W całym roku finansowym 2024 sprzedaż netto grupy H&M wyniosła 234 478 mln SEK (236 035). W walutach lokalnych sprzedaż netto wzrosła o 1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Około 30 procent sprzedaży stanowiły sklepy internetowe. Grupa planuje w 2025 r. otwarcie około 80 nowych sklepów.
Sprzedaż netto grupy H&M w roku obrotowym 2024 wyniosła 234 478 mln SEK (236 035). W walutach lokalnych walutach sprzedaż netto wzrosła o 1 procent. Zysk brutto wzrósł o 4 procent do 125 299 mln SEK(120,896). Odpowiada to marży brutto w wysokości 53,4% (51,2%).
Zysk operacyjny wzrósł do 17 306 mln SEK (14 537), co odpowiada marży operacyjnej na poziomie 7,4% (6,2%). Zysk operacyjny wzrósł o 28 procent w porównaniu z z rokiem poprzednim, z wyłączeniem wyniku z inwestycji w spółkach stowarzyszonych i wspólnych przedsięwzięciach.
Wyniki
Sprzedaż netto grupy H&M w czwartym kwartale (1 września – 30 listopada 2024 r.) wyniosła 62 193 mln SEK (62 650). W walutach lokalnych sprzedaż netto wzrosła o 3 procent. Kwartał rozpoczął się od silnej sprzedaży we wrześniu, kiedy jesienna kolekcja została bardzo dobrze przyjęta, a pogoda sprzyjała wielu europejskim rynkom.
Pod koniec kwartału na rozwój sprzedaży sprzedaży wpłynął Black Friday, który miał miejsce później niż w poprzednim roku, z większą wartością zamówień otrzymanych w listopadzie tego roku została wykazana jako sprzedaż w grudniu. Ten efekt czasowy wpłynął na kwartalną sprzedaży o niecały 1 procent. Skorygowana o ten efekt czasowy, sprzedaż w październiku i listopadzie wzrosła o 1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem w walutach lokalnych.
W całym roku finansowym sprzedaż netto wyniosła 234 478 mln SEK (236 035). W walutach lokalnych sprzedaż netto wzrosła o 1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Około 30 procent sprzedaży w roku obrotowym stanowiły sklepy internetowe.
Sprzedaż grupy H&M w okresie od 1 grudnia 2024 r. do 28 stycznia 2025 r. wzrosła o 4 procent w walutach lokalnych w porównaniu do walutach lokalnych w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
W przypadku marek portfelowych, które osiągnęły wysokie wartości porównawcze z ubiegłego roku, sprzedaż netto w czwartym kwartale wzrosła o 1 procent w SEK i o 2 procent w walutach lokalnych. Sprzedaż za cały rok była na poziomie w SEK i wzrosła o 1 procent w walutach lokalnych.
Optymalizacja portfela marek
W ciągu roku Afound został zlikwidowany i rozpoczęto przygotowania do integracji Monki ze sklepami Weekday i na stronie internetowej Weekday.com w 2025 roku. Planowane jest przekształcenie kilku sklepów Monki w sklepy Weekday, podczas gdy natomiast pozostałe sklepy mają zostać zamknięte. Wyłączając Monki i Afound, sprzedaż marek portfelowych w walutach lokalnych wzrosła o 5 procent w całym roku 2024.
W modelu omnichannel
Ekspansja odbywa się z naciskiem na zwiększenie sprzedaży wielokanałowej. Klienci chcą mieć możliwość robienia zakupów gdzie, kiedy i w jaki sposób – w sklepach, na stronach internetowych marek, na cyfrowych platformach handlowych i w mediach społecznościowych.
Inwestycje w sklepy fizyczne i cyfrowe będą kontynuowane w 2025 r. w takim samym tempie jak w 2024 r., aby zapewnić jeszcze bardziej inspirujące doświadczenia, jednocześnie optymalizując nasze portfolio sklepów pod kątem dalszej rentowności i wzrostu.
W czwartym kwartale 2024 roku H&M otworzył swój pierwszy sklep na Dominikanie w ramach franczyzy. H&M również rozszerzył swoją cyfrową obecność na Douyin i Pinduoduo, dwóch największych platformach e-commerce w Chinach, a także na Ajio.com w Indiach.
Ajio.com w Indiach oraz Trendyol.com w Turcji i Arabii Saudyjskiej. Arket otworzył swoje pierwsze sklepy sklepy w Hiszpanii, Polsce i we Włoszech jesienią 2024 roku. Weekday i Monki wystartowały na Boozt.com, podczas gdy Arket na ASOS.com w drugiej połowie 2024 roku.
Pierwszy sklep H&M w Brazylii zostanie otwarty w São Paulo pod koniec 2025 roku. Sklep zostanie otwarty w Iguatemi, jednym z najbardziej najbardziej kultowych i wyjątkowych centrów handlowych w Brazylii. Arket otworzy swój pierwszy sklep w Norwegii, Austrii, Grecji i Irlandii w 2025 roku.
Irlandii w 2025 roku.
Grupa H&M nadal renegocjuje dużą liczbę umów najmu, co obejmuje również przebudowy, a także
dostosowanie liczby sklepów i powierzchni sklepowej, aby zapewnić odpowiednie portfolio sklepów na każdym rynku.
Umowy grupy H&M pozwalają na renegocjację lub wyjście z około jednej trzeciej umów najmu każdego roku. Po dokonaniu przeglądu priorytetów w odniesieniu do rzeczy, które nie wzmacniają marki H&M lub nie przyczyniają się do długoterminowej sprzedaży i rentowności każdej marki.
rentowności, zidentyfikowano dodatkowe sklepy do konsolidacji.
W 2025 r. planowane jest otwarcie około 80 nowych sklepów. Większość z nich zostanie otwarta na rynkach rozwijających się. Planowane jest zamknięcie około 190 sklepów, głównie na ugruntowanych rynkach.
Zamknięcia obejmują dużą liczbę sklepów Monki. Na koniec listopada 2024 r. Monki miało
48 sklepów. Kilka z nich zostanie przekształconych w sklepy Weekday, a pozostałe sklepy mają zostać zamknięte.
Portfel sklepów jest obszarem, w którym dokonywane są największe inwestycje, a modernizacje będą kontynuowane w szybkim tempie w 2025 r. poprzez otwarcia i modernizacje.
Sklepy
Na dzień 30 listopada 2024 r. grupa H&M posiadała 4 253 (4 369) sklepów, tj. łączna liczba sklepów zmniejszyła się o 116 sklepów w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku, co odpowiada zmniejszeniu o około 3 procent. W ciągu roku finansowego otwarto 88 (101) nowych sklepów i zamknięto 204 (197) sklepów. Łącznie 258 (282) sklepów grupy jest prowadzonych przez partnerów franczyzowych.
„Po roku na stanowisku CEO jestem przekonany, że jesteśmy na dobrej drodze. Wyznaczyliśmy jasny kierunek, koncentrując się w pełni na naszej podstawowej działalności: ulepszaniu tego, co robi największą różnicę dla klienta i usuwaniu tego, co tego nie robi. Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy, aby jeszcze bardziej wzmocnić nasze produktów, doświadczeń zakupowych i budowania marki. Chociaż pozostało jeszcze wiele do zrobienia, mamy solidny plan napędzania długoterminowego wzrostu, do którego dążymy.
Sprzedaż wzrosła o 3 procent w walutach lokalnych w czwartym kwartale w porównaniu do ubiegłego roku. Nasza jesienna kolekcja rozpoczęła się serią wydarzeń w stolicach mody, takich jak
stolicach mody, takich jak Mediolan, Londyn i Nowy Jork – łącząc muzykę, kulturę i modę – została bardzo dobrze przyjęta.
Marża brutto i zysk operacyjny również wzrosły, pomimo kosztów likwidacji i zwiększonych inwestycji w ofertę dla klientów, marketing i optymalizację sklepów. Silna sprzedaż online wraz z lepszą prezentacją produktów i bardziej inspirującymi zakupami, dobrze przyjęte kolekcje odzieży damskiej i skuteczna kontrola kosztów przyczyniły się do pozytywnego rozwoju w tym kwartale. W całym roku marża operacyjna wyniosła 7,4 procent, a zysk na akcję wzrósł o 34 procent do 7,21 SEK.
W 2024 r. wprowadziliśmy znaczące ulepszenia. Naszym priorytetem była oferta produktowa H&M, z początkowym naciskiem na odzież na odzieży damskiej, gdzie zwiększyliśmy naszą reaktywność na na trendy i ogólną trafność asortymentu. W czwartym kwartale sprzedaż odzieży damskiej w pełnej cenie wzrosła we wszystkich kanałach.
Przyspieszyliśmy tempo usprawniania naszego łańcucha dostaw łańcucha dostaw, zwiększając elastyczność i dostępność kanałów.
Otworzyliśmy 88 nowych sklepów i kontynuowaliśmy optymalizację naszego portfolio sklepów.
portfolio sklepów. Z ponad 4 200 sklepami, modernizacja naszego portfolio pozostanie dla nas priorytetem.
Upraszczamy struktury zespołów, aby zbudować jeszcze bardziej wydajną organizację. Aby usprawnić i zoptymalizować nasze działania, w ciągu roku zaprzestaliśmy również działalności Afound.
W 2025 r. planujemy zintegrować markę Monki z marką Weekday, zarówno w sklepach, jak i online.
Wybiegając w przyszłość do 2025 r., będziemy nadal wzmacniać naszą podstawową działalność i podnosić jakość naszej oferty dla klientów, jednocześnie kontynuując intensywną pracę nad efektywnością kosztową. Przyspieszymy nasze procesy tworzenia produktów, zwiększamy precyzję dostosowania dostaw My również nasze doświadczenie cyfrowe i będziemy wzmocnić obecność naszej marki w głównych miastach mody.
Podczas gdy utrzymujące się trudne warunki makroekonomiczne i i niepewność geopolityczna mogą mieć wpływ na nastroje konsumentów w 2025 roku., dostrzegamy pewne pozytywne oznaki, takie jak inflacja i spadające stopy procentowe.
Nasz zdywersyfikowany łańcuch dostaw daje nam elastyczność potrzebną do łagodzenia negatywnego na różnych rynkach. To, wraz z naszą ideą biznesową biznesową – moda i jakość w najlepszej cenie w zrównoważony sposób – tworzy silną odporność i dobrze pozycjonuje nas do
wzrostu na globalnym rynku mody.
Ogólnie rzecz biorąc, istnieje duży potencjał w naszej podstawowej działalności, koncentrując się na wzroście organicznym. Mamy jasny plan na nadchodzące lata, napędzając rentowny i długoterminowy wzrost, jednocześnie wspierając nasz cel, jakim jest wyzwolenie mody dla wielu” – powiedział Daniel Ervér, CEO.