Jeronimo Martins zadebiutuje z Biedronką na rynku słowackim

Biedronka zadebiutuje na Słowacji 5 marca. Pierwszy sklep Pierwsza zostanie otwarty w Miloslavovie. Plany ekspansji sieci zakładają lokalizacje w dużych i małych miastach, ale również i na wsiach.
Jak podała agencja TASR sieć Biedronka na początku marca otworzy swoje pierwsze sklepy na rynku słowackim. Na początku sklepy zostaną otwarte w mniejszych i średnich miastach, a później planuje debiut w Bratysławie. Na razie znane sa pierwsze lokalizacje Biedronek na Słowacji i będą to: Povazska Bystrica, Senica, Zvolen, Levice i Nove Zamky.
Biedronka będzie oferować 3 400 produktów i planuje pozyskiwać połowę świeżych produktów spożywczych od słowackich dostawców, a długoterminowym celem jest posiadanie 40 procent słowackich produktów na półkach.
Dobre wyniki finansowe Jeronimo Martins
Wg wstępnych wyników przychody Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, wzrosły w 2024 roku o 9,3 proc., osiągając 33,47 mld euro.
Ciągłe inwestycje naszych marek we wzmacnianie ich konkurencyjności cenowej i atrakcyjności ich propozycji wartości doprowadziły do wzrostu sprzedaży Grupy o 9,3% (+4,9% przy stałych kursach wymiany) do 33,5 mld euro, przy wskaźniku LFL na poziomie 0,6%. W czwartym kwartale sprzedaż wzrosła o 6,7% (+5,3% przy stałych kursach wymiany) do 8,7 mld euro, przy stopie LFL na poziomie 1,5%.
Biedronka wygenerowała z tego 23,6 miliarda euro. W ciągu roku sprzedaż wzrosła o 4,1% w walucie lokalnej, przy LFL na poziomie -0,3%. W euro sprzedaż osiągnęła 23,6 mld euro, czyli o 9,6% więcej niż w 2023 roku.
Działając przy deflacji koszyka w ciągu 12 miesięcy 2024 r. i pomimo słabego rynku detalicznego żywności, Biedronka osiągnęła wzrost wolumenu w porównaniu z silnym rokiem 2023. W czwartym kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 4,8%, przy LFL na poziomie 1,1%. W euro sprzedaż osiągnęła 6,1 mld euro, czyli o 7,4% więcej niż w 4 kwartale 23 roku.
Marka zrealizowała swój program ekspansji zgodnie z planem i otworzyła 187 nowych sklepów Biedronka (161 otwarć netto) w ciągu roku, po przebudowie 280 lokalizacji. Działalność q-commerce, prowadzona pod marką Biek, również nadal się rozwijała i zakończyła rok z 23 mikrocentrami realizacji zamówień, z których pięć zostało otwartych w 2024 roku.
30 lat rozwoju i zaufania klientów
Jerónimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki – największej sieci detalicznej w Polsce, posiadającej sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od 30 lat. Posiada ponad 3700 placówek. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach.
W 2022 r. Biedronka współpracowała z prawie 1400 polskich dostawców, od których pochodziło ponad 93 proc. produktów w ofercie sieci. Jerónimo Martins Polska S.A., zatrudniając ponad 81 tys. osób, jest największym pracodawcą w Polsce. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter