7 października 2024 roku Zarząd Agory podjął decyzję o zawarciu przez jej spółkę zależną Helios S.A. ze spółką Step Outside umowy sprzedaży całości posiadanych przez Helios udziałów w spółce Step Inside.
W wyniku Transakcji, Helios zbył wszystkie posiadane w Step Inside udziały (tj. 2 970 udziałów stanowiących 90% kapitału zakładowego Step Inside) za cenę 17 400 000,00 zł. Płatność ceny za udziały została rozłożona w czasie do sierpnia 2030 roku, w ten sposób że: do sierpnia 2025 spłacone zostanie 10,34% ceny nabycia udziałów. W kolejnym okresie, tj. do sierpnia 2026 kupujący spłaci 13,8% ceny nabycia. Przez dwa kolejne lata, tj. do sierpnia 2028 kupujący dokona zapłaty 17,24% ceny nabycia udziałów rocznie. Przez dwa ostatnie lata spłaty (do sierpnia 2030) kupujący spłaci pozostające 41,38% ceny nabycia.
Własność udziałów przeszła na kupującego w momencie dokonania zapłaty pierwszej raty z tytułu ceny nabycia, co nastąpiło w dniu transakcji.
„Przeprowadzenie transakcji oznacza zakończenie inwestycji w sektorze gastronomicznym przez Helios” – czytamy w komunikacie Agory.
Ostateczne rozliczenie zbycia spółki zależnej zostanie przedstawione w skróconym śródrocznym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za trzeci kwartał 2024 r.
PARTNER PORTALU
Niedawno sieć Pasibus otworzyła czwarty lokal w Warszawie. Mieści się w centrum miasta galerii Złote Tarasy.. Pozostałe warszawskie lokale sieci Pasibus znajdują się: w przestrzeni Ogrody Urlicha na warszawskiej Woli, w Galerii Młociny i przy ul Hożej 29.
Największa sieć kin
Helios S.A. to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów. Dysponuje obecnie 54 kinami mającymi łącznie 304 ekrany i ponad 55 tysięcy miejsc.
Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. Helios S.A. jest częścią Grupy Agora S.A., jednej z największych spółek medialnych w Polsce.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Na początku były food trucki
Pasibus to kultowa sieć burgerowni, której znakiem rozpoznawczym są burgery o wyrazistym smaku, przyprawiane według autorskiej receptury oraz z odważnymi połączeniami dodatków.
Dla miłośników kuchni roślinnej oraz dla osób, które nie chcą na stałe rozstawać się z mięsem, ale mają ochotę czasami zjeść coś wegańskiego, Pasibus oferuje m.in. burgera Standard Vegan z autorskim kotletem warzywnym z wegańskimi wersjami majonezu oraz sera cheddar.
Dodatkowo, w Pasibusie we wszystkich burgerach można bezpłatnie wymienić kotleta mięsnego na kotleta wege (całkowicie wegetariańskiego, smażonego osobno), smażony ser przygotowany według autorskiej receptury lub kurczaka. Klienci sieci mogą te wybrać rodzaj bułki – pszenną lub maślaną. W menu znajdują się również Włapy, czyli popularne wrapy w smakach nawiązujących do klasycznych burgerów Pasibusa, a także Pasi Frytki, Pasi Bataty, Pasi Lemoniada, kulki serowe oraz autorskie sosy.
Twórcy marki rozpoczęli swoją gastronomiczną przygodę od food trucka we Wrocławiu w 2013 r. Pierwszy food truck Pasibusa stanął właśnie w stolicy Dolnego Śląska i szybko stał się wyjątkowym miejscem na kulinarnej mapie miasta. Dziadzio to foodtruck Pasibusa, od którego rozpoczęła się działalność marki, znajduje się znajduje się w centrum Wrocławia, przy ul. Powstańców Śląskich 5.
Obecnie restauracje Pasibusa znajdują się już w kilkunastu miastach w Polsce, m.in. we Wrocławiu, w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Olsztynie i Poznaniu.
Marka prowadzi 30 lokali w Polsce, w tym 12 restauracji stworzonych we współpracy ze spółką Helios.