Grupa LPP „rusza” na pomoc osobom poszkodowanym przez powódź

Grupa LPP uruchomi pakiet pomocy dla osób dotkniętych skutkami powodzi w południowej Polsce. Powołany przez spółkę w trybie pilnym sztab koordynuje przekazanie wsparcia finansowego i rzeczowego poszkodowanym pracownikom salonów sieci sprzedaży z terenów objętych stanem klęski żywiołowej. Ponadto Fundacja LPP, w ramach współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, przekaże potrzebującym 20 tys. sztuk odzieży.

Na pomoc LPP mogą liczyć także poszkodowane w czasie powodzi organizacje prowadzące schroniska dla zwierząt, na rzecz których marka Sinsay zorganizuje zbiórkę niezbędnych akcesoriów.

W odpowiedzi na spływające w pierwszych dniach powodzi w południowej Polsce doniesienia o potrzebach mieszkańców miejscowości objętych stanem klęski żywiołowej, Grupa LPP wraz z Fundacją LPP uruchomiły szereg działań mających na celu wsparcie zarówno pracowników swojej sieci sprzedaży, jak i wielu poszkodowanych przez powódź mieszkańców Dolnego Śląska.

„Od pierwszych dni tej niewyobrażalnej tragedii, która dotknęła mieszkańców południowej Polski, monitorujemy sytuację w jakiej znaleźli się nasi pracownicy, ale i cała społeczność zamieszkująca zalewane tereny.

Potrzeb jest wiele, a sytuacja jest niezwykle dynamiczna, dlatego podjęliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem i przekazaniu za jego pośrednictwem pomocy rzeczowej w postaci 20 tys. sztuk odzieży naszych marek.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniu oraz aktualnej wiedzy pracowników i wolontariuszy na temat sytuacji osób poszkodowanych, nasze wsparcie pozwoli odpowiedzieć na ich realne potrzeby”komentuje Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Polski Czerwony Krzyż to jedna z wielu organizacji humanitarnych, która od pierwszych godzin powodzi na Dolnym Śląsku monitoruje i koordynuje działania ratunkowe, ewakuacje oraz akcje pomocowe.

W związku z ogromną skalą zniszczeń, która dotknęła także wielu pracowników salonów marek należących do Grupy LPP oraz ich rodziny, zarząd spółki podjął decyzję o uruchomieniu na ich rzecz pakietu pomocowego. W pierwszej kolejności w trybie pilnym pracownikom, których dom lub mieszkanie czy niezbędne do życia części dobytku zostały zniszczone przez powódź, udzielona zostanie bezzwrotna zapomoga. Ponadto, każdy z pracowników dotkniętych skutkami powodzi otrzyma karty przedpłacone na zakup odzieży i akcesoriów w ramach sieci sprzedaży Grupy.

„W obliczu tak nagłych i tragicznych wydarzeń, takich jak pandemia, wojna w Ukrainie czy obecny żywioł, który doświadcza południe naszego kraju, naturalnym jest, że nie zapominamy o naszych pracownikach.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Powołany w związku z powodzią w trybie natychmiastowym sztab pozostaje w stałym kontakcie z regionalnymi kierownikami sieci sprzedaży i monitoruje sytuację oraz skalę zniszczeń i rosnących tym samym potrzeb. Dzięki temu każdy z pracowników i ich rodziny mogą liczyć na nasze wsparcie” mówi Patrycja Zbytniewska, prezeska zarządu Fundacji LPP.

Ze skutkami powodzi walczą nie tylko mieszkańcy południowej Polski, ale także lokalne placówki opieki nad zwierzętami. Zniszczeniu lub uszkodzeniu uległo wiele schronisk. W działania na ich rzecz zaangażowała się marka Sinsay, która zdecydowała o zorganizowaniu w swoich salonach stacjonarnych zbiórki karmy oraz akcesoriów i przekazaniu ich do najbardziej potrzebujących placówek.

Informacje o szczegółach akcji już wkrótce dostępne będą na stronie internetowej, w mediach społecznościowych oraz sklepach marki. Poszkodowane w czasie powodzi organizacje opiekujące się na co dzień zwierzętami mogą także liczyć na wsparcie Fundacji LPP, która przeznaczy środki na wsparcie remontów i odbudowy wybranych schronisk. Wszystkie placówki zainteresowane uzyskaniem darowizny pieniężnej mogą składać wnioski za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie Fundacji LPP.