Ochnik kontynuuje ekspansję u południowych sąsiadów w modelu omnichannel

Ochnik intensyfikuje podbój rynku na Słowacji. Po wrześniowym debiucie w Trenczynie otworzył drugi salon w tym kraju w Centrum Handlowym Centro w Nitrze. Ma powierzchnię 327 metrów kwadratowych. Ponadto uruchomił na Słowacji sklep internetowy.

Sklep w Nitrze powstał zgodnie z realizowaną w ostatnim czasie strategią marki jest tzw. „shop in shop”., czyli dwusalonem, co oznacza, że posiada dwa wejścia – jedno prowadzące do strefy z
odzieżą, a drugie do działu galanteryjno-walizkowego.

Zgodnie z nową koncepcją nowe lokale Ochnik to przestronne sklepy o powierzchni od 300 do nawet 700 metrów kwadratowych, które mają nie tylko umożliwić odpowiednią ekspozycję asortymentu marki, ale również zadbać o tzw. pozytywne doświadczenia klientów.

Koncepcja “shop in shop” zakłada dwa osobne wejścia: do strefy Ochnik i Ochnik Accessories.

W pierwszej oferowane są okrycia wierzchnie, skórzane i tekstylne, odzież i dodatki. Cała oferta, podzielona na wyraźnie wyodrębnione części damską i męską.

Przez drugie wejście zgodnie z nowym konceptem klient wchodzi do działu akcesoriów, z galanterią i dodatkami, w tym również szerokim asortymentem walizek podróżnych.

Słowaccy klienci znajdą w nim kompleksową ofertę kurtek, płaszczy, odzieży, torebek, teczek, portfeli, butów oraz walizek i akcesoriów podróżnych. Nowoczesna aranżacja przestrzeni handlowej, w której dominują naturalne materiały i modułowe meble, zapewnia efektowną ekspozycję kolekcji i komfortowe zakupy.

Pierwszy sklep

13 września Ochnik otworzył pierwszy salon na Słowacji. Sklep o powierzchni 328 mkw. znajduje się w galerii OC Laugaricio w Trenczynie. Sklep w Trenczynie ma powierzchnię 328 mkw. i zgodnie z realizowaną w ostatnim czasie strategią marki jest tzw. dwusalonem, co oznacza, że posiada dwa wejścia – jedno prowadzące do strefy z odzieżą, a drugie do działu galanteryjno-walizkowego.

„Bardzo się cieszymy, że nasza bogata oferta trafi także do klientów na Słowacji. Trenczyn to miasto
o dużym potencjale, a galeria Laugaricio, jako jeden z kluczowych punktów handlowych w regionie,
idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju” – mówił wówczas Szymon Łukasik, International Expansion Manager w Ochnik S.A.

Ochnik już planuje następne inwestycje.

„Obecnie prowadzimy rozmowy w sprawie wynajmu kolejnych lokali na Słowacji, co
pozwoli nam wzmocnić naszą obecność na rynku” – dodaje Szymon Łukasik.

W modelu omnichannel

Marka Ochnik uruchomiła także na Słowacji sklep internetowy, gdzie klienci mogą nabyć oferowane produkty.

„Właśnie otworzyliśmy nasz drugi sklep na tym rynku, co zbiega się również z uruchomieniem sklepu internetowego www.ochnik.sk” – mówi Szymon Łukasik.

35 lat na rynku

OCHNIK to polska marka odzieżowo-galanteryjna, założona w 1989 roku przez braci Jacka i Cezarego Ochników. Dziś jest dziś liderem w sprzedaży okryć wierzchnich w Polsce, a także jednym z najszybciej rozwijających się brandów w krajowym segmencie premium.

Obecnie sieć sprzedaży Ochnik liczy 130 salonów – 117 regularnych i 13 outletowych. Sklepy sieci oprócz Polski można spotkać także w Niemczech, Ukrainie i Słowacji.  najbliższych latach marka zamierza powiększyć swoją sieć sprzedaży do około 160 salonów, które łącznie zajmą powierzchnię 50 000 mkw.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz