Budowanie różnorodnego tenant mixu, wprowadzanie znanych marek, rozwój oferty dla rodzin z dziećmi, a przy tym wspieranie lokalnego charakteru – to główne filary strategii rozwoju Centrum Handlowego Osowa. Projekty podejmowane przez zarządcę obiektu, Sierra Balmain, zwiększyły atrakcyjność galerii, poprawiając zarówno jej poziom komercjalizacji, jak i footfall. Firma jest wystawcą targów SCF 2024 Fall, które odbędą się w Warszawie w dniach 25-26 września tego roku.
Sierra Balmain została powołana przez fundusz Stage Capital na zarządcę CH Osowa w kwietniu 2022 r. Od tego czasu w obiekcie, będącym jednym z pierwszych centrów handlowych w Trójmieście, zaszły duże zmiany, które wzmocniły pozycję galerii na lokalnym rynku.
Wprowadzenie nowych najemców
Niewątpliwą zasługą Sierra Balmain jest zwiększenie poziomu komercjalizacji centrum i rozbudowanie oferty, o nowe, popularne marki. Jeszcze w tym samym roku, w którym spółka przejęła zarządzanie centrum, do grona jego najemców włączony został Action, dynamicznie rozwijający się na polskim rynku dyskont niespożywczy, ceniony za różnorodność oferowanych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Kilka miesięcy później do dyspozycji klientów oddana została kolejna znana marka Sinsay, z rozbudowaną ofertą odzieży, akcesoriów i home decor.
„Dzięki sprawnym działaniom leasingu do tej pory wprowadziliśmy do centrum 3. nowych najemców do dużych lokali oraz 31. najemców do mniejszych lokali oraz wysp handlowych. Skupiamy się na znanych i ugruntowanych markach, nie zapominając jednocześnie o jakościowych i cenionych brandach lokalnych.
PARTNER PORTALU
Naszym celem jest zagwarantowanie bogatej i zróżnicowanej oferty produktów i usług. Idąc tą drogą wzbogaciliśmy galerię nie tylko o Sinsay czy Action, ale także m.in. wiodącą markę zoologiczną Maxi ZOO czy sklepy z segmentu home decor, takie jak salon meblowy Cozy Wood oraz Arkadia Salon Snu Łóżek i Materacy” – mówi Agata Stańkowska, Head of Leasing Sierra Balmain.
Gastronomia, rozrywka dla dzieci i akcje marketingowe
Ze względu na dużą frekwencję rodzin z dziećmi w centrum, ważnym punktem jego rozwoju stała się rozbudowa oferty gastronomicznej i rozrywkowej.
„Naszą strategię tworzenia pakietu propozycji spędzania czasu wolnego w CH Osowa, realizujemy przez współpracę z operatorami rożnych konceptów rozrywkowych Dino World czy Crazy Carts. Wybieramy przy tym najczęściej doświadczonych partnerów, którzy gwarantują znaną markę i dzięki którym możemy zapewnić wysoką jakość usług naszym klientom.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Równolegle do rozwoju części rozrywkowej, zadbaliśmy o poszerzenie strefy gastronomicznej, wprowadzając do galerii punkty restauracyjne takie jak Papa Gyros czy Smart Bistro. Jest to również nasz krok w kierunku dostosowania centrum do potrzeb klientów” – mówi Dorota Suchodolska, Head of Operations Sierra Balmain.
Nowy zarządca wzmocnił również działania marketingowe, ukierunkowane w dużej mierze na zaoferowanie lokalnym mieszkańcom możliwości atrakcyjnego i rozwijającego spędzenia czasu w galerii. Rodzinne eventy, wystawy tymczasowe, wydarzenia artystyczne, projekty edukacyjne dla dzieci i dorosłych, spowodowały, że kalendarz comiesięcznych wydarzeń w galerii jest wypełniony po brzegi.
„Tylko od grudnia 2023 r. do lipca 2024 r. udało nam się łącznie przygotować 36 eventów i 16 akcji promocyjnych. Warto wspomnieć tu m.in. zawody rowerkowe dla dzieci, zorganizowane na parkingu galerii we współpracy z Polska Press, projekt dydaktyczny „Miasteczko Przedsiębiorczości” czy cykliczne spotkania ze sztuką w nowym lokalu artystycznym Chyżawski ART. STUDIO. W galerii regularnie organizujemy także eventy na licencji najpopularniejszych produkcji bajkowych i filmowych dla najmłodszych” – dodaje Anita Mieszkowska, Marketing Manager Sierra Balmain.
Czerpanie z walorów regionu
Chcąc wyeksponować lokalny charakter centrum, Sierra Balmain obrała strategię współpracy z tutejszymi partnerami, wspierania lokalnych inicjatyw, a także promocji wartości i trendów zgodnych z kulturą regionu.
„Dostrzegamy wiele możliwości rozwijania potencjału galerii, w oparciu o jej specyficzny, lokalny charakter. Konceptem, który dobrze się tu przyjął, są np. wyprzedaże garażowe. Akcje tego typu nie tylko promują ekologiczny nurt zero waste, ale też przyczyniają się do sąsiedzkiej wymiany ubrań, mebli czy innych produktów i tym samym zacieśniania więzi wśród lokalnej społeczności.
Niewątpliwym wyróżnikiem CH Osowa jest także własna pasieka pszczół, a jej walory wykorzystujemy rozdając klientom miody w różnego typu akcjach i konkursach. Ponadto, dzięki kooperacji z lokalnymi partnerami organizujemy liczne akcje marketingowe, które są dla nas okazją do promowania produktów i tradycji regionu kaszubskiego” – wymienia Anita Mieszkowska, Marketing Manager Sierra Balmain.
CH Osowa została sponsorem eko festynu, corocznie organizowanego przez lokalne Stowarzyszenie „Inne jest piękne” oraz Klub Sąsiedzki Garaż, jest również miejscem cyklicznych jarmarków regionalnej żywności i rękodzieła „Żuławskie Smaki”. Centrum nawiązało współpracę z Klubem Sportowym Olimpia Osowa, otwierając profesjonalną salę do gry w tenisa stołowego i organizując regularne turnieje w tej dyscyplinie. Zaangażowanie w życie dzielnicy i integralność z jej mieszkańcami, CH Osowa demonstruje poprzez uczestnictwo w spotkaniach Rady Dzielnicy Gdańsk Osowa.
Sukces strategii w liczbach
Zmiany w centrum sprawiły, że średnia miesięczna frekwencja w obiekcie w 2024 r. wzrosła o około 10% w porównaniu z poprzednim rokiem, przy czym w czasie wolnym od szkoły o 20%. Od momentu przejęcia zarządzania, działania podejmowane przez Sierra Balmain przyniosły CH Osowa wzrost obrotów o 30% i zwiększyły poziom komercjalizacji centrum o 12%.
„Wszystkie nasze działania mają na celu uatrakcyjnienie części handlowej CH Osowa, a jednocześnie stworzenie pakietu różnorodnych rozrywek, które przy okazji zakupów pozwolą mieszkańcom Gdańska i całego Trójmiasta spędzić przyjemnie czas. Udało nam się tchnąć w galerię nowe życie, a wyniki i liczby potwierdzają, że obrany przez nas kierunek rozwoju centrum jest bardzo słuszny i z pewnością będziemy go kontynuować” – podsumowuje Olga Łoś, Senior Asset Manager, Sierra Balmain.
Sierra Balmain po raz kolejny udowodniła, że wsłuchiwanie się w preferencje okolicznych mieszkańców To najlepsza droga do nieustannego rozwoju obiektów handlowych, przynosząca korzyści zarówno najemcom, jak i klientom. Natomiast czerpiąc z wartości i walorów lokalnych, z sukcesem można budować niepowtarzalny charakter galerii.
Pod zarządem Sierra Baimain
Sierra Balmain obejmuje swoją działalnością obszar Europy Środkowo-Wschodniej, a w Polsce obecna jest od ponad 20 lat. Firma świadczy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi z wielu branż: handlowej, rozrywkowej, kulturalnej, lifestyle, związanych z miejscem pracy czy wypoczynkiem, a nawet logistyką.
W swoim portfolio posiada 20 nieruchomości komercyjnych, które są odwiedzane rocznie przez blisko 36 mln klientów. Sierra Balmain dysponuje fachową wiedzą rynkową oraz zespołem wykwalifikowanych specjalistów umożliwiającym kompleksową i spójną realizację najbardziej wymagających projektów. Spółkę cechuje indywidualne podejście do każdej zarządzanej nieruchomości.