Wkrótce SCF 2024 Fall

Leasing, inwestycje, zarządzanie. Trwa rejestracja uczestników na najważniejsze spotkanie decydentów rynku centrów handlowych. 1400 uczestników. 25-26.09.24, Warszawa, Expo XXI.

Rejestracja uczestników

[WYWIAD] Dawid Labich, Świat GSM: można nas spotkać wyłącznie w dużych obiektach handlowych

99 procent naszych lokalizacji to centra handlowe i duże galerie. Wynika to ze znajomości preferencji zakupowych naszych Klientów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Dawid Labich, właściciel firmy Świat GSM.

Świat GSM jest na rynku od 16 lat. Macie niespełna 100 lokalizacji. Jakie są plany rozwoju na najbliższe lata?

16 lat doświadczenia marki Świat GSM to solidna podstawa, na której budujemy nasz model biznesowy. Branża nowej technologii jest dynamiczna i niejednokrotnie zaskakująca, dlatego mocno dbamy o to aby nasze spojrzenie na budowanie marki było z nią spójne. Centrum naszych działań i innowacji, które wprowadzamy, jest Klient. Dlatego na bieżąco weryfikujemy rynek pod kątem preferencji zakupowych Klientów, tak aby nasze punkty sprzedaży pojawiały się w miejscach, które są odpowiedzią na ich potrzeby. Zgodnie z obraną strategią stawiamy na stabilny rozwój, któremu, jak pokazał ostatni rok, nie brakuje dynamiki. Rok 2023 zakończyliśmy kilkunastoma otwarciami, które dały rezultat blisko 80 punktów. Dziś mówimy już o niespełna 100, a to nie koniec nowych lokalizacji na mapie Świata GSM. Wartym podkreślenia jest to, że jesteśmy firmą własnościową, w tym momencie największą w branży, co ma ogromny wpływ na jakość, standaryzacje i customer experience.

Ile lokalizacji to tradycyjne salony, a ile to wyspy

W przybliżeniu można byłoby powiedzieć, że jest to stosunek 50 na 50, natomiast nie skupiamy się na tych proporcjach. Zarówno jedna, jak i druga forma sprzedaży jest nasza mocną stroną i daje możliwości rozwojowe.

PARTNERZY PORTALU

Fact White Cat
Fact White Cat

Czy planujecie nowe formaty sprzedaży

Bycie krok w krok z aktualnymi trendami i zmieniającą się branżą jest czymś co towarzyszy nam na co dzień. Bywają obszary, w których naszymi działaniami wyprzedzamy rynek i jesteśmy trendsetterami. O aspekcie formatów sprzedaży nie zapomnieliśmy w długoterminowych planach dotyczących rozwoju firmy, niemniej jednak nie są one jeszcze na etapie, który pozwoliłby nam powiedzieć coś więcej.

Jak zmienia się Wasz produkt? Dzisiaj to już nie tylko sprzedaż telefonów i akcesoriów ale także szeregu usług.

Specjalizujemy się w ochronie telefonów i innych urządzeń mobilnych. Szkła, folie oraz wysokiej jakości stylowe etui to produkty kojarzące się z naszą firmą. Szczególną uwagę zwracamy na to co pojawia się na naszych półkach, dbają o to odpowiednie działy w Centrali firmy. Naszym hasłem przewodnim jest #dbamyotelefony. Mieści się w nim także ochrona danych na urządzeniu, ich odzyskiwanie, czyli soft i hardware, pełne czyszczenie i sterylizacja, co wpływa na poprawę jakości użytkowania sprzętu.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Wyspecjalizowany serwis również przyciąga wielu Klientów, chcących naprawić swoje urządzenia – mówimy tu nie tylko o telefonach. W tym obszarze wartym podkreślenia jest kompleksowość usług. Przychodząc do salonu czy stoiska handlowego, możesz kupić nowy lub używany telefon, zabezpieczyć go aby od razu był gotowy do użytku, dodatkowo przy jednej wizycie możesz sprzedaż swój dotychczasowy sprzęt, nie martwiąc się tym tematem później. Naszą nowością i z całą pewnością usługą wyróżniającą markę Świat GSM, jest personalizacja case’a. W przeciągu kilku minut Klient może dowolnie spersonalizować swoje etui nadrukiem, który wybiera spośród dziesiątek propozycji, lub zdjęciem czy grafiką przesłaną ze swojego telefonu.

Jaka część Waszych punktów zlokalizowana jest w centrach i parkach handlowych?

99% naszch lokalizacji to centra handlowe i duże galerie. Wyjątek stanowi nasz salon i serwis centralny zlokalizowany w Bydgoszczy w części Starego Miasta na ul. Mostowej.

Czy parki handlowe są w kręgu Waszego zainteresowania?

Tak jak pokreśliłem we wcześniejszej wypowiedzi, preferencje zakupowe naszych Klientów nie są nam obojętne. Szybki i dynamiczny styl życia ukierunkowuje ich do miejsc o większej dostępności pod kątem m.in. różnorodności sklepów oraz szerszej rozpiętości godzin pracy. Ten i wiele innych aspektów sprawiły, że od lat można nas spotkać wyłącznie w dużych obiektach handlowych.

Jaka jest optymalna powierzchnia salonu, a jaka wyspy handlowej

Mam wrażenie, że optymalizacja przestrzeni handlowej i wykorzystanie jej potencjału w jak największy sposób, jest naszą specjalnością. Mówię, to oczywiście z przymrużeniem oka, ale też z pełną świadomością i wiedzą, że przez lata dostosowywaliśmy nasze punkty do różnych metraży. W przypadku salonu optymalne wielkości przypadają między 50-60 mkw., ale mamy w sieci również mniejsze, z drugiej zaś strony największe w branży >80 mkw. Jeśli chodzi o stoiska to ok. 20 mkw. Tak jak w przypadku salonów mamy również mniejsze formaty, ale i ran najnowszy o powierzchni 37 mkw. w Atrium Promenada.

Jak wyglądają obroty Waszych punktów sprzedaży? Ma na myśli ogólny trend na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Dla każdej branży czas pandemii był momentem weryfikacji, dla nas także.

Dzięki doświadczeniu, ale także innowacyjności i bieżącej analizie obranej strategii biznesowej, od lat odnotowujemy stały trend wzrostowy. Reagowanie na rzeczywistość jaką stworzyła pandemia to tylko jedna strona medalu. Nieustannie dbamy o optymalizację różnych obszarów funkcjonowania organizacji, wprowadzamy niezbędne zmiany, pozwalające nam wykazywać stabilny wzrost i rozwój firmy.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Magdalena Michalska

Świat GSM działa na polskim rynku do ponad 16 lat. To największa w branży GSM firma własnościowa, posiadająca swoje punkty sprzedaży w kilkudziesięciu miastach na terenie całej Polski. Oferuje szeroki wybór akcesoriów w branży GSM. Specjalizuje się w zabezpieczaniu urządzeń mobilnych oraz pełnym serwisie.