Znamy cenę akcji Żabki w ofercie publicznej

Spółka Żabka Group ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,50 PLN za akcję. Oferta obejmuje sprzedaż 300 000 000 istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie wartość oferty wyniesie 6,45 mld PLN.

Dodatkowo oferta obejmuje do 45 000 000 akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld PLN.

Oferta publiczna składa się z oferty publicznej na terytorium Polski, w tym: oferty detalicznej oraz oferty instytucjonalnej w Polsce, oferty w Stanach Zjednoczonych dla osób, co do których istnieje uzasadnione przekonanie, że są kwalifikowanymi nabywcami instytucjonalnymi oraz oferty skierowanej do określonych innych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Polski.

Ostateczna cena ofertowa jest jednakowa dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5% ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4% z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału).

PARTNER PORTALU

Kaufland

Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5% ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4% z uwzględnieniem akcji dodatkowego przydziału).

Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan SE pełnią role globalnych koordynatorów i współzarządzających księgą popytu, natomiast Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Oddział – Biuro Maklerskie pełni role agenta oferującego i współzarządzającego księgą popytu.

„Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej Spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego. Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze” – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

„Cieszymy się, że inwestorzy docenili dotychczasowe osiągnięcia Grupy Żabka i jej bardzo dobre perspektywy rozwoju. Wspieramy kierownictwo Grupy w realizacji strategii wzrostu i cieszymy się z kontynuacji naszej współpracy w momencie, gdy Grupa rozpoczyna kolejny etap rozwoju w Polsce i na rynkach międzynarodowych” – skomentował Krzysztof Krawczyk, Przewodniczący Rady Dyrektorów Grupy Żabka i Partner w CVC Capital Partners.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z ponad 10 500. sklepów

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów, pozwalające im na „uwalnianie czasu”.

Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy.

Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.

Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.

Prężną działalność spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.