Po dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedaż netto Action wzrosła do 9,6 miliardów euro, co oznacza wzrost o ponad 20 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Sprzedaż porównywalna, określana wskaźnikiem like-for-like (z wyłączeniem nowych sklepów), wzrosła o 9,8%.
Po obniżeniu 4 000 cen produktów w 2023 i 2024 roku, zwiększenie sprzedaży Action jest napędzane przez rosnącą liczbę klientów.
Nowe sklepy
Do tej pory, w 2024 roku, Action otworzyło 189 nowych sklepów, zwiększając ich całkowitą liczbę w 12 krajach europejskich do 2 755. Firma planuje otwarcie jeszcze około 350 obiektów w tym roku, a więc o 20 więcej niż wcześniej szacowano.
W tym okresie Action stworzyło 5 461 nowych miejsc pracy, aby obsługiwać stale rosnącą liczbę klientów. Firma oferuje stabilne zatrudnienie i możliwości rozwoju dla 74 501 osób. Zespół składa się z pracowników 156 narodowości, co czyni firmę tak różnorodną, jak społeczności, w których działa na co dzień.
PARTNER PORTALU
„Dobre wyniki Action utrzymują się również w ostatnim kwartale. Po obniżeniu 4 000 cen nasz rozwój jest napędzany wzrostem liczby klientów.
W pozostałej części 2024 r. planujemy otworzyć znaczną liczbę nowych sklepów, w tym dwa tygodnie z ponad dwudziestoma otwarciami nowych sklepów w jednym tygodniu. Jestem dumny z ogromnego zaangażowania naszych współpracowników, które pozwala nam każdego dnia osiągać lepsze wyniki”– komentuje Hajir Hajji, CEO Action.
Klienci wybierają Action jako ulubionego sprzedawcę
Rozwój marki opiera się na satysfakcji klientów. W ostatnich tygodniach sieć ponownie otrzymała kilka wyróżnień. Oprócz zdobycia nagrody ‘Insegna dell Anno’ (w kategorii „Artykuły gospodarstwa domowego”) we Włoszech Action zostało wybrane Detalistą Roku (w kategorii „Domy towarowe”) w Belgii i Holandii. We Francji Action otrzymało nagrodę „Meilleure Chaîne de Magasins” w kategorii „Pomysły na prezenty i dekoracje”.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Z kolei w Niemczech i Austrii firma otrzymała tytuł „Händler des Jahres” w dwóch kategoriach: „Dekoracja” oraz „Artykuły domowe i prezenty”.
Szybki rozwój w Europie Południowej
Niedawno Action po raz pierwszy otrzymało nagrodę konsumencką Insegna dell Anno’ we Włoszech. Tego rodzaju wyróżnienie jest dowodem na pozytywne przyjęcie dyskontu przez włoskich klientów. 28 września sieć otworzyła setny sklep w Nola (Neapol), świętując 2000 zatrudnionych pracowników we Włoszech.
18 października w Hiszpanii firma otworzyła pięćdziesiąty sklep w Santiago de Compostela. Z kolei 12 października w Guarda w Portugalii siódmy sklep od wejścia na ten rynek w lutym br. Włochy i Hiszpania są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków Action.
Pierwsze centrum dystrybucyjne w Hiszpanii z certyfikatem BREEAM
Action otworzyło swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Illescas, niedaleko Madrytu, aby obsługiwać swoje sklepy w Hiszpanii i Portugalii.
Nowe DC zostało zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa, otrzymując certyfikat „Outstanding” – najwyższą ocenę BREEAM. Należy również dodać, że jest to pierwsze Centrum Dystrybucyjne sieci Action, w którym do ogrzewania nie używa się gazu.
W ciągu najbliższych dwóch lat Action zamierza wybudować ponad pięć nowych centrów dystrybucyjnych w całej Europie. Tutaj także marka zastosuje te same standardy zrównoważonego budownictwa jak w Illescas, stanowiącym wzorzec dla przyszłych projektów DC Action.
Z ponad 2,750 sklepami
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 17.6 milionów klientów w ponad 2,750 sklepach w 12 krajach Europy. Klienci kochają Action między innymi za szeroki asortyment i niskie ceny.
Zawsze czeka na klienta ponad 6000 produktów w 14 różnych kategoriach, od artykułów codziennego użytku po produkty, które ułatwiają codzienne życie – wszystko w najniższej cenie.
Action lubi zaskakiwać klientów, dlatego co tydzień wprowadza 150 nowych produktów. Zatrudnia ponad 74 501 pracowników 156 różnych narodowości, dlatego podejmuje odpowiednie działania, aby stale podnosić jakość i dbać o zrównoważony rozwój.