13 grudnia InPost uruchomił jubileuszowe 25 000. urządzenie Paczkomat, która znajduje się na warszawskim Gocławku przy ulicy Koprzywiańskiej 3. Ta okrągła liczba zbiegła się z 25-leciem działania InPost.
Podczas oficjalnego uruchomienia 25 000 urządzenia Paczkomat, wszyscy klienci nadający i odbierający przesyłki otrzymywali wyjątkowe prezenty od kurierów-Mikołajów, a specjalnym przyciskiem mogli włączyć opady sztucznego śniegu i instalację świetlną, którą przyozdobiono maszynę. Całemu wydarzeniu towarzyszyły świąteczne piosenki, śpiewane na żywo przez chór, a dla wszystkich gości serwowana była gorąca czekolada.
„W tym roku obchodzimy 25-lecie InPost i właśnie uruchomiliśmy 25 000 urządzenie Paczkomat w Polsce. W ciągu 15 lat od zainstalowania pierwszej maszyny, dokonaliśmy rewolucji na rynku logistycznym w Polsce, całkowicie zmieniając preferencje konsumentów.
Dziś możemy pochwalić się największą siecią logistyczną nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Zaczynaliśmy od kilku urządzeń, a dziś praktycznie każdy Polak zna markę InPost. Według badań Kantar 93% kupujących w sieci wybiera dostawy do maszyn Paczkomat – dziękuję za zaufanie! „– mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Według październikowych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – InPost jest najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 99% wskazań. Ponadto 93% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Natomiast 83% badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 77 punktów.
PARTNER PORTALU
Na koniec III kwartału 2024 roku Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności, a także kontynuuje ekspansję sieci maszyn Paczkomat – ich liczba osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33% r/r. W III kwartale Grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25% więcej r/r, natomiast przychody zanotowały skok o 23% r/r, osiągając 2,54 mld zł.
Grupa InPost na koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i blisko 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). W ciągu ostatnich 12 miesięcy Grupa zainstalowała rekordową liczbę maszyn – aż 10 000, zwiększając liczbę urządzeń aż o 1/3 r/r.
Z prawie 44 tys. urządzeń Paczkomat
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Grupa InPost z koniec Q3 dysponowała blisko 79 000 punktami out-of-home, w tym prawie 44 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i 35 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.