Mex Polska spodziewa się osiągnięcia 80 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na koniec września br., co oznacza wzrost 8,5 proc rr. Zysk operacyjny EBIT szacowany jest na 5,3 mln zł, zaś zysk netto wynieść ma 3,4 mln zł, jednak na jego wysokość wpływ miało zastosowanie standardu MSSF16, co obniżyło zysk netto o 0,7 mln zł.
Bez uwzględnienia tego czynnika szacowany zysk netto wyniósłby 4,1 mln zł (przy 4,3 mln zł rok wcześniej). Nieznacznie niższy zysk w 2024 roku jest głównie efektem dodatkowych kosztów ponoszonych przy okazji otwierania nowych lokali. Aktualnie Grupa zarządza 53 lokalami, z czego w październiku uruchomione zostały 3 lokale. Kolejne otwarcia (Pizzanova oraz Chicas&Gorillas) planowane są na przełomie roku.
„Na koniec września Grupa odnotowała spadek zysku netto w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, co wynika głównie z zastosowania MSSF 16, który znacząco wpływa na naszą strukturę kosztową, a także aktywa i zobowiązania wynikające z umów najmu, traktowanych w bilansie jako zobowiązania leasingowe.
Wdrożenie tego standardu ma szczególne znaczenie dla naszej branży, gdzie umowy najmu stanowią istotny element działalności operacyjnej. Po wyeliminowaniu wpływu MSSF16, szacujemy osiągnięcie 4,1 mln zł zysku netto, przy 4,3 mln rok wcześniej. Ten już niewielki spadek naszych wyników jest efektem intensyfikacji rozwoju.
W omawianym okresie trzeciego kwartału podjęliśmy decyzję o dalszym rozwoju naszej Grupy, co wiązało się z otwarciem nowych lokali gastronomicznych. Rozwój ten, chociaż strategicznie korzystny i mający na celu zwiększenie długofalowo naszych przychodów i zysków, z oczywistego względu wiąże się również z początkowym obciążeniem wyniku. Dodatkowo musimy pamiętać, że każdy nowy lokal ma tzw. „ścieżkę dojścia” do progu renowności, co w krótkim okresie też obciąża wynik finansowy całej Grupy” – mówi Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska SA.
PARTNER PORTALU
Nowe otwarcia
W samym trzecim kwartale 2024 roku Grupa Mex Polska otworzyła dwa nowe lokale na terenie Małopolski. 17 sierpnia prestiżową lokalizację krakowskiego Pasażu Bielaka wzbogacił nowoczesny koncept Chicas&Gorillas. W przestrzeni przy ulicy Stolarskiej 5 zadebiutował także lokal Spoko Taco, należący do najnowszego brandu Grupy kapitałowej Mex Polska.
Nowy koncept
Mex Polska, zgodnie z przyjętą strategią, konsekwentnie rozwija działalność poprzez równoległy rozwój kilku niezależnych konceptów gastronomicznych, nie zamykając się na nowe gatunki gastronomiczne.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W myśl tego niedawno zarząd Mex Polska zdecydował o rozszerzeniu oferty o segment pizzerii, podpisując porozumienie z twórcą cenionego konceptu Pizzanova. Współpraca ta stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju Grupy, podkreślając jej transparentność operacyjną oraz długoterminowe zaangażowanie w rozwój multibrandingu – fundamentu budowy wartości Grupy kapitałowej.
Ostateczne wyniki finansowe Grupy za Q3 2024 r. zostaną opublikowane 27 listopada.
W portfolio z 53. lokalami
W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 53 lokalami gastronomicznymi. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.
Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.