W ciągu 9 miesięcy 2024 roku Inditex kontynuował bardzo dobre wyniki operacyjne dzięki kreatywności zespołów i silnej realizacji w pełni zintegrowanego modelu biznesowego sklepu i online. Sprzedaż wzrosła o 7,1% i osiągnęła 27,4 mld euro.
Jesienno-zimowe kolekcje zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. W 9M2024 sprzedaż w stałej walucie wzrosła o 10,5%, wykazując bardzo zadowalający rozwój zarówno w sklepach, jak i online. Sprzedaż była dodatnia we wszystkich koncepcjach. Sprzedaż wzrosła o 7,1% i osiągnęła 27,4 mld euro.
W ciągu 9 miesięcy br. przeprowadzono otwarcia na 45 rynkach. Na koniec tego okresu Inditex posiadał 5 659 sklepów.
W 9M2024 realizacja modelu biznesowego była bardzo dobra. Zysk brutto wzrósł o 7,2% do 16,3 mld euro. Marża brutto osiągnęła 59,4% (+4 punkty bazowe).
Wszystkie linie kosztów wykazały korzystną ewolucję. Koszty operacyjne wzrosły o 7,0%, poniżej wzrostu sprzedaży. Uwzględniając wszystkie opłaty leasingowe, koszty operacyjne wzrosły o 73 punkty bazowe poniżej wzrostu sprzedaży.
PARTNER PORTALU
EBITDA wzrosła o 7,2% do 8,0 mld euro. EBIT wzrósł o 9,3% do 5,7 mld euro. PBT wzrósł o 9,9% do 5,8 mld euro.
Ze względu na dobre wyniki operacyjne w okresie 9 miesięcy br., stan zapasów na dzień 31 października 2024 r. był o 2,6% niższy w porównaniu do tego samego dnia w 2023 r. Zapasy są uważane za wysokiej jakości.
Początek IV kwartału
Jesienno-zimowe kolekcje zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Sprzedaż w sklepach i online w stałej walucie w okresie od 1 listopada do 9 grudnia 2024 r. wzrosła o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Perspektywy
Firma Inditex nadal dostrzega duże możliwości rozwoju. Kluczowymi priorytetami są ciągłe doskonalenie oferty modowej, poprawa doświadczeń klientów, zwiększenie nacisku na zrównoważony rozwój oraz zachowanie talentu i zaangażowania pracowników. Priorytetyzacja tych obszarów będzie napędzać długoterminowy wzrost. Aby przenieść model biznesowy na wyższy poziom i zwiększyć zróżnicowanie, Inditex opracowuj kilka inicjatyw we wszystkich kluczowych obszarach na nadchodzące lata.
Kreatywność zespołów i elastyczność modelu biznesowego w połączeniu z sezonowym zaopatrzeniem w pobliżu pozwala na szybką reakcję na zapotrzebowanie klientów. Sytuacja ta skutkuje wyjątkową pozycją rynkową, która zapewnia modelowi biznesowemu Inditex duży potencjał wzrostu.
Inditex działa na 214 rynkach o niskim udziale w bardzo rozdrobnionym sektorze i widzi duże możliwości wzrostu. Firma spodziewa się wzrostu wydajności sprzedaży w swoich sklepach w przyszłości. Oczekuje się, że roczny wzrost powierzchni brutto w latach 2024-2026 wyniesie około 5%. Inditex oczekuje, że wkład powierzchni w sprzedaż będzie dodatni w tym okresie, w połączeniu z silną ewolucją sprzedaży online. Trwa optymalizacja sklepów.
Przy obecnych kursach wymiany Inditex podtrzymuje swoje oczekiwania dotyczące wpływu waluty na sprzedaż w 2024 r. na poziomie -3,0%.
W 2024 r. Inditex spodziewa się stabilnej marży brutto (+/-50 punktów bazowych).
W 2024 r. Inditex dokonuje inwestycji, które skalują możliwości, generują efektywność i zwiększają zróżnicowanie konkurencyjne na kolejny poziom. Szacuje, że zwykłe wydatki kapitałowe wyniosą około 1,8 mld euro.
W związku z dużymi możliwościami przyszłego wzrostu, Inditex wdraża plan ekspansji logistycznej w 2024 i 2025 roku. Ten nadzwyczajny dwuletni program inwestycyjny skoncentrowany na ekspansji firmy przeznacza 900 mln euro rocznie na zwiększenie zdolności logistycznych w każdym z lat obrotowych 2024 i 2025. Inwestycje te będą spełniać najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju i wykorzystywać najnowocześniejsze technologie.
Propozycja produktowa
Inditex nadal koncentruje się na kreatywności, innowacyjności, wzornictwie i jakości wszystkich swoich kolekcji i zintegrowanych kanałów sprzedaży, jednocześnie wzmacniając inicjatywy handlowe wszystkich koncepcji. Zara Woman Metropolis, Zara Man Edition, Zara Kids Studio, Massimo Dutti Midnight Allure, Pull&Bear Not Just a DJ, Bershka Series, Stradivarius Movement of Autumn i Oysho Apres Ski to tylko niektóre z kreatywnych propozycji dostępnych w sezonie jesień/zima 2024.
Doświadczenie klienta
Inditex oferuje klientom najlepsze doświadczenia zakupowe zarówno w swoichsklepach, jak i na platformach internetowych.
Nowy projekt sklepu Zara jest prezentowany w otwarciach, powiększeniach lub relokacjach, takich jak Madrid Hermosilla, Dublin South King, Birmingham Bullring, Istanbul Istinye, Los Angeles Topanga i Bangalore Mall of Asia.
Inditex optymalizujemy obecność swoich sklepów poprzez ważne otwarcia, powiększenia i relokacje we wszystkich koncepcjach, z kluczowymi przykładami, takimi jak Massimo Dutti’s Miami Aventura Mall, Pull&Bear Milan Via Torino, Bershka Madrid Gran Vía, Stradivarius Berlin Alexa Centre, Zara Home Dubai Mall i Oysho A Coruña Plaza de Lugo.
Firma kontynuuje wprowadzanie nowej technologii bezpieczeństwa w swoich sklepach. Ta nowa technologia zapewnia znaczną poprawę obsługi klienta, ułatwiając interakcję z oferowanymi produktami i usprawniając proces zakupów.
Nowy system będzie w pełni operacyjny w Zarze w 2024 roku. Jest on stopniowo wdrażany we wszystkich koncepcjach i będzie dla nas podstawą do dalszego pogłębiania cyfryzacji sklepów i ich integracji z platformami internetowymi w nadchodzących latach.