GK Hair zapowiada przejęcia na rynku polskim

Spółka GK Hair Polska ogłosiła rozpoczęcie procesu akwizycji. Działania mają na celu wzmocnienie pozycji na rynku oraz dalszy rozwój oferty produktowej. Firma posiada ponad 30 sklepów stacjonarnych w Polsce oraz obsługuje ponad 1 tys. salonów fryzjerskich.

Model biznesowy GK Hair opiera się na ścisłej współpracy z influencerami. Na samej platformie Meta ich reklamy wygenerowały ponad 300 mln wyświetleń w 2024 roku. Produkty firmy są sprzedawane w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Bułgarii, krajach Bałtyckich oraz Francji.

GK Hair obecne jest w międzynarodowych sieciach handlowych, takich jak DM, Drogerie Natura , a w sieci Douglas jest liderem w kategorii kosmetyków do włosów.

Spółka posiada wyłączność na dystrybucję światowej klasy marek, takich jak Wellness Premium Products, Tuli Labs, Theorie, Saryna Key, Farcom, Lee Stafford, Swiss Arabian i wielu innych.

Teraz GK Hair Polska planuje przejęcia podmiotów z branży beauty na polskim rynku. Firma jest otwarta także na przejęcia w sektorze e-commerce, w celu dalszej ekspansji.

„W związku z dynamicznym rozwojem chcemy poszerzyć zakres usług i produktów. Najbardziej efektowną metodą są przejęcia, nie tylko w branży beauty, ale również w innych segmentach rynku e-commerce. Na tym etapie chcemy rozwijać wiele gałęzi biznesu, dlatego zamierzamy zainwestować w zróżnicowane projekty. Jesteśmy otwarci na rozmowy dotyczące wspólnych działań” – mówi Daniel Romanowski, prezes zarządu GK Hair Polska sp. z o.o.

Pierwsze przejęcia planowane są na pierwszy kwartał 2025, a wstępne rozmowy z potencjalnymi podmiotami już trwają. Spółka nie wyklucza dalszych inwestycji w obszarze nowych technologii kosmetycznych oraz kanałów sprzedaży online.

Rynek drogerii na fali wzrostu

Wg raportu PMR w latach 2024-2029 rynek artykułów kosmetycznych w Polsce będzie rósł   w średniorocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 5 proc. PMR prognozuje PMR, że dynamika rynku będzie słabsza niż w latach 2020-2023 co będzie wynikało z wyhamowania tempa wzrostu cen.

Zgodnie z prognozami PMR w przyszłości handel detaliczny kosmetykami będzie nadal skupiał się głównie na dwóch kanałach: drogeriach, które będą preferowanym miejscem zakupów tego typu produktów, oraz kanale online.

Sprzedaż internetowa będzie pełnić rolę uzupełniającą, umożliwiając klientom zakup produktów niedostępnych w sklepach stacjonarnych oraz zachęcając do podejścia do zakupów w sposób omnichannelowy. 83 proc. Polaków dokonuje zakupów kosmetyków w drogeriach stacjonarnych, a 37 proc. korzysta z zakupów online. Według prognoz PMR oba te kanały w 2027 roku osiągną łącznie ponad 57 proc. udziału w całym rynku kosmetycznym (obecnie mają 55,8 proc.).

W portfelu ponad 30 drogerii

GK Hair Polska to spółka obecna w branży kosmetycznej od ponad 13 lat. Jest właścicielem sieci ponad 30 drogerii kosmetycznych Way To Beauty. To polska sieć sklepów z kosmetykami i produktami do pielęgnacji twarzy i ciała. Kosmetyki online, dostępne na stronie waybeauty.pl, będą doskonałym uzupełnieniem codziennej pielęgnacji. Niezależnie od typu cery, w drogerii Way To Beauty każdy znajdzie produkty dla siebie. Oferuje kosmetyki, które stworzą idealnie dopasowany do potrzeb rytuał pielęgnacyjny.

Newsletter SCF News

Obserwuj rynek centrów handlowych

Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter

Zapisz