Terg powiększa swój portfel parków handlowych

Dwa nowo wybudowane i oddane do użytku w listopadzie parki handlowe w Garwolinie i Rudzie Śląskiej zmieniły właściciela. Dołączyły one do sieci Aura Park, której właścicielem jest Terg.

Ostatnie lata na rynku handlowym to wyjątkowo intensywny czas dla deweloperów realizujących parki handlowe. Niewielkie obiekty, w stosunku do dominujących przez lata w polskim krajobrazie galerii handlowych, z dobrze dopasowaną ofertą pozwalającą zrobić wszystkie zakupy w jednym miejscu, szybko zyskały popularność wśród konsumentów.

Przychylnym okiem patrzą na nie także inwestorzy, czego potwierdzeniem jest sprzedaż dwóch parków z portfela PKB Inwest Budowa do Grupy Kapitałowej Terg. To nie pierwsze transakcje między spółkami. Wcześniej PKB sprzedało Terg park handlowy w Stalowej Woli.

Park handlowy w Garwolinie (województwo mazowieckie) mieści się przy ul. Trakt Lwowski, w bezpośrednim sąsiedztwie węzła łączącego drogę ekspresową S17 (prowadzącą m.in. z Lublina do Warszawy) z ulicą Tadeusza Kościuszki wiodącą do centrum miasta. W trzech budynkach o łącznej powierzchni ok. 11 000 mkw. znajduje się kilkanaście sklepów znanych i lubianych marek, a także dyskont spożywczy Lidl, restauracja KFC oraz klub sportowy Cube Fitness.

Do sieci Aura park włączony został także oddany do użytku w ostatnim tygodniu listopada park handlowy w Rudzie Śląskiej o powierzchni 3 650 mkw. Wśród jego najemców są m.in. Sinsay (grupa LPP), Dealz i Pepco, a także drogeria Rossmann oraz sklep elektroniczny Media Expert.

„Oba parki w momencie sprzedaży były w pełni skomercjalizowane. Jestem przekonany, że dzięki ich dobremu rozplanowaniu i odpowiedniemu doborowi najemców przez wiele lat będą spełniać swoją funkcję i ułatwiać okolicznym mieszkańcom codzienne zakupy” – podsumowuje Jacek Ostwald, komplementariusz PKB Inwest Budowa.

Grupa TERG jest właścicielem sieci Media Expert, będącej liderem branży RTV/AGD i elektroniki użytkowej na polskim rynku. Spółka regularnie powiększa swój portfel nieruchomości poprzez budowę i kupno gotowych parków handlowych. Całe portfolio spółki tworzone jest pod marką Aura Park. Do końca 2025 r. TERG S.A. odda łącznie 72 tys. mkw. powierzchni handlowej w formacie Aura Parków.

W większości wskazanych obiektów, poza sklepami Media Expert, będzie można zrealizować zakupy spożywcze, drogeryjne, obuwnicze i segmencie szeroko rozumianego wystroju wnętrz. Partnerami Aura Parków są takie marki, jak: Biedronka, Lidl, Rossmann, DM Drogerie Markt, Hebe, Sinsay, Martes Sport, Pepco, Dealz, Smyk, CCC, Deichmann, Maxi Zoo, Jysk, Action, Tedi, KiK czy Empik, a także mniejsze firmy o regionalnym zasięgu.