ESG: Kaufland dąży do zerowej emisji netto do 2050 roku
Kaufland wyznacza nowe, ambitne cele klimatyczne i dąży do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Plan obejmuje całościowe ograniczenie emisji, w tym pełny zakres emisji pośrednich, czyli tzw. Scope 3, co wymaga zaangażowania dostawców i partnerów na każdym etapie łańcucha dostaw.
Kaufland już od kilku lat wdraża konkretne kroki w zakresie ochrony klimatu. Sieć zobowiązała się do redukcji emisji pochodzących z własnej działalności (Scope 1 i 2) o 80% do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku.
Teraz, w ramach działań przyspieszających realizację założonych celów klimatycznych, Kaufland wdraża pełny plan obejmujący wszystkie etapy działalności – od produkcji, przez transport, aż po recykling produktów.
„Osiągnięcie zerowej emisji netto wymaga nie tylko naszych własnych działań, ale i zaangażowania dostawców, z którymi współpracujemy, dlatego pomagamy im w ocenie śladu węglowego, umożliwiając wyznaczenie własnych celów klimatycznych.
Większość emisji powstaje na wcześniejszych etapach cyklu życia produktów – podczas ich uprawy, produkcji, transportu oraz recyklingu, i to właśnie tam widzimy największy potencjał do ograniczeń. Wspólnie z naszymi partnerami opracowujemy rozwiązania, mające neutralny wpływ na postępujące zmiany klimatu.
To ambitne wyzwanie, jednak jestem przekonana, że razem uda nam się je zrealizować” – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
Ważne są także cele krótkoterminowe
W ramach Grupy Schwarz, Kaufland dąży także do znaczącej redukcji emisji w krótszej perspektywie czasowej. Do 2034 roku sieć planuje zmniejszyć o 42,4% emisje związane z uprawą produktów (tzw. emisje FLAG) oraz o 35% emisje generowane w sektorze produkcyjnym i przemysłowym (Energy & Industry).
W tym celu dostawcy odpowiadający za 80% emisji w zakresie trzecim (Scope 3) do 2026 roku zostaną zobligowani do wyznaczenia własnych celów w oparciu o inicjatywę SBTi. Warto dodać, że obecnie już 38% dostawców sieci Kaufland ustanowiło swoje własne, ambitne cele redukcyjne zgodnie z wytycznymi SBTi.
Z 248. sklepami
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 248 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów.
Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter