HalfPrice zaczyna ekspansję na kolejny rynku

Off-price’owy szyld z portfolio Grupy CCC kontynuuje swój rozwój i debiutuje w Saragossie. Pierwszy, liczący 2700 metrów kwadratowych, sklep HalfPrice w Hiszpanii został otwarty w Galerii Puerto Venecia. Hiszpania jest 12. rynkiem dla HalfPrice.
Sieć w trzy lata od startu otworzyła 150 sklepów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.
HalfPrice oferuje markowe produkty od tysięcy brandów, z takich kategorii, jak odzież, obuwie, akcesoria, wyposażenie domu, dekoracje, upominki czy artykuły dla zwierząt. Oryginalność asortymentu gwarantuje bezpośrednia współpraca z markami, ich partnerami i dystrybutorami
z całego świata. Model off-price, szczególnie popularny w Ameryce Północnej, zyskuje coraz większe uznanie także wśród europejskich klientów.
„Ekspansja HalfPrice na zachodnie rynki zagraniczne jest naszym celem strategicznym, zwłaszcza po sukcesie w CEE. Ten koncept zdobył dużą rozpoznawalność w każdym z krajów, w którym się już pojawił. Nadszedł czas na Hiszpanię, w której mamy obiecujące plany rozwoju” ‒ mówi Dariusz Miłek, prezes zarządu HalfPrice.
Debiut w Hiszpanii
Pierwszy, liczący 2700 metrów kwadratowych, sklep HalfPrice w Hiszpanii został otwarty w Saragossie w Galerii Puerto Venecia – największym centrum handlowym w Europie, przyciągającym tłumy nie tylko ze względu na dogodną lokalizację, ale również wyjątkowy miks najemców, bogatą ofertę zakupową i dostęp do licznych atrakcji.
Z dobrymi wynikami
Grupa CCC w Q3 2024 odnotowała czterokrotny wzrost wyniku operacyjnego i dwukrotnie zwiększyła wypracowany wynik EBITDA.
W każdej linii biznesowej w ujęciu rdr odnotowano dodatnią dynamikę sprzedaży, poprawę marży oraz niższy wskaźnik kosztów do przychodów, co jest efektem konsekwentnie realizowanego planu umacniania rentowności Grupy CCC.
Przychody Grupy CCC w Q3’24 (sierpień’24 – październik’24) wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o 14% rdr. W CCC obroty były o 12% wyższe – przy dynamicznym wzroście sprzedaży LFL (+11%). HalfPrice odnotował wzrost przychodów o 18%, także przy rosnącej sprzedaży LFL (+5%).
„CCC i HalfPrice to sprawdzone formaty sprzedażowe, generujące wysokie i powtarzalne wyniki. Sklepy obu szyldów osiągają bardzo dobrą rentowność, wyjątkową na tle branży i pozwalającą na szybki zwrot z inwestycji.
Dlatego konsekwentnie realizować będziemy plan rozwoju powierzchni handlowej. Już w listopadzie planowane są otwarcia pierwszych sklepów HalfPrice na nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ekspansji HalfPrice – wszystkie sklepy zarabiają i generują dobrą rentowność od otwarcia” – mówił Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC, podsumowując wyniki Grupy CCC w III kwartale br.
Z 1000 sklepów
Sieć HalfPrice zadebiutowała w maju 2021 i należy do omnichannelowej Grupy CCC, która jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży.
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, e-obuwie.pl i MODIVO, Worldbox i Boardriders.
Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 rok
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter