Mariusz Jawoszek został prezesem zarządu Esotiq & Henderson. Jego głównym zadaniem będzie dokończenie budowy struktury organizacyjnej pod znaczące zwiększenie przychodów oraz opracowanie i wdrożenie nowej strategii, zakładającej 5-letni horyzont rozwoju. Spółka zakłada, że będzie ona gotowa na początku 2025 r.
Rada Nadzorcza Esotiq & Henderson powołała Mariusza Jawoszka na stanowisko prezesa zarządu. Jednocześnie odwołano dotychczasowych członków zarządu: Dianę Okular, Sylwię Nieckarz-Kośla oraz Tomasza Koźbiała, którzy nadal kontynuują swoją misję w spółce. Diana Okular będzie pełniła funkcję dyrektora generalnego, odpowiadając za obszar sprzedaży oraz procesów wspierających. Sylwia Nieckarz-Kośla wciąż będzie odpowiadała za obszar księgowy, a Tomasz Koźbiał za IT oraz technologię w ecommerce.
„To zaplanowana część procesu zmian w Spółce, której ambicją jest skokowy wzrost. Jako większościowy akcjonariusz, zdecydowałem się na tymczasowe objęcie sterów Spółki, aby w maksymalnym stopniu wykorzystać możliwości dalszego rozwoju biznesu i odciążyć dotychczasowy Zarząd od technicznych kwestii związanych z kierowaniem spółką.
Chcę osobiście dopilnować wszystkich ważnych zmian, które obecnie zachodzą w naszej organizacji. W tym roku pozyskaliśmy wiele nowych talentów praktycznie w każdym obszarze działalności spółki, dzięki czemu Esotiq & Henderson jest dziś zupełnie inną firmą. Wiele z najważniejszych obszarów spółki zarządzanych jest przez nowych managerów, o wyjątkowym know-how i dużej wiedzy rynkowej. Spółka nieodmiennie koncentruje się na wysokiej jakości produktów, która jest znacząco wyższa od globalnych liderów naszej branży.
To nasza siła i przewaga rynkowa. Po przeprowadzonym audycie logistycznym wdrażamy jego postanowienia, mocno pracując nad obniżeniem poziomu kosztów oraz dostarczeniem naszym klientom ecommerce lepszego doświadczenia zakupowego, poprzez skrócenie czasu dostawy zamówień” – wskazuje Mariusz Jawoszek, prezes zarządu Esotiq & Henderson.
PARTNER PORTALU
Z nową strategią
Jednym z pierwszych celów nowego prezesa będzie opracowanie i wdrożenie nowej strategii rozwoju.
„Chcemy ją przygotować przy wsparciu jednej z najbardziej renomowanych firm doradczych w tym zakresie na świecie. Horyzont czasowy strategii będzie 5-letni, a prezentację jej elementów planujemy na pierwszą połowę przyszłego roku.
Mierzymy w skokowy wzrost rentowności oraz sprzedaży i właśnie pod tym kątem byli dobierani do Spółki nowi menadżerowie. Pozytywne efekty tych zmian są już widoczne w raportach sprzedażowych, jakie opublikowaliśmy za ostatnie miesiące” – zaznacza Mariusz Jawoszek.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Dobre wyniki finansowe
Według wstępnych informacji listopadowa sprzedaż Grupy wzrosła o 28 proc. r/r, a w kanale internetowym o 85 proc. O 1 p.p. wyższa była szacunkowa marża brutto na sprzedaży i sięgnęła 68 proc. Na miesiąc przed końcem roku (okres styczeń-listopad 2024 r.) ogólne przychody wynoszą 262 mln zł (+8 proc. r/r), a sprzedaż internetowa stanowi 62 mln zł (+34 proc. r/r). Marża brutto na sprzedaży jest na poziomie 67 proc., co oznacza wzrost o 3 p.p. w ujęciu r/r.
Planowana inwestycja
Jeszcze w tym roku spółka planuje nabycie nieruchomości, gdzie od 5 lat mieści się jej siedziba. Nieruchomość znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji Gdańska, a przestrzeń biurowca została dostosowana do potrzeb działalności operacyjnej Esotiq & Henderson, zapewniając pracownikom komfortowe warunki pracy zgodne z rynkowymi standardami.
„Chcemy skorzystać z prawa pierwokupu dla tego obiektu. Jesteśmy w pełni przygotowani do tej transakcji od strony finansowej. Wiemy, ile nas kosztował wynajem i jakie były koszty adaptacji biura do naszych potrzeb. Dlatego olbrzymim marnotrawstwem byłoby nieskorzystanie z opcji pierwokupu” – komentuje nowy prezes zarządu Esotiq & Henderson.
Z polskimi korzeniami
Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą.
Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w pierwszym kwartale ponad 19 proc. wyższą sprzedaż r/r, zwiększając przy tym o ponad 20 proc. zysk brutto ze sprzedaży i o ponad 54 proc. zysk operacyjny.
Początek roku upłynął również pod znakiem dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży internetowej, która była rekordowa kwartalnie oraz lepsza r/r o ponad 45 proc. Na koniec I kw. 2023 roku Grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.088 mkw. a liczba lojalnych uczestniczek ESOTIQ CLUB liczyła ponad 1,4 mln.