17 października Grupa Żabka zadebiutowała na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Kurs otwarcia akcji w dniu debiutu wynosił 23 zł i był o 6,98 proc. wyższy od ceny z pierwszej oferty publicznej.
Debiut na warszawskim parkiecie jest zwieńczeniem oferty publicznej spółki, której wartość wyniosła 6,45 mld zł. To największa oferta publiczna w Polsce od 2020 roku, jedna z największych w historii GPW i czwarta pod względem wielkości oferta w Europie w tym roku.
„Debiut Grupy Żabka na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych to ważny krok w realizacji naszej długofalowej strategii rozwoju. Zamierzamy m.in. podwoić sprzedaż do klientów końcowych do 2028 r. i uruchamiać ok. 1 000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii.
Ogromne zainteresowanie naszą ofertą publiczną ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych, jak i inwestorów indywidualnych, traktujemy jako dowód zaufania rynku. To dla nas motywacja do dalszej, intensywnej pracy w celu kontynuacji stabilnego i rentownego wzrostu oraz budowania wartości zarówno dla naszych akcjonariuszy, jak i klientów oraz franczyzobiorców” – powiedział Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
„Jesteśmy dumni, że wieloletnia współpraca z Grupą Żabka zaowocowała jednym z największych debiutów giełdowych w historii GPW. Doceniamy konsekwencję w realizacji strategii i zaangażowanie w rozwój firmy zarówno kadry menadżerskiej jak i pracowników Grupy Żabka.
PARTNER PORTALU
Chciałbym także podziękować pozostałych akcjonariuszom, Partners Group oraz EBOR za ich wsparcie dla rozwoju i sukcesów Grupy Żabka” – dodał Krzysztof Krawczyk, Przewodniczący Rady Dyrektorów Grupy Żabka i Partner w CVC Capital Partners.
Szczegóły oferty publicznej
Oferta obejmowała sprzedaż 300 000 000 istniejących akcji (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji w ofercie (21,50 zł, cena na maksymalnym poziomie przedziału cenowego) wartość oferty wyniosła 6,45 mld PLN.
Dodatkowo oferta obejmuje do 45 000 000 akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld PLN.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Akcjonariusze sprzedający zdecydowali o przydziale inwestorom detalicznym 5% ostatecznej liczby akcji sprzedawanych (4,4% z uwzględnieniem Akcji Dodatkowego Przydziału).
Stopa redukcji w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 90,45%.
Oferta składała się z oferty publicznej na terytorium Polski, w tym: oferty detalicznej oraz oferty instytucjonalnej w Polsce, oferty w Stanach Zjednoczonych oraz oferty skierowanej do określonych innych inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych i Polski.
Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan SE pełniły role globalnych koordynatorów i współzarządzających księgą popytu, natomiast Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Oddział – biuro maklerskie pełni role agenta oferującego i współzarządzającego księgą popytu.
Banco Santander, Biuro Maklerskie Pekao, BNP PARIBAS, CVC Capital Markets, Morgan Stanley, Pekao Investment Banking także pełniły role współzarządzających księgą popytu. ING, mBank i Trigon pełniły rolę współprowadzących księgę popytu.
Skład Konsorcjum Detalicznego w Polsce, którego członkowie przyjmowali zapisy od Inwestorów Detalicznych, obejmował: PKO BP – Biuro Maklerskie (występujący w roli Agenta Oferującego i Współprowadzącego Księgę Popytu), oraz biura maklerskie Alior Banku, BNP Bank Polska, Banku Handlowego, Millenium Banku, ING Banku Śląskiego, mBanku, Pekao, BOŚ, BDM, Ipopema Securities, Noble Securities, Santander, Trigon.
Z 10 500. sklepów
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów.
Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy.
Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta.
Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka niedawno rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.
Prężną działalność spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.