Centra outletowe NEINVER z certyfikatami wysokiej powszechnej dostępności

NEINVER kontynuuje inwestycje w poprawę powszechnej dostępności swoich centrów, osiągając wyższe oceny w 66% portfela outletów. To wyniki najnowszego cyklu certyfikacji, przeprowadzonego w 2024 roku. Obecnie 70% outletów NEINVER posiada certyfikaty AIS na poziomie 4 gwiazdek lub wyżej. AIS jest międzynarodowym standardem, oceniającym poziom dostępności przestrzeni.

W Polsce centra FACTORY w warszawskim Annopolu i Ursusie, a także w Poznaniu i Gliwicach osiągnęły 4-gwiazdkowe oceny po wprowadzeniu znaczących usprawnień, w tym instalacji systemów alarmowych w przystosowanych toaletach, montażu paneli ewakuacyjnych oraz pętli indukcyjnych w punktach informacyjnych, znacznie przewyższających wymogi prawne kraju. FACTORY Ursus i FACTORY Poznań awansowały z 2 do 4 gwiazdek, dzięki rozległemu zakresowi wprowadzonych udogodnień.

W Hiszpanii centra The Style Outlets w Getafe, Las Rozas i Coruña podniosły certyfikację AIS z 3 do 4 gwiazdek. Obecnie hiszpański portfel outletów NEINVER ma przeważającą 4-gwiazdkową ocenę AIS, z Viladecans The Style Outlets utrzymującym najwyższy poziom 5 gwiazdek.

Kluczowe usprawnienia w centrach obejmują aktualizację dostępności toalet, wprowadzenie oznakowań wzdłuż tras pieszych oraz w windach, jak również montaż paneli ewakuacyjnych. W Coruña The Style Outlets usprawnienia obejmowały też instalację łatwo dostępnych uchwytów i usunięcie nierówności w powierzchni parkingu.

Certyfikacja AIS, prowadzona przez Fundację ds. Dostępności i Odpowiedzialności Społecznej (ARS), ocenia powszechną dostępność budynków w aspektach fizycznym, funkcjonalnym i wirtualnym, na pięciu poziomach, z maksymalną oceną 5 gwiazdek. W 2024 roku NEINVER został wyróżniony przez Fundację ARS za swoje zaangażowanie w dostępność z okazji 10-lecia certyfikacji AIS.

PARTNER PORTALU

Kaufland

„Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, bo odzwierciedla ono nasze zaangażowanie w obszarze inkluzywności i dostępności” – mówi Alberto Vilches, Sustainability Manager w NEINVER.

„Od momentu otwarcia pierwszego centrum outletowego w 1996 roku, NEINVER nieustannie pracuje nad tym, aby korzystanie z naszych centrów było dla wszystkich komfortowe i bezpieczne.

Osiągnięcie tych wysokich standardów powszechnej dostępności, takich jak 4-gwiazdkowa certyfikacja AIS, jest dla nas szczególnie istotne, biorąc pod uwagę, że szereg naszych obiektów funkcjonuje na rynku od wielu lat. Ta certyfikacja jest dowodem uznania naszych wysiłków na rzecz wprowadzenia niezbędnych ulepszeń i oferowania najwyższych standardów dostępności we wszystkich naszych centrach”.

Dostępność jest priorytetem w strategii zrównoważonego rozwoju NEINVER, mającej na celu nie tylko usunięcie barier architektonicznych, ale także ulepszenie doświadczeń dla wszystkich – szczególnie osób z ograniczoną mobilnością, niepełnosprawnościami sensorycznymi lub innymi specjalnymi potrzebami, a także ich towarzyszy.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Od 2017 roku firma wdraża standardy AIS we wszystkich swoich obiektach, osiągając do 2022 roku certyfikację dla wszystkich swoich centrów w Europie. To pozycjonuje hiszpańską międzynarodową firmę jako ważny punkt odniesienia w zakresie dostępności i inkluzywności w sektorze centrów handlowych.

Z 17. outletami w portfelu

NEINVER to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i FACTORY. Spółka NEINVER, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. 

W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników.

NEINVER w Polsce zarządza siecią pięciu outletów FACTORY: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.