Spółka Esotiq & Henderson osiągnęła w listopadzie br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 25 mln zł. Były zatem wyższe o 28 proc. od przychodów uzyskanych w listopadzie 2023 r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 11 pierwszych miesięcy 2024 r. wyniosły około 262 mln zł i były wyższe o ok 8 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej w listopadzie 2024 r. wyniosły ok. 9,5 mln zł i były wyższe o 85 proc. rok do roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ponad 62 mln zł i były wyższe o 34 proc., niż w porównywalnym okresie 2023 r.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła 68 proc. i była wyższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w listopadzie roku poprzedniego.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – listopad 2024 r. wyniosła około 67 proc. i według szacunków była wyższa o 3 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego.
PARTNER PORTALU
Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej w listopadzie roku 2024 r. wynosiła 18 164 mkw. i była większa o 2,3 proc. niż rok wcześniej.
Grupa konsekwentnie optymalizuje swoją sieć sprzedaży, co pozwala utrzymać stabilność powierzchni handlowej przy jednoczesnym podnoszeniu jakości oferty. W trzecim kwartale zadebiutowała w sklepach stacjonarnych, jak i online linia BLOOVII, dedykowana młodszej grupie klientek. Produkty tej linii spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, a szeroka kampania promocyjna będzie rozwijana w czwartym kwartale.
Dalsze plany
Czwarty kwartał zapowiada się jako intensywny okres w roku dla Grupy, pełen wyjątkowych wydarzeń i ambitnych planów. Kluczowym punktem będzie kampania promująca nową linię BLOOVII oraz kolekcję AW24 „Sicilian Stories”, które odzwierciedlają unikalny styl i jakość marki.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Rozbudowa oferty produktowej, optymalizacja działań marketingowych oraz wzmacnianie relacji z klientkami mają stanowić podstawę do dalszego wzrostu sprzedaży w najbardziej intensywnym okresie roku. Na czwarty kwartał zaplanowano również pierwsze kampanie z nowymi klientami – klubami zakupowymi. Pierwsze doświadczenia w tym zakresie będą zdobywane na rynkach Francji, Niemiec i Hiszpanii.
Z polskimi korzeniami
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.
Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w pierwszym kwartale ponad 19 proc. wyższą sprzedaż r/r, zwiększając przy tym o ponad 20 proc. zysk brutto ze sprzedaży i o ponad 54 proc. zysk operacyjny.
Początek roku upłynął również pod znakiem dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży internetowej, która była rekordowa kwartalnie oraz lepsza r/r o ponad 45 proc. Na koniec I kw. 2023 roku Grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.088 mkw. a liczba lojalnych uczestniczek ESOTIQ CLUB liczyła ponad 1,4 mln.