Rok 2024 był dla marek Kappahl i Newbie czasem inowacji i realizacji ambitnych celów. Obie marki, będące częścią Grupy Kappahl, konsekwentnie umacniały swoją pozycję na rynku mody, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, nowoczesnych technologiach oraz dostarczaniu klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych i modowych. Łączna powierzchnia nowo otwartych i zmodernizowanych sklepów wyniosła ponad 2 tysiące mkw.
Rok 2024 obfitował w istotne wydarzenia. Kappahl zmodernizował swoje sklepy w Gdańsku (Matarnia) i we Wrocławiu (Magnolia) oraz salon Newbie we Wrocławiu (Wroclavia), tworząc nowoczesne, komfortowe przestrzenie zakupowe. Dodatkowo, otwarto nowe salony: Newbie w Warszawie (Mokotów) i Kappahl we Wrocławiu (Bielany).
Ważnym wydarzeniem było ponowne otwarcie największego salonu marki Kappahl w Polsce, znajdującego się w Wola Park w Warszawie. Łączna powierzchnia nowo otwartych i zmodernizowanych sklepów wyniosła ponad 2 tysiące metrów kwadratowych.
Moda zrównoważona i ponadczasowa
Marki Kappahl i Newbie w 2024 roku kontynuowały redefiniowanie współczesnej mody, łącząc ponadczasowe wzory z nowoczesnymi trendami. Kolekcje podkreślały znaczenie wysokiej jakości materiałów oraz dbałość o detale, oferując ubrania dostosowane zarówno do codziennych aktywności, jak i wyjątkowych okazji.
Dzięki wykorzystaniu certyfikowanych materiałów, takich jak organiczna bawełna i wełna RWS, marki łączyły estetykę z odpowiedzialnością wobec środowiska. Ich podejście wpisywało się w globalne trendy promujące trwałość i modę cyrkularną, co spotkało się z uznaniem klientów.
Transformacja cyfrowa i strategia omnichannel
Wdrożenie nowej platformy e-commerce i aplikacji mobilnej pozwoliło na jeszcze większą personalizację oferty oraz wzrost sprzedaży online.
„W Kappahl i Newbie stale rozwijamy strategię omnichannel, która integruje doświadczenia zakupowe klientów w sklepach stacjonarnych i online. Dzięki nowoczesnej stronie internetowej oraz aplikacji mobilnej oferujemy spersonalizowane zakupy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Naszym celem jest zapewnienie spójnych, wygodnych i satysfakcjonujących doświadczeń zakupowych” – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Zrównoważony rozwój i uznanie w rankingu ESG
Kappahl i Newbie konsekwentnie realizują ambitne cele w zakresie odpowiedzialności środowiskowej i społecznej. Obecnie 86% kolekcji produkowane jest z materiałów przyjaznych środowisku, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100%.
Takie podejście zostało docenione w rankingu Bankier.pl i Monte Vero Audit and Advisory, w którym Kappahl zajął 4. miejsce wśród liderów ESG w Polsce i 2. miejsce w branży odzieżowej.
Jubileusz 25-lecia i pierwszy event Newbie
Rok 2024 był szczególny również ze względu na jubileusz 25-lecia obecności Kappahl w Polsce. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży i partnerów biznesowych, podkreślając znaczenie marki na polskim rynku modowym.
W listopadzie Kappahl zaprezentował najnowsze trendy na sezon jesień/zima 2024 podczas inspirującego spotkania dla twórczyń internetowych, stylistek i dziennikarek. Z kolei pierwszy publiczny event Newbie, „Newbie Christmas Village”, przyciągnął szerokie grono odbiorców, oferując świąteczne atrakcje i prezentację kolekcji, co dodatkowo wzmocniło rozpoznawalność marki.
Plany na 2025 rok
Rok 2025 zapowiada się równie intensywnie. Grupa Kappahl koncentruje się na jeszcze większej integracji działań stacjonarnych i online, aby zapewnić klientom spójne i nowoczesne doświadczenia zakupowe. W planach jest również rozwój sieci sklepów obu marek w największych miastach Polski.
„Jesteśmy dumni z osiągnięć minionego roku, które zawdzięczamy zaangażowaniu naszych zespołów, zaufaniu klientów i współpracy z partnerami. Rok 2025 to nowe wyzwania i możliwości, które podejmujemy z optymizmem” – mówi Agnieszka Skrybant-Jaworska, Country Manager w Kappahl Poland.
Z blisko 360. sklepami
Założona w 1953 roku w Mölndal, na południu Szwecji, Grupa Kappahl jest wiodącą siecią odzieżową w krajach skandynawskich i jedną z czołowych w Europie Północnej. Posiada blisko 360 sklepów stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz rozbudowaną platformę e-commerce.
Newbie w ramach Grupy Kappahl
Newbie, marka odzieżowa dla dzieci i kobiet należąca do Grupy Kappahl, od 2010 roku tworzy ponadczasowe i zrównoważone kolekcje, starannie dopasowane do najmłodszych członków rodziny i przyszłych pokoleń.
Zaprojektowana z myślą o trwałości i jakości materiałów, wyróżnia się nostalgicznymi wzorami oraz przyjaznym podejściem do środowiska. Newbie pozostaje wierna swoim wartościom, oferując produkty, które łączą piękno, komfort i odpowiedzialność.