Sieć Maxi Zoo otworzyła 27 nowych sklepów w 2024 roku. Obecnie sieć liczy 145 lokalizacji w Polsce. W 2025 roku planuje dalszą ekspansję i otwarcie 25. nowych sklepów. Stawia na lokalizacje w dużych parkach handlowych i galeriach handlowych. Zakładana powierzchnia sklepów to 400–450 mkw.
„Rok 2024 był dla Maxi Zoo pełen wyzwań i sukcesów. Otworzyliśmy 27 nowych sklepów i nasza sieć w Polsce liczy obecnie 145 placówek. W 2025 roku planujemy dalszą ekspansję – naszym celem jest uruchomienie co najmniej 25 nowych sklepów, co pozwoli nam umocnić pozycję na rynku i zwiększyć naszą dostępność dla klientów.
Naszym priorytetem są duże parki handlowe, w których operatorem wiodącym jest sieć spożywcza, a oferta najemców obejmuje m.in. branże fashion, elektronikę, dyskonty, health & beauty oraz DIY. Równocześnie nadal inwestujemy w lokalizacje w galeriach handlowych, koncentrując się na miejscach o największym natężeniu ruchu klientów.
Optymalna powierzchnia naszych sklepów wynosi 400–450 mkw., co pozwala nam zapewnić szeroki asortyment i wygodne zakupy.
Ekspansja Maxi Zoo w Polsce jest częścią strategii rozwoju Grupy Fressnapf, która w 2024 roku otworzyła 140 nowych placówek, umacniając swoją pozycję lidera na rynkach europejskich. Polska pozostaje jednym z kluczowych rynków wzrostu dla całej grupy, a nasze dotychczasowe wyniki potwierdzają skuteczność realizowanej strategii” – mówi Grzegorz Kaprzyk , Dyrektor ds. Rozwoju Maxi Zoo Polska.
13 lat na rynku
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 145 sklepów w większych i mniejszych miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl.
W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami, a w listopadzie 2024 roku usługę Click&Collect we wszystkich sklepach na terenie kraju. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 15 krajach europejskich. Obecnie do grupy należy około 2 600 sklepów Fressnapf i Maxi Zoo zatrudniających ponad 20 000 pracowników z ponad 50 krajów. Od 2024 mniejszościowy udział w Grupie posiada Międzynarodowa firma inwestycyjna Cinven.
Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024″, nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022″, wyróżnienie w rankingu „Gazele Biznesu” 2023 i 2024 oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023-2024”, a także “Innowacyjna Sieć Roku” oraz “Promocja Roku”, które zostały przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. Sieć Maxi Zoo została także uhonorowana prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z pracownikami i budowanie przyjaznego środowiska pracy.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter
W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci zostały oparte na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji czy współpraca z GOPR to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.