Sierra Balmain: wieloetapowy proces pełnej komercjalizacji Galerii nad Jeziorem

Sierra Balmain w konińskiej Galerii nad Jeziorem zaplanowała i przeprowadziła kompleksowy proces zmian, w wyniku których centrum może pochwalić się dziś 100% komercjalizacją, a jednocześnie wzrostem footfallu i obrotów. O przedsięwzięciu, które zakończyło się pełnym sukcesem, opowiada Agata Stańkowska, Head of Leasing Sierra Balmain. Firma jest wystawcą jesiennej edycji targów SCF 2024, które odbędą się w dniach 25-26 września tego roku, w Warszawie.

Sierra Balmain zarządza konińską Galerią nad Jeziorem od 2022 r. Od początku współpracy celem spółki stało się maksymalne wykorzystanie potencjału centrum i jego rozwój. Trafne analizy i badania rynkowe przeprowadzone przez zarządcę, stały się punktem wyjścia do podjęcia działań, na rzecz zwiększenia atrakcyjności obiektu na lokalnym rynku.

„Rekomercjalizacja Galerii nad Jeziorem wynikała z konieczności odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe oraz chęci lepszego dostosowania do oczekiwań klientów. Projekt opierał się na kilku głównych aspektach, takich jak optymalizacja tenant mixu oraz poszerzenie oferty centrum poprzez wprowadzenie dodatkowych najemców z różnych kategorii, a finalnie zwiększenie atrakcyjności obiektu na lokalnym rynku.

W obliczu rosnącej konkurencji, niezbędne stało się utrzymanie lojalności klientów, jak również otwarcie na nowych, nieco młodszych odbiorców. Naszym wymiernym celem było zwiększenie footfallu centrum, wzrost jego obrotów oraz osiągnięcie 100% komercjalizacji” – opisuje Agata Stańkowska, Head of Leasing Sierra Balmain.

Po pierwsze analiza tenant mixu

PARTNER PORTALU

Fact White Cat

Cały proces zmian składał się z kilku etapów, a pierwszym z nich, była analiza tenant mixu galerii. Dała ona zarządcy możliwość zidentyfikowania luk w ofercie, które należało wypełnić, aby centrum zachowało swoją atrakcyjność i konkurencyjność. Kluczową rolę odegrały również ankiety przeprowadzone wśród klientów, które dostarczyły cennych informacji o oczekiwaniach i preferencjach zakupowych lokalnych mieszkańców.

„Głównym punktem strategii stało się pomniejszenie powierzchni zajmowanej przez operatora spożywczego. W zabiegu tym dostrzegliśmy możliwość zredukowania kosztów operacyjnych. Ponadto zmniejszenie powierzchni zajmowanej przez Carrefour, otworzyło nam perspektywę zróżnicowania dotychczasowej oferty handlowej i wprowadzenia nowych marek” – zaznacza Agata Stańkowska.

„W kolejnym etapie skoncentrowaliśmy się na doborze nowych najemców. Podyktowany był on zarówno wynikami naszych ankiet i deklaracjami samych klientów odnośnie tego, jakich brandów oczekują, jak również prognozowanym wpływem na zwiększenie odwiedzalności centrum. W efekcie tych analiz do grona najemców Galerii nad Jeziorem wprowadziliśmy dwie topowe w swoich segmentach marki – Sinsay, oferujący modę dla całej rodziny, dodatki i produkty home&decor oraz Pepco, z cenioną za przystępność cen odzieżą i akcesoriami domowymi.”

Dalsze zmiany strukturalne w centrum obejmowały połączenie kilku mniejszych lokali, w celu stworzenia przestrzeni dla kolejnej popularnej marki Deichmann, która jest liderem w sprzedaży obuwia na rynku europejskim. Dotychczasowi najemcy zostali relokowani do wolnych przestrzeni, co także wpłynęło na korzyść całego układu przestrzennego centrum, zwiększając jego funkcjonalność i estetykę.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

„Proces zmian, w kierunku osiągnięcia pełnej komercjalizacji Galerii nad Jeziorem, był wieloaspektowym i wieloetapowym przedsięwzięciem. Jego realizacja była na bieżąco monitorowana, aby zapewnić efektywność działań i adaptację do zmieniających się warunków rynkowych. Wprowadzenie nowych marek, jak Sinsay, Pepco i Deichmann, przyczyniło się nie tylko do dywersyfikacji tenant mixu, ale także wzmocniło modową ofertę, zwiększając popularność galerii na lokalnym rynku.

Warto podkreślić również, że w przemyślany sposób udało nam się zarządzić dostępnością lokalnych najemców, co pozwoliło nam zachować unikalny, budowany przez lata charakter obiektu. Wszystkie te zabiegi złożyły się na finalny sukces przedsięwzięcia, dzięki któremu, zgodnie z naszym założeniem, centrum umocniło swoją silną pozycję w regionie”podsumowuje Agata Stańkowska.

Wzrost footfallu

W efekcie przeprowadzonego projektu zmian, centrum nie tylko osiągnęło 100% komercjalizacji. Zmniejszenie powierzchni Carrefour i wprowadzenie nowych najemców wpisało się w oczekiwania klientów, co przełożyło się na wzrost odwiedzalności galerii oraz zwiększenie obrotów najemców.

Trafność decyzji leasingowych dodatkowo może zobrazować wielkie otwarcie marki Sinsay w Galerii nad Jeziorem. Osiągnięte wówczas obroty, uplasowały koniński Sinsay jako jeden z najlepiej funkcjonujących sklepów tej sieci w pierwszych dniach od otwarcia, wyprzedzając nawet największe miasta w kraju.

Pod zarządem Sierra Baimain

Sierra Balmain obejmuje swoją działalnością obszar Europy Środkowo-Wschodniej, a w Polsce obecna jest od ponad 20 lat. Firma świadczy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi z wielu branż: handlowej, rozrywkowej, kulturalnej, lifestyle, związanych z miejscem pracy czy wypoczynkiem, a nawet logistyką.

W swoim portfolio posiada 20 nieruchomości komercyjnych, które są odwiedzane rocznie przez blisko 36 mln klientów. Sierra Balmain dysponuje fachową wiedzą rynkową oraz zespołem wykwalifikowanych specjalistów umożliwiającym kompleksową i spójną realizację najbardziej wymagających projektów. Spółkę cechuje indywidualne podejście do każdej zarządzanej nieruchomości.