Inditex podsumowuje swoje wyniki po 9 miesiącach 2024 roku

W ciągu 9 miesięcy 2024 roku Inditex kontynuował bardzo dobre wyniki operacyjne dzięki kreatywności zespołów i silnej realizacji w pełni zintegrowanego modelu biznesowego sklepu i online. Sprzedaż wzrosła o 7,1% i osiągnęła 27,4 mld euro.

Jesienno-zimowe kolekcje zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. W 9M2024 sprzedaż w stałej walucie wzrosła o 10,5%, wykazując bardzo zadowalający rozwój zarówno w sklepach, jak i online. Sprzedaż była dodatnia we wszystkich koncepcjach. Sprzedaż wzrosła o 7,1% i osiągnęła 27,4 mld euro.

W ciągu 9 miesięcy br. przeprowadzono otwarcia na 45 rynkach. Na koniec tego okresu Inditex posiadał 5 659 sklepów.

W 9M2024 realizacja modelu biznesowego była bardzo dobra. Zysk brutto wzrósł o 7,2% do 16,3 mld euro. Marża brutto osiągnęła 59,4% (+4 punkty bazowe).

Wszystkie linie kosztów wykazały korzystną ewolucję. Koszty operacyjne wzrosły o 7,0%, poniżej wzrostu sprzedaży. Uwzględniając wszystkie opłaty leasingowe, koszty operacyjne wzrosły o 73 punkty bazowe poniżej wzrostu sprzedaży.

PARTNER PORTALU

Kaufland

EBITDA wzrosła o 7,2% do 8,0 mld euro. EBIT wzrósł o 9,3% do 5,7 mld euro. PBT wzrósł o 9,9% do 5,8 mld euro.

Ze względu na dobre wyniki operacyjne w okresie 9 miesięcy br., stan zapasów na dzień 31 października 2024 r. był o 2,6% niższy w porównaniu do tego samego dnia w 2023 r. Zapasy są uważane za wysokiej jakości.

Początek IV kwartału

Jesienno-zimowe kolekcje zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Sprzedaż w sklepach i online w stałej walucie w okresie od 1 listopada do 9 grudnia 2024 r. wzrosła o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Perspektywy

Firma Inditex nadal dostrzega duże możliwości rozwoju. Kluczowymi priorytetami są ciągłe doskonalenie oferty modowej, poprawa doświadczeń klientów, zwiększenie nacisku na zrównoważony rozwój oraz zachowanie talentu i zaangażowania pracowników. Priorytetyzacja tych obszarów będzie napędzać długoterminowy wzrost. Aby przenieść model biznesowy na wyższy poziom i zwiększyć zróżnicowanie, Inditex opracowuj kilka inicjatyw we wszystkich kluczowych obszarach na nadchodzące lata.

Kreatywność zespołów i elastyczność modelu biznesowego w połączeniu z sezonowym zaopatrzeniem w pobliżu pozwala na szybką reakcję na zapotrzebowanie klientów. Sytuacja ta skutkuje wyjątkową pozycją rynkową, która zapewnia modelowi biznesowemu Inditex duży potencjał wzrostu.

Inditex działa na 214 rynkach o niskim udziale w bardzo rozdrobnionym sektorze i widzi duże możliwości wzrostu. Firma spodziewa się wzrostu wydajności sprzedaży w swoich sklepach w przyszłości. Oczekuje się, że roczny wzrost powierzchni brutto w latach 2024-2026 wyniesie około 5%. Inditex oczekuje, że wkład powierzchni w sprzedaż będzie dodatni w tym okresie, w połączeniu z silną ewolucją sprzedaży online. Trwa optymalizacja sklepów.

Przy obecnych kursach wymiany Inditex podtrzymuje swoje oczekiwania dotyczące wpływu waluty na sprzedaż w 2024 r. na poziomie -3,0%.

W 2024 r. Inditex spodziewa się stabilnej marży brutto (+/-50 punktów bazowych).

W 2024 r. Inditex dokonuje inwestycji, które skalują możliwości, generują efektywność i zwiększają zróżnicowanie konkurencyjne na kolejny poziom. Szacuje, że zwykłe wydatki kapitałowe wyniosą około 1,8 mld euro.

W związku z dużymi możliwościami przyszłego wzrostu, Inditex wdraża plan ekspansji logistycznej w 2024 i 2025 roku. Ten nadzwyczajny dwuletni program inwestycyjny skoncentrowany na ekspansji firmy przeznacza 900 mln euro rocznie na zwiększenie zdolności logistycznych w każdym z lat obrotowych 2024 i 2025. Inwestycje te będą spełniać najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju i wykorzystywać najnowocześniejsze technologie.

Propozycja produktowa

Inditex nadal koncentruje się na kreatywności, innowacyjności, wzornictwie i jakości wszystkich swoich kolekcji i zintegrowanych kanałów sprzedaży, jednocześnie wzmacniając inicjatywy handlowe wszystkich koncepcji. Zara Woman Metropolis, Zara Man Edition, Zara Kids Studio, Massimo Dutti Midnight Allure, Pull&Bear Not Just a DJ, Bershka Series, Stradivarius Movement of Autumn i Oysho Apres Ski to tylko niektóre z kreatywnych propozycji dostępnych w sezonie jesień/zima 2024.

Doświadczenie klienta

Inditex oferuje klientom najlepsze doświadczenia zakupowe zarówno w swoichsklepach, jak i na platformach internetowych.

Nowy projekt sklepu Zara jest prezentowany w otwarciach, powiększeniach lub relokacjach, takich jak Madrid Hermosilla, Dublin South King, Birmingham Bullring, Istanbul Istinye, Los Angeles Topanga i Bangalore Mall of Asia.

Inditex optymalizujemy obecność swoich sklepów poprzez ważne otwarcia, powiększenia i relokacje we wszystkich koncepcjach, z kluczowymi przykładami, takimi jak Massimo Dutti’s Miami Aventura Mall, Pull&Bear Milan Via Torino, Bershka Madrid Gran Vía, Stradivarius Berlin Alexa Centre, Zara Home Dubai Mall i Oysho A Coruña Plaza de Lugo.

Firma kontynuuje wprowadzanie nowej technologii bezpieczeństwa w swoich sklepach. Ta nowa technologia zapewnia znaczną poprawę obsługi klienta, ułatwiając interakcję z oferowanymi produktami i usprawniając proces zakupów.

Nowy system będzie w pełni operacyjny w Zarze w 2024 roku. Jest on stopniowo wdrażany we wszystkich koncepcjach i będzie dla nas podstawą do dalszego pogłębiania cyfryzacji sklepów i ich integracji z platformami internetowymi w nadchodzących latach.