koncentruje się obecnie w pełni na swojej prężnej i szybko rozwijającej się podstawowej działalności związanej z kosmetykami premium, w ramach której stara się zapewnić swoim klientom najlepsze doświadczenia zakupowe w wielu kanałach.

Aby jeszcze bardziej poprawić pozycję premium Grupy DOUGLAS we wszystkich kanałach i we wszystkich punktach kontaktu z klientami, strony internetowe Grupy, w tym sklep internetowy i aplikacje, od początku września otrzymają nowy wygląd i styl, dostosowany do atrakcyjności premium i tożsamości marki DOUGLAS. Celem przeprojektowania jest zapewnienie klientom angażującego emocjonalnie i inspirującego doświadczenia kosmetycznego – niezależnie od tego, na jakim urządzeniu wolą robić zakupy. Oprócz nowego interfejsu i ujednoliconej infrastruktury kanały internetowe zostaną ściślej powiązane ze sklepami DOUGLAS i NOCIBÉ, oferując klientom prawdziwie wielokanałowe doświadczenie zakupowe.