Zmierzamy do tego aby Kluby Fikołki były jeszcze bardziej „casualowe”. Klient ma przychodzić do nas codziennie. Subskrypcyjna oferta produktowa wyeliminowała barierę wejścia – w rozmowie z SCF News | Retailnet.pl mówi Bertrand Jasiński, prezes zarządu sieci Kluby Fikołki.
Dlaczego Fikołki zwariowały?
Tak zareagowali pracownicy Fikołków, kiedy zaprezentowaliśmy im nową ofertę. 16 października Sale Zabaw Fikołki zmieniły się w Kluby Fikołki, do których wstęp stał się możliwy również w ramach abonamentu. Tak samo jak w przypadku siłowni. Gdy zobaczyli nową ofertę, zapytali “czy prezes zwariował!?”.
Z czego konkretnie wynika to wariactwo?
Chodzi o ceny, jakie zaoferowaliśmy klientom, a nie są to ceny promocyjne. Dzieci do 2 lat przychodzą do Klubów Fikołki od poniedziałku do piątku do 16:00 za darmo. Jeśli chcą przychodzić przez cały tydzień bez limitu wejść, płacą 9,99 zł miesięcznie. Dzieci starsze (do 3 lat), bez ograniczeń czasowych płacą miesięcznie 49 zł.
PARTNER PORTALU
Mamy również ofertę z zajęciami, która zaczyna się od 89 zł miesięcznie za nieograniczony wstęp i udział w 4 zajęciach w miesiącu. Dla przykładu, udział w jednych zajęciach bez abonamentu kosztuje 45 zł. Dla dzieci powyżej 3 lat oraz tych, które mogą już same zostać w Klubie Fikołki, miesięczny abonament zaczyna się od 59 zł.
To bardzo korzystna cenowo oferta. Dlaczego taka zmiana?
Aby Kluby Fikołki były jeszcze bardziej „casualowe”. Klient ma przychodzić do nas codziennie. Nie incydentalnie, jak do parku rozrywki czy centrum nauki. Subskrypcyjna oferta produktowa wyeliminowała barierę wejścia.
Każdy z rodziców otrzymuje na dziecko miesięcznie nie mniej niż 800 zł. Rodzic przeznaczając nieznaczną część tej kwoty na kartę Klubu Fikołki daje radość i bezpieczną zabawę dziecku, a sobie zapewnia komfort. My dzięki temu zwiększamy częstotliwość wizyt, co jest ważne dla nas oraz dla wynajmujących.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Jakie znaczenie dla wynajmującego ma obecność Klubu Fikołki w obiekcie?
O to najlepiej zapytać wynajmujących, z którymi współpracujemy. Mamy 100% przedłużeń umów najmu. Jest to potwierdzeniem wartości, jaką wnosimy do obiektu.
Najtrudniej jest za pierwszym razem. Jeden z wynajmujących wypowiedział kiedyś zdanie, które zacytuję: ”Na polskim rynku są Fikołki oraz inni operatorzy działający niczym okno życia. Każdy teoretycznie spełnia potrzebę. Od świadomości wynajmującego i zasobności jego portfela zależy, kogo będzie chciał mieć w obiekcie”.
Po podpisaniu pierwszej umowy z Fikołkami zarządzający centrum handlowym szybko dostrzegają korzyści, jakie niesie ta współpraca dla obiektu.
Jak należy to rozumieć?
Nasz model działania jest diametralnie odmienny od pozostałych operatorów rozrywki dziecięcej. Koncentrujemy się na contencie, atrakcjach, wyposażeniu oraz jakości serwisu i obsługi klienta. Nasza centrala to dzisiaj ponad 50 pracowników dbających o dobrostan klientów.
W Klubach Fikołki pracują zaangażowani animatorzy, którzy aranżują wartościowy czas dzieciom. Nasz dział serwisowy to, przy działających dzisiaj 18 lokalizacjach, kilka 2-osobowych zespołów docierających do Fikołków busem, w którym przewożą maszyny do prania wykładzin, czyszczenia kulek oraz pełnego serwisowania infrastruktury.
Wszystko po to, aby dziecko chciało chętnie do nas wracać, a rodzic czuł się komfortowo, kiedy powierza nam „swój największy skarb”. To wszystko generuje wysokie koszty i dlatego, gdy negocjujemy warunki najmu, bierzemy na siebie obciążenia, które nasz model biznesowy uniesie.
Na jakie korzyści może liczyć wynajmujący, który w portfolio najemców ma Klub Fikołki?
Bardzo mocno inwestujemy w ofertę dla rodziców z małymi dziećmi do 3 lat. Abonamenty z zajęciami dodatkowymi sprawiają, że mogą być u nas niemalże codziennie. A kiedy już nas odwiedzają, to przy okazji zrobią zakupy w centrum handlowym: w supermarkecie, drogerii, sklepie odzieżowym.
Co najważniejsze robią to w godzinach porannych, kiedy w galeriach ruch jest najmniejszy. Miesięcznie organizujemy ponad 1200 imprez urodzinowych. Na każdą przychodzą goście solenizanta i ich rodzice. Znaczna część z nich wykorzystuje ten czas (2,5 godziny) na zakupy.
Ważny jest tutaj komfort opiekunów, którzy mogą „swój skarb”, liczący minimum 4 lata, zostawić u nas i w tym czasie załatwić swoje sprawy, np. pójść do fryzjera, placówki bankowej, do kina. Nie ponosi za to żadnej dodatkowej opłaty poza abonamentem miesięcznym. Wynajmujący zyskuje podwójnie.
Zarabia na czynszu od Fikołków oraz na tzw. TOR (turnover rent, czyli czynsz liczony od obrotu), a także na TOR od pozostałych najemców. Jego obiekt może określać się wówczas mianem rodzinnego. A dzięki tym wszystkim korzyściom, łatwiej i drożej będzie mógł wynająć powierzchnie handlowe.
Dla jakiego typu obiektu handlowego są Kluby Fikołki ?
Dzisiaj w naszym portfelu mamy formaty dla każdego rodzaju retailu. Dla dużych, średnich i małych galerii, ale także dla parków handlowych. W zależności od typu formatu i potencjału miejsca potrzebujemy powierzchni od 300 do 800 mkw.
Przed nami uruchomienie pierwszego Klubu Fikołki z przedszkolem w parku handlowym BIG Łubna, pierwszych Fikołków mini w Galerii Zdrój w Jastrzębiu-Zdrój i pierwszych Fikołków z kawiarnią Costa w Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim.
Pełną gamę formatów pokazaliśmy na tegorocznym SCF, co zostało niezwykle pozytywnie odebrane przez wynajmujących. W 2025 roku planujemy 18 otwarć, z czego znaczna część w parkach handlowych.
Jak podsumuje Pan czas, który upłynął od otwarcia pierwszych Fikołków w 2015 roku?
Kluby Fikołki, po 9 latach działania, wypracowały unikalny model biznesowy. Zbudowaliśmy know-how, które pozwoliło wprowadzić niezwykle korzystną cenowo ofertę, oraz wzmocnić ich “casualowy” charakter.
Ponadto wprowadziliśmy rozwiązania dla każdego rodzaju retailu, w tym parków handlowych. Przed nami i wynajmującymi dobry czas partnerskiego rozwoju. Na laurach nie spoczywamy. Kreatywności nam nie brakuje.
Najważniejszy dla naszego zespołu jest stały rozwój i innowacje. W połączeniu z profesjonalizmem w działaniu przekłada się to na atrakcyjność Klubów Fikołki dla klientów. A to dla biznesu jest najważniejsze.