VIA Outlets: Wrocław Fashion Outlet zakończył rok 2024 z rekordem sprzedaży

Wrocław Fashion Outlet to jedyne centrum outletowe premium w Polsce należące do europejskiego portfolio VIA Outlets i jedno z kluczowych miejsc zakupowych w regionie. W 2024 roku VIA Outlets odnotowało nowy rekord sprzedaży marek, osiągając wzrost o niemal 7% w porównaniu do roku poprzedniego, a liczba odwiedzających przekroczyła 32 miliony. Wrocław Fashion Outlet także zanotowało rekordową sprzedaż w historii.

Minione miesiące to także intensywne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz rosnące zainteresowanie programem lojalnościowym Fashion Club, który zgromadził już ponad 70 tysięcy członków, oferując im jeszcze więcej wyjątkowych korzyści.

Znane marki i ciągły wzrost

Wrocław Fashion Outlet to jedyne centrum outletowe premium w Polsce należące do europejskiego portfolio VIA Outlets i jedno z kluczowych miejsc zakupowych w regionie. W 2024 roku VIA Outlets odnotowało nowy rekord sprzedaży marek, osiągając wzrost o niemal 7% w porównaniu do roku poprzedniego, a liczba odwiedzających przekroczyła 32 miliony. Wrocław Fashion Outlet także zanotowało rekordową sprzedaż w historii.

„Dzięki innowacyjnemu podejściu do Guest Experience i Visual Merchandising (VM), centrum odnotowało wzrost kluczowych wskaźników KPI u Najemców m.in. wzrost wskaźnika odwiedzalności oraz dłuższy czas spędzany przez klientów na terenie obiektu. Visual Merchandising okazał się kluczowym elementem zwiększającym zaangażowanie klientów i konwersję zakupową, co bezpośrednio przełożyło się na sukces Najemców.

Miniony rok pokazał, że inwestowanie w wyjątkowe doświadczenia zakupowe i spektakularne ekspozycje VM przynosi wymierne efekty. Nasi Najemcy odnotowali wzrost sprzedaży, a klienci jeszcze chętniej spędzali czas w naszym centrum” – mówi Beata Jarema, Centre Manager Wrocław Fashion Outlet.

W 2024 roku Wrocław Fashion Outlet poszerzyło swoje portfolio, otwierając jedyny w Polsce salon duńskiej marki odzieżowej Jack & Jones. Miniony rok to także początek rozbudowy przestrzeni marek, takich jak Calvin Klein, Tommy Hilfiger i Marc O’Polo.

Dodatkowe 500 mkw. powierzchni handlowej umożliwi dalsze poszerzenie asortymentu oraz wprowadzenie nowych doświadczeń zakupowych. Odświeżona część centrum, zaprojektowana z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów, zyska wielkoformatowe witryny, które zwiększą widoczność marek i wzmocnią ich obecność w przestrzeni centrum.

Otwarcie salonów tych marek w nowej odsłonie planowane jest na wiosnę. Wrocław Fashion Outlet wzbogacił także swoją ofertę gastronomiczną o pierwszą we Wrocławiu pracownię ryżowych ciasteczek daifuku mochi – Mochiarnię. W ofercie znajdują się również zdrowe napoje na bazie herbaty matcha i houjicha, idealnie komponujące się z oferowanymi słodkościami, co czyni Mochiarnię wyjątkowym punktem na mapie Wrocławia.

„Konsekwentne poszerzanie oferty Wrocław Fashion Outlet, zarówno o globalne marki, jak i unikalne lokalne koncepty gastronomiczne, odzwierciedla rosnącą pozycję centrum w branży retail. Wysokie zainteresowanie najemców oraz ich inwestycje w rozwój przestrzeni handlowej potwierdzają siłę naszego modelu biznesowego i długoterminowy potencjał segmentu zakupów outletowych” – mówi Teresa Pieczonka, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet.

Odpowiedzialny rozwój sektora retail

Zrównoważony rozwój stanowi kluczowy filar strategii VIA Outlets, a konsekwentna realizacja inicjatywy „Beyond Sustainable” ma na celu systematyczne ograniczanie negatywnego wpływu działalności centrów w tym portfolio na środowisko. Wrocław Fashion Outlet, aktywnie uczestniczy w tych działaniach, dokładając swoją cegiełkę do realizacji celu zmniejszenia intensywności energetycznej VIA Outlets o 50% do 2030 roku w porównaniu z 2022 rokiem.

Centrum do działań na rzecz redukcji śladu węglowego angażuje również swoich najemców. W trzecim kwartale prowadziło akcję edukacyjną z nagrodami „Mamy energię na zmianę”, której celem było zmniejszenie zużycia energii elektrycznej na wynajmowanych powierzchniach. Sklepy uczestniczące osiągnęły sukces i podwoiły zakładany wynik.

W 2024 roku centrum kontynuowało swoje zaangażowanie także w obszarze wspierania lokalnej społeczności. W ramach współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej powstała ścieżka edukacyjna w Parku Tysiąclecia, której celem jest zwiększanie świadomości ekologicznej wśród małych mieszkańców.

Duże zmiany w 2025 roku

Wrocław Fashion Outlet wkracza w 2025 rok z planami rozwoju, obejmującymi zarówno modernizację architektury, jak i poszerzenie oferty gastronomicznej. W drugim kwartale roku w centrum swoje drzwi otworzy Tutti Santi, znana restauracja serwująca dania kuchni włoskiej.

Do grona najemców dołączy także duokoncept kulinarny, łączący smaki kuchni polskiej i azjatyckiej – In Asia i Wagożercy stworzony z myślą o Wrocław Fashion Outlet. Nowe restauracje powstają w sąsiedztwie kawiarni Starbucks i będą otwarte także poza standardowymi godzinami funkcjonowania centrum, w tym w niedziele niehandlowe. Przestrzeń gastronomiczną wzbogacą zewnętrzne ogródki, które podkreślą nowoczesny i przyjazny charakter miejsca.

W 2025 roku centrum planuje kontynuację strategii wzmacniania Guest Experience, kolejne spektakularne ekspozycje VM i nowe, angażujące formaty, które zapewnią odwiedzającym jeszcze więcej niezapomnianych wrażeń.

W 2025 roku centrum będzie przechodziło dalszą metamorfozę, wieża centrum zyska nową elewację, oświetlenie i lamele, jeszcze lepiej wpisując się w otoczenie centrum. Dzięki tym inwestycjom Wrocław Fashion Outlet tworzy nowoczesne i komfortowe miejsce zakupów i spotkań dla mieszkańców regionu.

Wrocław Fashion Outlet oferuje ponad 100 marek

Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek, wśród nich: BOSS Outlet, KARL LAGERFELD, JOOP!, Nike, Levi’s, Lacoste, Asics, Guess, New Balance, adidas, Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Le Creuset, Calzedonia.

Lokalizacja w pobliżu lotniska, bliskość Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, dogodny dojazd komunikacją miejską i parking na 1 200 miejsc pozwalają klientom dogodnie cieszyć się promocjami przez cały rok. 

Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 000 metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1 100 sklepów.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz