Spółka GK Hair Polska ogłosiła rozpoczęcie procesu akwizycji. Działania mają na celu wzmocnienie pozycji na rynku oraz dalszy rozwój oferty produktowej. Firma posiada ponad 30 sklepów stacjonarnych w Polsce oraz obsługuje ponad 1 tys. salonów fryzjerskich.
Model biznesowy GK Hair opiera się na ścisłej współpracy z influencerami. Na samej platformie Meta ich reklamy wygenerowały ponad 300 mln wyświetleń w 2024 roku. Produkty firmy są sprzedawane w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Bułgarii, krajach Bałtyckich oraz Francji.
GK Hair obecne jest w międzynarodowych sieciach handlowych, takich jak DM, Drogerie Natura , a w sieci Douglas jest liderem w kategorii kosmetyków do włosów.
Spółka posiada wyłączność na dystrybucję światowej klasy marek, takich jak Wellness Premium Products, Tuli Labs, Theorie, Saryna Key, Farcom, Lee Stafford, Swiss Arabian i wielu innych.
Teraz GK Hair Polska planuje przejęcia podmiotów z branży beauty na polskim rynku. Firma jest otwarta także na przejęcia w sektorze e-commerce, w celu dalszej ekspansji.
„W związku z dynamicznym rozwojem chcemy poszerzyć zakres usług i produktów. Najbardziej efektowną metodą są przejęcia, nie tylko w branży beauty, ale również w innych segmentach rynku e-commerce. Na tym etapie chcemy rozwijać wiele gałęzi biznesu, dlatego zamierzamy zainwestować w zróżnicowane projekty. Jesteśmy otwarci na rozmowy dotyczące wspólnych działań” – mówi Daniel Romanowski, prezes zarządu GK Hair Polska sp. z o.o.
Pierwsze przejęcia planowane są na pierwszy kwartał 2025, a wstępne rozmowy z potencjalnymi podmiotami już trwają. Spółka nie wyklucza dalszych inwestycji w obszarze nowych technologii kosmetycznych oraz kanałów sprzedaży online.
Rynek drogerii na fali wzrostu
Wg raportu PMR w latach 2024-2029 rynek artykułów kosmetycznych w Polsce będzie rósł w średniorocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 5 proc. PMR prognozuje PMR, że dynamika rynku będzie słabsza niż w latach 2020-2023 co będzie wynikało z wyhamowania tempa wzrostu cen.
Zgodnie z prognozami PMR w przyszłości handel detaliczny kosmetykami będzie nadal skupiał się głównie na dwóch kanałach: drogeriach, które będą preferowanym miejscem zakupów tego typu produktów, oraz kanale online.
Sprzedaż internetowa będzie pełnić rolę uzupełniającą, umożliwiając klientom zakup produktów niedostępnych w sklepach stacjonarnych oraz zachęcając do podejścia do zakupów w sposób omnichannelowy. 83 proc. Polaków dokonuje zakupów kosmetyków w drogeriach stacjonarnych, a 37 proc. korzysta z zakupów online. Według prognoz PMR oba te kanały w 2027 roku osiągną łącznie ponad 57 proc. udziału w całym rynku kosmetycznym (obecnie mają 55,8 proc.).
W portfelu ponad 30 drogerii
GK Hair Polska to spółka obecna w branży kosmetycznej od ponad 13 lat. Jest właścicielem sieci ponad 30 drogerii kosmetycznych Way To Beauty. To polska sieć sklepów z kosmetykami i produktami do pielęgnacji twarzy i ciała. Kosmetyki online, dostępne na stronie waybeauty.pl, będą doskonałym uzupełnieniem codziennej pielęgnacji. Niezależnie od typu cery, w drogerii Way To Beauty każdy znajdzie produkty dla siebie. Oferuje kosmetyki, które stworzą idealnie dopasowany do potrzeb rytuał pielęgnacyjny.