Jeleniogórski Nowy Rynek z sukcesem wykorzystuje swój potencjał, uwarunkowania lokalizacyjne oraz kontekst społeczny. Dzięki ciekawym działaniom i spójnej strategii, mieszcząca się w samym środku miasta galeria, to nie tylko dynamicznie rozwijające się miejsce zakupów o zasięgu regionalnym, ale również centrum różnorodnych inicjatyw skierowanych do lokalnej społeczności.
Sierra Balmain przez ponad 20 lat swojej działalności nie raz udowodniła, że potrafi maksymalizować potencjał zarządzanych przez siebie obiektów. Obrazowym przykładem jest Nowy Rynek, który dzięki przemyślanej strategii, a także współpracy z lokalnymi partnerami oraz miastem, staje się miejscem, gdzie spotykają się biznes, kultura i edukacja.
Regionalne centrum handlu
Nowy Rynek został otwarty w 2015 roku i od tego czasu jest jednym z najpopularniejszych centrów handlowych wśród mieszkańców Jeleniej Góry i okolic. Oprócz doskonałej lokalizacji, galeria zachęca bogatą ofertą blisko 100 sklepów i punktów usługowych najbardziej znanych polskich i światowych marek. Usytuowanie obiektu powoduje, że jest on chętnie wybieranym kierunkiem zakupowym nie tylko Polaków, ale także zamieszkałych niedaleko Czechów. Południowo-zachodnich sąsiadów przyciąga tu kompleksowa, różnorodna oferta sklepów, a w dużej mierze także atrakcyjny pod względem zaopatrzenia i cen market Intermarche.
Ugruntowaną pozycję w regionie galeria utrzymuje cały czas podążając w kierunku tworzenia tenant mixu, którego filarem są marki pożądane przez klientów m.in. takie jak H&M, New Yorker, Reserved, Smyk, CCC, Deichmann, Martes Sport. Strategia rozwoju obejmuje wprowadzenie kolejnych cenionych i popularnych brandów.
PARTNER PORTALU
„Nieustannie koncentrujemy się na poszerzaniu oferty galerii o nowe marki, jak i rozwoju tych, które mają w Nowym Rynku swoją ugruntowaną pozycję. W ostatnim czasie oddaliśmy do dyspozycji klientów nową i przy tym jedyną w całej Jeleniej Górze placówkę mBanku, a w lokalu pop up powitaliśmy cenioną za jakość i design markę Leona Meble.
Możemy zapowiedzieć także, że niebawem klienci zyskają dostęp do szerszej oferty modowej marki Monnari, dzięki zwiększeniu powierzchni sklepu o 90 mkw. Natomiast na początek 2025 roku zaplanowaliśmy powiększenie lubianej przez najmłodszych sali zabaw Fun Park. Przestrzeń 687 mkw. wypełnią nowe atrakcje skierowane do rodzin z dziećmi.
Ponadto już wkrótce będziemy mogli poinformować o kolejnych nowych otwarciach z partnerami z branży value retail. Celem tych działań jest tworzenie spójnego i zróżnicowanego tenant mixu, atrakcyjnego na skalę regionu” – podsumowuje najbliższe plany centrum Agata Stańkowska, Head of Leasing Sierra Balmain.
Nowy Rynek jest atrakcyjną lokalizacją dla najemców, nie tylko ze względu na kompleksowy tenant mix i popularność wśród klientów. Polityka galerii zakłada działania z zakresu budowania relacji z najemcami. Wśród nich wymienić można m.in. warsztaty ekologiczne dla najemców.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
„Galeria w sercu Karkonoszy”
Oficjalne hasło Nowego Rynku jest nieprzypadkowe. Galeria znajduje się w samym centrum Jeleniej Góry, przez co stanowi integralną część tkanki miasta, jak również całego regionu. Naturalną odpowiedzią na to poczucie wspólnoty z lokalną społecznością było otwarcie się na jej różnorodne potrzeby.
„Konsekwentnie podejmujemy działania, którym przyświeca jeden, nadrzędny cel – przynosić wartość dla społeczności lokalnej, której jesteśmy częścią. W konsekwencji Nowy Rynek stał się miejscem, w którym mieszkańcy regionu mają regularny dostęp do rozmaitych inicjatyw oraz wydarzeń rozrywkowych, kulturalnych czy edukacyjnych.
Stanowią one kompleksową ofertę wartościowego i rozwijającego spędzania czasu wolego w mieście, są okazją do integracji społecznej, ale również platformą do promowania ważnych wartości” – mówi Dorota Suchodolska, Head of Operations Sierra Balmain.
Tylko w minionym roku na gruncie wspólnego działania galerii z organizacjami pozarządowymi, kulturalnymi czy Urzędem Miasta, zostało zrealizowanych 28 akcji. Pierwsze półrocze tego roku od samego początku również obfitowało w inicjatywy o charakterze kulturalnym, społecznym, a także ekologicznym, które dodatkowo zawsze czerpią z walorów regionu.
Wśród nich warto wymienić inspirujący kulturalny Festiwalu Perły Karkonoszy, wiosenną ekologiczną akcję rozdawania sadzonek klonów jawor, zorganizowaną wspólnie z Lasami Państwowymi, a także wakacyjne warsztaty i eventy edukacyjne dla dzieci we współpracy z Karkonoskim Parkiem Narodowym oraz Kolejkowem.
Do końca tego roku działania Nowego Rynku z lokalnymi partnerami, zaowocować mają kolejnymi interesującymi projektami, takimi jak: wyścigi samochodowe Automobilklubu Karkonoskiego, ekologiczny event z Nadleśnictwem Śnieżka, Porady notariuszy, we współpracy z Dolnośląską Izbą Notarialną.
Wsparcie dla młodzieży
Wyjątkową grupą dla Nowego Rynku stała się jeleniogórska młodzież. Jednym z obecnych priorytetów galerii jest stworzenie tu przestrzeni i okazji, umożliwiających młodym ludziom wyrażanie siebie oraz rozwijanie swoich pasji i umiejętności.
W maju tego roku galeria połączyła swoje siły z oddolną inicjatywą Otwarta Papiernia. Na gruncie tej współpracy w centrum został otwarty wyjątkowy LOKAL 10/75, który jest przestrzenią organizacji cyklu inspirujących wydarzeń artystycznych dla młodzieży.
Kilka miesięcy wcześniej w ramach Górskiego Wydarzenia Kulturalnego Nash Festiwal, dzięki zaangażowaniu Nowego Rynku powstała specjalna strefa Młody Nash, w której młodsi mieszkańcy regionu mieli okazję wziąć udział w szeregu górskich atrakcji, m.in. warsztatach wspinaczkowych, zajęciach survivalowych w terenie czy spotkaniach z lokalnymi, utytułowanymi sportowcami.
„Dostrzegliśmy potrzebę, by naszą szczególną uwagę skierować w kierunku młodszej części naszej społeczności. Rozmowy z lokalnymi partnerami, z miastem zaowocowały już kilkoma wspaniałymi projektami.
Widzimy, że jesteśmy na dobrej ścieżce i czujemy, że to dopiero początek czegoś wartościowego. Już pracujemy nad realizacją kolejnych interesujących przedsięwzięć, których grupą docelową jest jeleniogórska młodzież” – zapowiada Anita Mieszkowska, Marketing Manager Sierra Balmain.
Eventy z malowniczym widokiem
Dodatkowym atutem Nowego Rynku oraz całej Jeleniej Góry jest popularny, zlokalizowany na dachu galerii, punkt widokowy z lunetą, przez którą można podziwiać malownicze krajobrazy regionu. To tutaj organizowane są także eventy, przyciągające wszystkich poszukujących okazji do rozrywki w wyjątkowym otoczeniu.
Kultowym już wydarzeniem, słynnym na cały region, stały się cykliczne zloty motoryzacyjne Youngtimer Spot. Zabytkowe auta to tzw. „konik” galerii, w której, co ciekawe, mieści się Muzeum Motoryzacji, będące kolejnym znakiem rozpoznawczym Nowego Rynku w całych Karkonoszach.
O Nowym Rynku można powiedzieć, że to coś więcej niż centrum handlowe. To centrum, które aktywnie wspiera lokalne inicjatywy, edukację oraz rozwój młodzieży. Dzięki szerokiej współpracy z partnerami i instytucjami, Nowy Rynek staje się miejscem bliskim mieszkańcom całego regionu, nie tylko ze względu na swoje położenie.
Pod zarządem Sierra Baimain
Sierra Balmain obejmuje swoją działalnością obszar Europy Środkowo-Wschodniej, a w Polsce obecna jest od ponad 20 lat. Firma świadczy kompleksowe usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi z wielu branż: handlowej, rozrywkowej, kulturalnej, lifestyle, związanych z miejscem pracy czy wypoczynkiem, a nawet logistyką.
W swoim portfolio posiada 20 nieruchomości komercyjnych, które są odwiedzane rocznie przez blisko 36 mln klientów. Sierra Balmain dysponuje fachową wiedzą rynkową oraz zespołem wykwalifikowanych specjalistów umożliwiającym kompleksową i spójną realizację najbardziej wymagających projektów. Spółkę cechuje indywidualne podejście do każdej zarządzanej nieruchomości.