ESG: NEINVER i Nuveen Real Estate z prestiżowym wyróżnieniem

NEINVER i Nuveen Real Estate otrzymały najwyższą ocenę 5 gwiazdek w rankingu GRESB 2024 (Global Real Estate Sustainability Benchmark) dla Neptune, spółki joint-venture NEINVER i Nuveen, TIAA. To prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane już piąty rok z rzędu. Spółka poprawiła wyniki z ubiegłego roku zarówno w zakresie zarządzania ESG, jak i efektywności.

GRESB przeanalizował wyniki w obszarze ESG portfela zarządzanego przez NEINVER w ramach spółki joint venture. To 15 obiektów działających w 5 krajach: Francji, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii – 13 centrów outletowych i 2 parki handlowo-rozrywkowe. W kategorii „Handel detaliczny w Europie” Neptune uplasował się wśród czołowych 25% uczestników rankingu.

Ogólna ocena GRESB Neptune, wynosząca 91 punktów na 100, znacząco przewyższa średnią wyników branżowych (81) oraz średnią wyników GRESB (76), osiągając w tegorocznym rankingu imponujące 30 na 30 punktów za zarządzanie i 61 na 70 punktów za wydajność.

Spółka uzyskała najwyższe wyniki w licznych kategoriach, w tym w zakresie przywództwa, polityki, sprawozdawczości, zarządzania ryzykiem i jego oceny, monitorowania i przeglądu danych, a także certyfikacji budynków.

Poprawa wyników była efektem zróżnicowanych osiągnięć w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2023 roku, w tym: oceny fizycznych zagrożeń klimatycznych i określenia planów adaptacyjnych, uzyskania certyfikatu BREEAM dla całego portfela (Większość obiektów uzyskała ocenę Excellent lub Outstanding w kategorii „zarządzanie budynkami”), wzrostu wskaźnika Zero Waste do 87% odpadów poddanych recyklingowi we wszystkich obiektach, wprowadzenia ram współpracy ze społecznościami lokalnymi, umożliwiających lepszy pomiar wpływu działań spółki na społeczności lokalne.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Z programem zrównoważonego rozwoju

NEINVER w ostatnim czasie ogłosił nową Mapę Drogową Neutralności Węglowej (Net Zero Carbon Roadmap), co stanowi istotny krok w realizacji programu zrównoważonego rozwoju.

Ten kompleksowy plan ma na celu dalszy rozwój w trzech strategicznych obszarach: zwiększenia zużycia energii odnawialnej na miejscu, poprawy efektywności energetycznej, a także zaangażowania najemców w obniżenie emisji gazów cieplarnianych i zużycia energii, aby przyspieszyć działania zmierzające do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w obiektach do 2040 roku.

Strategia NEINVER w ramach ESG i zrównoważonego rozwoju, Building Tomorrow, wytyczająca jasną mapę drogową dla działań firmy, była kluczowa w osiągnięciu tych doskonałych wyników.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Jako inwestor, deweloper i operator nieruchomości handlowych, NEINVER koncentruje się na transformacji swoich obiektów w kierunku zapewniającym niską emisję dwutlenku węgla. Firma promuje zmiany w kierunku bardziej zrównoważonego, opartego na zasadach gospodarki cyrkularnej i społecznie odpowiedzialnego sektora handlu detalicznego.

Ponad 85 lat doświadczenia

Nuveen Real Estate to jeden z największych zarządców inwestycji na świecie, dysponujący aktywami
o wartości 147 miliardów dolarów. Firma zarządza kapitałem zarówno w ramach publicznych,
jak i prywatnych inwestycji dłużnych oraz kapitałowych, obejmujących różnorodne regiony geograficzne i style inwestycyjne. 

Z ponad 85-letnim doświadczeniem w inwestycjach w nieruchomości i zatrudniając ponad 750 pracowników w ponad 30 miastach Stanów Zjednoczonych, Europy oraz regionu Azji i Pacyfiku, platforma ta zapewnia nieporównywalny zasięg geograficzny w połączeniu z głęboko specjalistyczną wiedzą branżową. 

Z 17. outletami w portfelu

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.