Lagardère Travel Retail w Polsce otworzył nowy autorski koncept handlowy na Lotnisku Chopina w Warszawie – Bistro Okienko. Format zaprojektowany w formie wyspy handlowej. Spółka zapowiada kolejne otwarcia lokali w kompaktowym formacie.
Lotnisko Chopina w Warszawie wzbogaciło się o nowy punkt gastronomiczny – Bistro Okienko. To autorski projekt Lagardère Travel Retail w Polsce, który czerpie inspirację z ulicznych tradycji kulinarnych, nawiązując do dawnych okienek serwujących zapiekanki i bułki z kiełbaskami. Lokal łączy wspomnienia z przeszłości z nowoczesnymi rozwiązaniami, zarówno pod względem designu, jak i oferty gastronomicznej.
Proste, klasyczne dania, takie jak zapiekanki i hot-dogi, pojawiają się w zupełnie nowych wydaniach, w towarzystwie ciekawych, najwyższej jakości dodatków, łącząc kulinarne sentymenty z nowoczesnym podejściem do street foodu.
Lokal, dzięki swojej kompaktowej formie wyspy handlowej, łączy szybką obsługę z wysoką jakością jedzenia, doskonale wpisując się w oczekiwania współczesnych podróżnych. Dostępny jest dla wszystkich pasażerów strefy Non Schengen.
„Bistro Okienko to nowoczesna interpretacja tradycyjnych smaków. Koncept przywołuje wspomnienia z dzieciństwa i na nowo wprowadza tradycję do współczesnych realiów. Lokal doskonale odpowiada na potrzeby podróżnych, łącząc autentyczne kulinarne doznania z wygodą i szybkim dostępem. Jesteśmy pewni, że dzięki wyjątkowemu charakterowi, wysokiej jakości oferowanych dań oraz strategicznemu położeniu, Bistro Okienko szybko stanie się istotnym punktem na mapie handlowej Lotniska Chopina” – podkreśla Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający ds. handlowych i innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
PARTNER PORTALU
Wyspy handlowe ważnym elementem rozwoju spółki
Bistro Okienko to nie pierwsza wyspa, która pojawiła się na warszawskim lotnisku za sprawą Lagardère Travel Retail. Inwestycja w ten nowoczesny koncept handlowy jest częścią szeroko zakrojonego planu rozwoju spółki na lotnisku w stolicy. W tej formie na przełomie ostatnich tygodni pojawiły się już dwa lokale kawiarnianej marki z portfolio spółki – So Coffee.
W nadchodzących tygodniach zaprezentowane zostaną dwa kolejne zupełnie nowe koncepty gastronomiczne. Wyspy zostaną zlokalizowane w pobliżu różnych gete’ów, dzięki czemu stworzą dogodny dostęp dla wszystkich pasażerów. Nowe formaty poszerzą portfolio retailera zarządzającego ponad 40 markami, w tym m.in. Costa Coffee, Aelia Duty Free Relay, Inmedio czy 1Minute Smacznego!, obecnymi na lotniskach, ale także innych punktach komunikacyjnych, centrach handlowych, szpitalach czy ulicach miast.
„Wyspy handlowe to nowoczesna forma przestrzeni handlowej zyskująca popularność w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak centra handlowe, lotniska czy dworce. Format ten wzbogaca tradycyjną ofertę, przynosząc korzyści zarówno klientom, którzy zyskują szybką obsługę i wygodę zakupów, jak i operatorom, maksymalizując wykorzystanie przestrzeni handlowej obiektu. Kompaktowe rozmiary i prostota formatu wysp umożliwiają elastyczne dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb rynku oraz testowanie nowych produktów i usług. Jesteśmy przekonani, że ten format zapewni efektywne dotarcie do klientów i zamierzamy w pełni wykorzystać jego potencjał” – dodaje Sinkiewicz.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Nie tylko lotniska
Lagardère Travel Retail w Polsce to globalny lider branży travel retail, który w ramach linii Travel Essentials, Duty Free & Fashion oraz Dining zarządza siecią ponad 5 tys. sklepów działających na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych przestrzeniach koncesjonowanych w 42 krajach i regionach. W 2023 r. sprzedaż Grupy (100%) wyniosła 6,6 mld euro.
W Polsce Lagardère Travel Retail działa od 1997 r. – do 2015 r. jako HDS Polska – i rozwija się także w lokalizacjach typowo handlowych (centra, ulice, parki handlowe itd.). W sumie Lagardère Travel Retail w Polsce zarządza siecią ok. 1000 różnorodnych punktów sprzedaży pod 40 markami takimi jak Inmedio, So Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute Smacznego!, Costa Coffee i inne. Szeroka oferta kreatywnych, szytych na miarę konceptów handlowych wynika wprost z misji firmy, która opiera się na elastycznym odpowiadaniu na potrzeby partnerów biznesowych i ich klientów. Lagardère Travel Retail realizuje tę misję w sposób zrównoważony.
W 2019 r. spółka przyjęła globalną strategię PEPS (Planet, Ethics, People, Social), w ramach której zobowiązała się m.in. do promowania lokalnych i odpowiedzialnych produktów, redukcji odpadów oraz osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych przed 2050 r.