MediaMarkt Polska notuje coraz większe zainteresowanie programem najmu urządzeń

Rok temu MediaMarkt Polska i bolttech Poland nawiązały współpracę, wprowadzając odświeżony program najmu urządzeń RentMe, który oferuje klientom nowoczesne podejście do korzystania z elektroniki oraz sprzętu RTV i AGD bez konieczności jego zakupu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nowa odsłona programu zainteresowała wielu użytkowników, z których 22% stanowią przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą.

RentMe zyskał na popularności dzięki elastycznym warunkom i szerokiemu asortymentowi urządzeń dostępnych do wynajmu, umożliwiając korzystanie z technologii najnowszej generacji.

RentMe – korzystaj z technologii bez ograniczeń

Program RentMe umożliwia korzystanie ze sprzętu, takiego jak smartfony, laptopy, lodówki, pralki i inne urządzenia elektroniczne, bez konieczności ich zakupu. W jego ramach klienci mogą liczyć na szereg korzyści, które czynią wynajem urządzeń atrakcyjną opcją.

„To rozwiązanie jest szczególnie korzystne w kontekście dynamicznie zmieniających się warunków gospodarczych, zapewniając klientom przewidywalność kosztów dzięki stałej miesięcznej opłacie. Dodatkowo, klienci mogą wymienić urządzenie na nowszy model już 12 miesięcy przed końcem kontraktu, płacąc w niektórych przypadkach jedynie 40% wartości sprzętu. Rozwiązanie to pozwala na stały dostęp do najnowszych technologii” – mówi Karolina Fijołek- Gajewska, Service Department Director w MediaMarkt Polska.

PARTNER PORTALU

Kaufland

RentMe oferuje także elastyczne okresy umowy, co pozwala klientom dopasować długość najmu do indywidualnych potrzeb. Jak wynika z danych zebranych przez bolttech Poland, zdecydowana większość klientów wybiera dwuletnie kontrakty, które stanowią 70% wszystkich umów. Warto także podkreślić, iż w przypadku RentMe klienci mają zapewnione wsparcie w przypadku awarii sprzętu przez cały okres trwania umowy, czyli nawet przez 60 miesięcy.

Apple liderem kategorii mobile

„Dane zebrane przez bolttech Poland pokazują, że najpopularniejszą kategorią wśród wynajmowanych urządzeń jest mobile, na czele z telefonami, które stanowią ponad połowę wszystkich wynajmów (53,3%).

Najchętniej wybieraną marką wśród wypożyczanych urządzeń jest Apple, które odpowiada za 47% wszystkich najmów. W szczególności smartfony Apple cieszą się ogromnym zainteresowaniem, z wynikiem 75% udziału w kategorii smartfonów. Najpopularniejszym modelem okazał się iPhone 15 Pro, który stanowi aż 18% wszystkich wypożyczonych telefonów” – mówi Martyna Madanowicz, Key Account Director w bolttech Poland.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Poza kategorią mobile dużym zainteresowaniem cieszą się również laptopy (7,7%), smartwatche (6,9%) oraz sprzęt AGD, w tym odkurzacze (6,6%), telewizory (6,2%) i ekspresy do kawy (4%).

Wynajem urządzeń – odpowiedź na potrzeby nowoczesnych konsumentów

Popularność wynajmu urządzeń dynamicznie rośnie, odpowiadając na potrzeby współczesnych konsumentów poszukujących elastycznych, a zarazem zrównoważonych rozwiązań. Obecnie, w przypadku smartfonów premium, wynajem stał się atrakcyjną alternatywą dla rat, a jego zasięg obejmuje także szeroki asortyment elektroniki użytkowej.

Jakie są przyczyny rosnącego zainteresowania Polaków tym modelem korzystania z urządzeń? Z danych przedstawionych w raporcie Smart Barometr 2022, przygotowanym przez Kantar Polska dla bolttech Poland, wynika, że Polacy wybierają wynajem z różnych powodów. Wśród najczęściej wymienianych znajdują się możliwość szybkiej wymiany urządzenia na nowszy model w trakcie trwania umowy (70%) oraz atrakcyjne, niskie miesięczne opłaty (52%). Przechodząc od tradycyjnego modelu „posiadania” do wynajmu, konsumenci kierują się także rosnącą świadomością ekologiczną, co skłania ich do korzystania z cyrkularnych rozwiązań dla elektroniki.

Na 11. europejskich rynkach

MediaMarktSaturn Retail Group jest wiodącą europejską firmą zajmującą się sprzedażą detaliczną elektroniki użytkowej i powiązanych usług. W ramach strategicznej reorganizacji firma przekształca się z klasycznego sprzedawcy produktów w zorientowaną na rozwiązania platformę omnichannel, która integruje tematy klienta i zrównoważonego rozwoju we wszystkich swoich działaniach biznesowych.

MediaMarktSaturn używa terminu „Experience Electronics”, aby opisać swoje repozycjonowanie, a jednocześnie zakres usług, które oferuje swoim klientom. Dzięki swojemu portfolio formatów i marek sprzedawca elektroniki koncentruje się na doświadczeniu klienta i osobistym doradztwie.

Firma obejmuje marki MediaMarkt i Saturn, które kompleksowo łączą około 1000 sklepów stacjonarnych w 11 krajach europejskich z platformami sprzedaży online, zajmując pozycję rynkową 1 lub 2 w dziewięciu krajach europejskich.

Portfolio uzupełniają marki własne PEAQ, KOENIC, ISY i ok. MediaMarktSaturn zatrudnia około 50 000 osób i jest w większości własnością CECONOMY AG. Sprzedaż firmy wyniosła około 22,2 mld EUR w roku podatkowym 2022/23, przy czym sprzedaż internetowa stanowiła około jednej czwartej tej kwoty. Dzięki około 2 miliardom kontaktów z klientami rocznie we wszystkich kanałach, sprzedawca elektroniki ma ogromny zasięg. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź

Z licznymi nagrodami

MediaMarkt Polsk obsługuje klientów od 1998 roku. MediaMarkt trzykrotnie otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi – w 2022, 2023 i 2024 roku. Nagrody zostały przyznane w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili jakość obsługi w sklepach marki.

MediaMarkt jest również laureatem nagrody Laur Konsumenta 2023, nagrody Retail Innovation Gold w 2022 i 2023 roku oraz nagrody Debiut Retail 2024 OLX za usługę napraw pogwarancyjnych.