Były szef Inditexu na Polskę w zarządzie Tatuum

Marka Tatuum, zarządzana przez spółkę KAN ma nowego wiceprezesa. Został nim Marcin Pałażej. Oprócz funkcji wiceprezesa zarządu będzie też piastował stanowisko dyrektora operacyjnego. Jest on menedżerem z blisko 30-letnim doświadczeniem w branży retail. Będzie odpowiadał za rozwój marki odzieżowej w Polsce i na rynkach zagranicznych.

Marcin Pałażej od niespełna 30 lat związany jest z kategorią retail. Związany był z różnymi markami modowymi., piastując w nich kluczowe stanowiska. Przez 10 lat pracował dla Grupy Inditex, w której w od 2005 roku do 2011 roku pełnił funkcję  dyrektora generalnego Inditex Polska, wprowadził i znacząco rozwinął na polskim rynku 6 marek: Zara, Massimo Dutti, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear i Oysho.

Ponadto w latach 2011-2015 Marcin Pałażej obejmował stanowisko International Director w centrali Grupy Inditex. Odpowiadał m.in. za ekspansję marki w regionie obejmującym miedzy innymi Polskę, Rosję, Ukrainę, Rumunię czy Bułgarię.

W ostatnich dziewięciu latach wspierał on rozwój Tatuum z perspektywy co-inwestora oraz członka rady nadzorczej.  Jego dołączenie do zarządu ma na celu wzmocnienie zespołu zarządzającego.

Jak powiedział  Marcin Pałażej, wiceprezes Tatuum jego priorytetami na najbliższe miesiące będzie zdynamizowanie ekspansji, w szczególności na rynkach zagranicznych oraz stworzenie unikalnego i istotnie większego (300-500 mkw.) shop conceptu. Nowe salony jeszcze bardziej podkreślą DNA marki oraz umożliwią atrakcyjniejszą ekspozycję rozwijającej się oferty produktowej.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Sieć Tatuum to 121 placówek w 4 państwach, w tym 100 sklepów na polskim rynku. Strategia na kolejne lata zakłada powiększanie sieci o 20-30 salonów rocznie. W 2025 r. marka zadebiutuje w Rumunii z pierwszymi salonami, gdzie widzi potencjał na co najmniej 40 salonów. W dalszej kolejności planowane są otwarcia na Bałkanach oraz w krajach bałtyckich.

Równoległe do ekspansji sieci salonów firmowych, Grupa Tatuum istotnie rozwija również sprzedaż w ramach kanałów online, zarówno poprzez własne sklepy, jak i platformy marketplace. Lata 2025-2026 to okres istotnych inwestycji w rozwój logistyki i technologii.

Grupa obecnie pracuje również nad przyspieszeniem rozwoju zagranicznej sprzedaży online – zarówno poprzez własne sklepy online, jak i zewnętrzne platformy marketplace. Łączna sprzedaż w kanałach online stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem nowego sklepu online, z nowym silnikiem oraz wyglądem dla użytkowników, którego uruchomienie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 r. Kolejnym krokiem będzie zbudowanie mobilnej aplikacji sprzedażowej i jej rozwój w Polsce i za granicą.

W drugiej połowie 2025 r. w Łodzi ma zostać otwarte nowe centrum logistyczne, które dzięki zastosowanym technologiom usprawni i przyspieszy procesy i umożliwi również efektywną obsługę zamówień w modelu dropshippingowym dla nowych kanałów marketplace. Grupa również pracuje nad rozwojem kanału B2B.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

W 2023 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży osiągnęły blisko 330 mln zł, a EBITDA wyniosła 35 mln zł (73 mln zł przy zastosowaniu IFRS 16, analogicznie do standardów raportowania dla spółek giełdowych).

Tatuum to marka odzieży damskiej i męskiej. Jej właścicielem jest łódzka firma KAN, która działa od 1995 roku. W 2015 roku większościowym udziałowcem KAN został fundusz private equity Paan Capital.