LPP: aplikacje motorem rozwoju w modelu omnichannel

Aplikacje mobilne są jednym z kluczowych narzędzi wspierających sprzedaż internetową marek należących do LPP w Polsce i za granicą. Na rynkach, gdzie została udostępniona aplikacja Sinsay, odpowiada ona średnio za 70% sprzedaży e-commerce. Z kolei w przypadku Reserved jest to 55%.

Uznanie, jakim cieszą się cyfrowe produkty LPP sprawia, że wprowadzane są sukcesywnie w kolejnych krajach. Tylko w ostatnich 3 miesiącach aplikacja Reserved zadebiutowała w Chorwacji, Sinsay w Grecji i Niemczech, a Mohito – w Czechach.

LPP wciąż rozwija to narzędzie, aby jeszcze lepiej docierać ze spersonalizowaną ofertą do naszych klientów i uprościć zakupy niezależnie od kanału, w którym ich dokonują. W każdej z aplikacji użytkownicy otrzymują unikalny ID klienta, który zawiera informacje o historii zakupów (online i stacjonarnych) i umożliwia m.in. szybkie zwroty bez paragonu, monitorowanie statusu zamówienia czy jego łatwy odbiór w sklepie.

Liczba pobrań aplikacji marek należących do LPP to łącznie niemal 30 mln.

LPP nie zwalnia tempa i nieustannie wdraża nowe funkcjonalności celem lepszej prezentacji oferty oraz optymalizacji procesu zakupowego.

Dobre wyniki za II kwartał

W drugim kwartale br. wpływy ze sprzedaży LPP przekroczyły 5 mld zł, co pozwoliło zakończyć pierwsze półrocze z przychodem na poziomie 9,3 mld zł (+13,3 r/r). Istotny wpływ na bilans pierwszego półrocza miało utrzymanie marż na poziomie ponad 52 proc. Równoległy, dwucyfrowy wzrost sprzedaży w obu kanałach to efekt realizowanej strategii omnichannelowej, wspieranej przez rozbudowę sieci sprzedaży i rozwój aplikacji mobilnych.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Korzystny bilans pierwszego półrocza LPP to również zasługa wysokiej dynamiki sprzedaży w kanale online, który w porównaniu do poprzedniego roku wzrósł o ponad 17 proc. Istotny wpływ na ten wynik miało wykorzystanie potencjału aplikacji mobilnych, które wspierają sprzedaż i wzmacniają lojalność klientów wobec marki.

Na 9 rynkach, gdzie dostępna jest aplikacja Sinsay, odpowiada ona za średnio 70 proc. sprzedaży online. W przypadku Reserved jest to 55 proc. Z kolei aplikacja Mohito, uruchomiona pod koniec ubiegłego roku, zdobywa szerokie uznanie klientów na kluczowych dla spółki rynkach: Polsce i Rumunii.

Z blisko 2500. salonami

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Spółka posiada sieć blisko 2500 salonów o łącznej powierzchni ponad 2 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla 43 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

Spółka LPP jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.