Nowy park handlowy powstanie w Kobyłce (powiat wołomiński, województwo mazowieckie). Lokalizacja ta, położona w tzw. „obwarzanku warszawskim”, czyli w jednym z dynamiczniej rozwijających się powiatów wokół stolicy, stanowi doskonałe miejsce dla nowoczesnej przestrzeni handlowej. Planowany obiekt będzie miał powierzchnię najmu wynoszącą ponad 7 200 mkw. i zaoferuje 10 lokali handlowo-usługowych.
Nowy park handlowy to wspólny projekt Smart Park i RG Leasing.
Nowy obiekt powstanie przy zjeździe nr 60 z trasy S8 (Warszawa – Białystok), przy skrzyżowaniu ulic Przyjacielskiej i Gospodarczej. Sąsiedztwo działki jest wyjątkowo atrakcyjne pod względem handlowym – znajduje się tam już gotowa do uruchomienia stacja paliw Moya, a w bezpośrednim sąsiedztwie swoje inwestycje realizują także McDonald’s oraz stacja paliw BP.
Kluczowym atutem projektu jest sąsiedztwo istniejącej Biedronki, która działa w tym miejscu od roku i cieszy się dużą popularnością. Dzięki temu nowy park handlowy stanie się częścią wygodnej przestrzeni zakupowej dla mieszkańców Kobyłki i okolicznych miejscowości, oferując im wygodny dostęp do szerokiej gamy produktów i usług.
Planowany obiekt będzie miał powierzchnię najmu wynoszącą ponad 7 200 metrów kwadratowych i zaoferuje 10 lokali handlowo-usługowych. Przewidziano również przestronny parking na około 200 miejsc postojowych, co zapewni komfort zarówno klientom, jak i najemcom.
„Lokalizacja naszego nowego projektu spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród najemców którymi stale współpracujemy. Już na etapie planowania mamy potwierdzone zainteresowanie na 90% powierzchni, co pokazuje duży potencjał tego miejsca.
Jesteśmy przekonani, że dzięki doświadczeniu zespołów Smart Park i RG Leasing uda nam się sprawnie zrealizować inwestycję i otworzyć park handlowy w 2026 roku.” – mówi Paweł Bartosiak, RG Leasing.
Rynek parków handlowych ma się dobrze
Jak wynika z raportu opracowanego przez analityków BNP Paribas Real Estate Poland rynek nieruchomości handlowych w Polsce w III kwartale 2024 roku urósł o kolejne 116 tys. mkw. Spadek średniego poziomu pustostanów w obiektach handlowych w największych polskich miastach oraz wzrost obrotów najemców pozwalają również stwierdzić, że prognozy rychłego końca galerii handlowych w Polsce były przedwczesne.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
Okres pomiędzy lipcem a wrześniem, to ponownie intensywny czas dla polskiego sektora nieruchomości handlowych. W tym okresie rynek wzbogacił się o 116 tys. mkw. nowej powierzchni w postaci aż siedmiu nowych parków handlowych, rozbudowy trzech parków handlowych i jednej przebudowy obiektu po Tesco.
To pierwszy taki kwartał w rozwoju polskiego rynku, kiedy jeden format całkowicie zdominował nową podaż.
Warto zauważyć, że rynek do tej pory głównie rozwijał się w oparciu o obiekty, których powierzchnia oscylowała wokół 10 tys. mkw., zaś w tym kwartale oddano do użytku aż trzy duże parki handlowe: BIG Gorzów Wielkopolski (25 tys. mkw., BIG Shopping Centres), BIG Ostróda (24 tys. mkw., BIG Shopping Centers/Acteeum Group) oraz San Park Piaseczno w Mysiadle (18 tys. mkw., ED SAN III Sancak).