Grupa LPP uruchomi pakiet pomocy dla osób dotkniętych skutkami powodzi w południowej Polsce. Powołany przez spółkę w trybie pilnym sztab koordynuje przekazanie wsparcia finansowego i rzeczowego poszkodowanym pracownikom salonów sieci sprzedaży z terenów objętych stanem klęski żywiołowej. Ponadto Fundacja LPP, w ramach współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, przekaże potrzebującym 20 tys. sztuk odzieży.
Na pomoc LPP mogą liczyć także poszkodowane w czasie powodzi organizacje prowadzące schroniska dla zwierząt, na rzecz których marka Sinsay zorganizuje zbiórkę niezbędnych akcesoriów.
W odpowiedzi na spływające w pierwszych dniach powodzi w południowej Polsce doniesienia o potrzebach mieszkańców miejscowości objętych stanem klęski żywiołowej, Grupa LPP wraz z Fundacją LPP uruchomiły szereg działań mających na celu wsparcie zarówno pracowników swojej sieci sprzedaży, jak i wielu poszkodowanych przez powódź mieszkańców Dolnego Śląska.
„Od pierwszych dni tej niewyobrażalnej tragedii, która dotknęła mieszkańców południowej Polski, monitorujemy sytuację w jakiej znaleźli się nasi pracownicy, ale i cała społeczność zamieszkująca zalewane tereny.
Potrzeb jest wiele, a sytuacja jest niezwykle dynamiczna, dlatego podjęliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem i przekazaniu za jego pośrednictwem pomocy rzeczowej w postaci 20 tys. sztuk odzieży naszych marek.
PARTNER PORTALU
Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniu oraz aktualnej wiedzy pracowników i wolontariuszy na temat sytuacji osób poszkodowanych, nasze wsparcie pozwoli odpowiedzieć na ich realne potrzeby” – komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.
Polski Czerwony Krzyż to jedna z wielu organizacji humanitarnych, która od pierwszych godzin powodzi na Dolnym Śląsku monitoruje i koordynuje działania ratunkowe, ewakuacje oraz akcje pomocowe.
W związku z ogromną skalą zniszczeń, która dotknęła także wielu pracowników salonów marek należących do Grupy LPP oraz ich rodziny, zarząd spółki podjął decyzję o uruchomieniu na ich rzecz pakietu pomocowego. W pierwszej kolejności w trybie pilnym pracownikom, których dom lub mieszkanie czy niezbędne do życia części dobytku zostały zniszczone przez powódź, udzielona zostanie bezzwrotna zapomoga. Ponadto, każdy z pracowników dotkniętych skutkami powodzi otrzyma karty przedpłacone na zakup odzieży i akcesoriów w ramach sieci sprzedaży Grupy.
„W obliczu tak nagłych i tragicznych wydarzeń, takich jak pandemia, wojna w Ukrainie czy obecny żywioł, który doświadcza południe naszego kraju, naturalnym jest, że nie zapominamy o naszych pracownikach.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Powołany w związku z powodzią w trybie natychmiastowym sztab pozostaje w stałym kontakcie z regionalnymi kierownikami sieci sprzedaży i monitoruje sytuację oraz skalę zniszczeń i rosnących tym samym potrzeb. Dzięki temu każdy z pracowników i ich rodziny mogą liczyć na nasze wsparcie” – mówi Patrycja Zbytniewska, prezeska zarządu Fundacji LPP.
Ze skutkami powodzi walczą nie tylko mieszkańcy południowej Polski, ale także lokalne placówki opieki nad zwierzętami. Zniszczeniu lub uszkodzeniu uległo wiele schronisk. W działania na ich rzecz zaangażowała się marka Sinsay, która zdecydowała o zorganizowaniu w swoich salonach stacjonarnych zbiórki karmy oraz akcesoriów i przekazaniu ich do najbardziej potrzebujących placówek.
Informacje o szczegółach akcji już wkrótce dostępne będą na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz sklepach marki. Poszkodowane w czasie powodzi organizacje opiekujące się na co dzień zwierzętami mogą także liczyć na wsparcie Fundacji LPP, która przeznaczy środki na wsparcie remontów i odbudowy wybranych schronisk. Wszystkie placówki zainteresowane uzyskaniem darowizny pieniężnej mogą składać wnioski za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Fundacji LPP.