Grupa Mex Polska otworzy w styczniu dwa lokale

Mex Polska SA spodziewa się wypracowania 106,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży na koniec 2024 roku. Oczekiwany wynik oznacza wzrost o 12% rdr., co podkreśla dynamiczny rozwój działalności Grupy.

Obecnie Mex Polska zarządza 52 dochodowymi lokalami gastronomicznymi, które działają pod rozpoznawalnymi markami, oferującymi różnorodne koncepty kulinarne w największych miastach w kraju. Jeszcze w styczniu tego roku sieć zostanie poszerzona o dwa nowe lokale – Pizzanova w Krakowie oraz Chicas&Gorillas w Warszawie, które mają na celu wzmocnienie obecności Grupy na kluczowych rynkach.

„Realizujemy strategię rozwoju, która pozwala nam osiągać ambitne cele finansowe i wzmacniać pozycję na rynku gastronomicznym. Dzięki nowym otwarciom oraz doskonaleniu oferty spełniamy rosnące oczekiwania klientów, generując wzrosty korzystne dla nas i naszych akcjonariuszy.

Spodziewamy się, że skonsolidowane przychody na koniec 2024 roku przekroczą 106 mln zł, co oznaczać będzie 12% wzrost rok do roku.

Nasza działalność rośnie systematycznie od lat. W 2023 roku również odnotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost przychodów względem 2022 roku. To efekt długoterminowej strategii, która łączy ekspansję sieci z optymalizacją oferty” – mówi Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska SA.

Nowe lokale

W 2024 Grupa Mex Polska otworzyła dziewięć nowych lokali w największych i najbardziej dochodowych miastach w kraju, między innymi w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.

W trzecim kwartale br. Grupa Mex Polska otworzyła dwa nowe lokale na terenie Małopolski. W połowie sierpnia prestiżową lokalizację krakowskiego Pasażu Bielaka wzbogaciły nowoczesne koncepty Chicas&Gorillas oraz pierwszy lokal spod nowego szyldu Spoko Taco. Kilka tygodni później, w październiku, otwarte zostały kolejne trzy lokale Grupy. Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas wróciły do Katowic, a w Krakowie, tuż obok Pasażu Bielaka, przy Rynku Głównym 9, zadebiutował najnowszy lokal marki Pankejk.

Obecnie Grupa zarządza 52 dochodowymi lokalami gastronomicznymi. Liczba ta jeszcze w styczniu wzrośnie o dwa nowe lokale – dzięki otwarciu nowego lokalu Chicas&Gorillas w Warszawie oraz uruchomieniu restauracji najnowszego brandu Pizzanova w Krakowie.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Strategiczne założenia grupy kapitałowej Mex Polska obejmują dalszy rozwój działalności Mex Polska w dużych miastach oraz popularnych miejscowościach turystycznych, umacnianie obecnych marek oraz otwieranie nowych, wysokomarżowych lokali, z planowanym tempem sześciu nowych lokali rocznie.

Ponadto, spółka dąży do utrzymania rentowności lokali własnych, a także do dalszego rozwoju franczyz dla marek o stabilnych fundamentach.

Z 52. lokalami

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 52 lokalami gastronomicznymi. Rozwój sieci placówek gastronomicznych pochodzi ze środków własnych Grupy, kredytów oraz środków finansowych od franczyzobiorców w ramach umów franczyzowych.

Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.