Niedługo mapa Polski wzbogaci się o kolejne parki handlowe. Na ostatniej prostej jest budowa Smart Park Węgrów. Będzie miał 6500 mkw. powierzchni najmu. Zaawansowane prace adaptacyjne są też prowadzone w Krasnymstawie, gdzie powstaje Smart Park Krasnystaw. Będzie miał powierzchnię około 4 500 mkw.
Smart Park Węgrów to nowoczesny obiekt handlowo-usługowy, który wzbogaci ofertę regionu i przyczyni się do jego rozwoju gospodarczego. Jest w pełni skomercjalizowany i wkrótce otworzy swoje drzwi. Marki, jakie pojawią się w obiekcie to Biedronka, Rossmann, CCC, Media Expert, Dealz, Martes Sport, Worldbox, Sinsay, Świat Prasy, Geppa, KiK oraz Action.
„Z dumą obserwujemy ostatnie etapy prac nad Smart Park Węgrów, który już wkrótce przywita pierwszych klientów. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu firmy JMS udało się nam doprowadzić ten projekt do końca z pełnym sukcesem” – powiedział Paweł Żerański, CEO Smart Park Poland.
Na miejscu dawnego Tesco
Smart Park Krasnystaw powstaje na miejscu dawnego marketu Tesco w wyjątkowo korzystnym otoczeniu – obok istniejącej Galerii Krasnystaw, otwartej w 2009 roku oraz w sąsiedztwie kluczowych obiektów, takich jak market Biedronka, restauracja McDonald’s, dwie stacje paliw oraz nowo otwarty market Kaufland.
PARTNER PORTALU
Prace adaptacyjne przebiegają zgodnie z założeniami, a poziom najmu obiektu osiągnął prawie 100%” – mówi Ewa Zurman, Head of Project Management Smart Park Poland.
Otwarcie Smart Park Krasnystaw to nie tylko rozwinięcie infrastruktury handlowej miasta, lecz także impuls dla lokalnej gospodarki i nowe miejsca pracy. Smart Park Poland odpowiada na rosnące potrzeby mieszkańców i wzbogaca ofertę handlową regionu, tworząc przestrzeń sprzyjającą codziennym zakupom i budując pozytywne doświadczenia klientów.
Parki handlowe nadal na topie
Według Cushman & Wakefield trzeci kwartał w sektorze nieruchomości handlowych stanął pod znakiem wysokiej aktywności deweloperskiej i przyniósł 102 000 metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni handlowej dostarczonej na rynek.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Wszystkie nowe otwarcia dotyczyły formatu parków handlowych, które powstały zarówno w dużych aglomeracjach, jak i miastach do 50 000 mieszkańców. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce sięgają aktualnie ok. 16,6 mln metrów kwadratowych, a według prognoz cały 2024 rok zamknie się wynikiem ok. 460 000 metrów kwadratowych nowej podaży.
Aktualnie w realizacji pozostaje 350 000 metrów kwadratowych, a deweloperzy są w trakcie budowy 44 obiektów handlowych, z czego 26 nieruchomości to całkiem nowe inwestycje. Z kolei 14 projektów przypadnie na rozbudowy, a 4 na przebudowy istniejących już obiektów.
Najwięcej powierzchni buduje się w województwach śląskim oraz mazowieckim, gdzie powstaje odpowiednio 55 000 i 54 000 metrów kwadratowych powierzchni. Ponadto 37% powierzchni w budowie znajduje się w miastach i miejscowościach poniżej 50 000 mieszkańców, zaś 43% w największych aglomeracjach powyżej 400 000 mieszkańców.
Wg raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” na koniec pierwszego półrocza 2024 r. powierzchnia polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,5 mln metrów kwadratowych GLA. Łącznie w pierwszej połowie 2024 r. przybyło 190 tys. metrów kwadratowych GLA.
W pierwszej połowie br. w Polsce otwarto 15 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 5 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Rośnie udział parków handlowych, na które przypada 18% powierzchni handlowej.