W 2024 roku przybyło 1 166 sklepów Grupy Żabka

Zgodnie z wstępnymi wynikami, Grupa Żabka osiągnęła w 2024 roku wzrost skonsolidowanej sprzedaży do klienta końcowego o 20%, do 27 281 mln zł. Wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych miały przede wszystkim wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 8,3%, jak i ekspansja sieci sklepów, których Grupa otworzyła w 2024 roku 1 166. W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów.

W samym czwartym kwartale Grupa Żabka odnotowała sprzedaż do klienta końcowego na poziomie 6 889 mln zł (+ 18% względem czwartego kwartału 2023 r.) oraz przyspieszenie wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) o 1,1 p.p. względem kwartału trzeciego do poziomu 7,1%.

Rok 2024 Grupa Żabka zakończyła siecią 11 069 sklepów, w tym 60 zlokalizowanymi w Rumunii.

„Wstępne wyniki sprzedażowe za 2024 rok potwierdzają, że zgodnie z planem realizujemy założenia zaprezentowane inwestorom podczas IPO. Pozytywnie oceniamy obecną sytuację rynkową i możliwości zakupowe klientów formatu convenience, co pozwala nam kontynuować realizację przyjętej strategii.

Jako Grupa Żabka efektywnie wykorzystujemy sprzyjające megatrendy konsumenckie, sukcesywnie zwiększając skalę naszej działalności. Na koniec roku nasza sieć liczyła ponad 11 tysięcy sklepów Żabka, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami otworzyliśmy również ponad 1100 placówek. Dostrzegamy znaczący potencjał do dalszego rozwoju, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na 2025 rok” – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Dobry czwarty kwartał i cały 2024 rok

W 2024 r. sprzedaż do klienta końcowego zwiększyła się o 20%. Wzrost sprzedaży porównywalnej za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3%, nieznacznie powyżej środka przewidywanego przedziału (7,5–9,0%) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku.

W czwartym kwartale 2024 r. Grupa Żabka odnotowała wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 18% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, co było efektem połączenia wzrostu organicznego i rozbudowy sieci sklepów.

Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął 7.1% i był o 1,1 p.p. wyższy niż w trzecim kwartale 2024. Czynnikami wspierającymi wzrost były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to: 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa.

Dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży

W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na 31 grudnia 2024 r. W czwartym kwartale Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz

Oczekiwana poprawa marży

Grupa Żabka oczekuje, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za czwarty kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r. W związku z tym Grupa podtrzymuje oczekiwania komunikowane przy okazji IPO, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12–13% w perspektywie średnioterminowej. Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali.

Z ponad 11 000. sklepami

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów.

Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą na koniec grudnia 2024 r. ponad 11.000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.

Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego.

Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka w 2024 r. rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.

Prężną działalność spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.

Od października 2024 r. akcje akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.