W 2024 roku przybyło 283 nowych sklepów sieci Dino

Na koniec 2024 roku sieć Dino liczyła 2688 sklepów. W 2024 roku otworzyła 283 nowe sklepy. Powierzchnia sprzedaży sklepów wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych wobec 947,9 tys. metrów kwadratowych rok temu. 

Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec czerwca 2024 r. posiadało je 2289 sklepów, co stanowiło 91% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 91,8MW. Dino Polska uzyskała w I pół. 2024 r. 45,1 GWh energii ze słońca, o 33,8% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.

Z dobrymi wynikami w III kw.

W pierwszych trzech kwartałach 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 21,5 mld zł i były o 13,5% wyższe niż w analogicznym okresie 2023 r. 

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci, zaplecza logistycznego i mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro-Rydzyna, wyniosły w III kw. 2024 r. 434 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 1,13 mld zł i były o 34% wyższe niż rok wcześniej. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 6,3 mld zł.

PARTNER PORTALU

Kaufland

Przychody ze sprzedaży w okresie I-III kw. 2024 r. wyniosły 21,5 mld zł i były o 13,5% wyższe niż rok wcześniej. 39,7% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro Rydzyna. Produkty świeże są dostarczane do sklepów Dino każdego dnia o poranku.

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2024 r. poziom 4,9%. W III kw. 2024 r. przychody ze sprzedaży Dino wyniosły 7,6 mld zł i były o 10,6% wyższe niż w III kw. 2023 r. Sprzedaż LFL wzrosła w tym okresie o 2,3%.

„Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Równocześnie dużo uwagi przykładamy do oferowania produktów w atrakcyjnych cenach.

Efektem tych działań jest solidny wzrost sprzedaży i rosnąca liczba odwiedzin klientów. Stanowi to dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci| – mówił Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Z pierwszym autonomicznym sklepem

W lipcu został otwarty pierwszy automatyczny sklep spożywczy sieci Dino. Jest on czynny przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Znajduje przy siedzibie marketu w Sośnicowicach.

Proces zakupowy w sklepie autonomicznym wygląda podobnie, jak w przypadku sklepu internetowego. Na ekranie są kategorie produktów. Po wybraniu tych, które interesują klienta i dodaniu do wirtualnego koszyka, przechodzi on do płatności. Po opłaceniu zakupu maszyna kompletuje produkty, co można śledzić na drugim ekranie, składa je w koszyku, po czym otrzymuje je klient.

Towary w automatycznym sklepie spożywczym będą zmieniane w zależności od np. aktualnej pory roku czy zbliżających się weekendów, świąt, wakacji.

Z 283. nowymi sklepami

Dino to ogólnopolska sieć w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na koniec 2024 roku sieć Dino liczyła 2688 sklepów. W 2024 roku otworzyła 283 nowe sklepy.

Powierzchnia sprzedaży sklepów sieci Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych wobec 947,9 tys. metrów kwadratowych rok temu.