W dniu 4 listopada 2024 roku Marta Fryzowska złożyła rezygnację z pełnienia funkcji w zarządzie spółki VRG SA. Rezygnacja odnosi skutek z dniem jej złożenia.
Marta Fryzowska, dotychczasowa wiceprezeska zarządu VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy (marki Vistula, Bytom i Wólczanka), była związana z grupą od grudnia 2021 roku.
Po tej zmianie Zarząd VRG będzie działał w składzie trzyosobowym, tj.: Mateusz Kolański, prezes zarządu, Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu (CFO) i Łukasz Bernacki, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za segment jubilerski.
Rezygnacja dotychczasowej wiceprezeski zarządu spółki odnosi skutek z dniem jej złożenia. Jak zapowiedział Piotr Stępniak, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki – Rada Nadzorcza nie przewiduje aktualnie powoływania nowego członka zarządu do nadzoru nad działalnością segmentu odzieżowego.
Dotychczasowe obowiązki Marty Fryzowskiej zostaną przejęte przez Mateusza Kolańskiego i Michała Zimnickiego oraz podlegających im bezpośrednio doświadczonych menadżerów związanych z segmentem fashion Grupy VRG.
PARTNER PORTALU
„W imieniu Rady Nadzorczej dziękuję Pani Marcie Fryzowskiej za jej ogromne zaangażowanie i pracę nad rozwojem marek odzieżowych Grupy VRG przez ostatnie niemal trzy lata – podkreślił Piotr Stępniak, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki.
Z dobrymi wynikami w I półroczu
Grupa VRG opublikuje najnowsze wyniki finansowe za III kwartał bieżącego roku 14 listopada.
W pierwszej połowie 2024 roku Grupa VRG osiągnęła 619,0 mln zł przychodów (o 2,8 proc. więcej niż w roku poprzednim) oraz wyższy poziom marży brutto na sprzedaży (55,1 proc. na koniec czerwca). Do wysokiego poziomu marży przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż w drugim kwartale.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Segment odzieżowy odnotował w tym okresie marżę brutto na poziomie 60,6%, przy nieznacznie niższej rok do roku marży w segmencie jubilerskim (52,3%).
Grupa zakończyła pierwsze półrocze z wyższym rok do roku zyskiem brutto na sprzedaży (341,1 mln zł, +4,6% rok do roku) przy jednoczesnym spadku zysku netto w stosunku do pierwszego półrocza 2023 (30,4 mln zł, -40,2% rok do roku). Na taki wynik wpłynęło przede wszystkim mniej korzystne rok do roku saldo działalności finansowej oraz wynik segmentu odzieżowego, którego wyniki były znacznie poniżej oczekiwań.
W portfolio pięć marek
VRG S.A. jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii i zegarków luksusowych. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).