Właściciel sieci Netto przejmuje ponad 300 sklepów

Grupa Salling zawarła porozumienie ze szwedzką ICA Gruppen odnośnie przejęcia detalisty Rimi w Estonii, na Łotwie i Litwie. Na mocy umowy Grupa Salling przejmuje kontrolę i pełne prawa własności do Rimi. Transakcja obejmuje 314 sklepów, dobrze rozwiniętą platformę e-commerce, magazyny i centra dystrybucyjne w krajach bałtyckich, a także zespół ponad 11 000 wykwalifikowanych pracowników.
Umowa podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
Dzięki przejęciu Rimi, łączna liczba sklepów Grupy Salling w Danii, Niemczech, Polsce, a także w Estonii, na Łotwie i Litwie, zbliży się do 2 100, a liczba pracowników przekroczy 68 000. Jest to największa transakcja w historii Grupy, w pełni zgodna z ambicjami strategii Aspire’28, ogłoszonej jesienią 2024 roku, zakładającą m.in. silny rozwój w Polsce oraz fuzje i przejęcia jako motor dalszego wzrostu.
„Jesteśmy niezwykle dumni z umowy, którą zawarliśmy z ICA w sprawie przejęcia Rimi. To
największa transakcja w prawie 120-letniej historii Grupy Salling. Rimi to dobrze zarządzana
firma, dysponująca ponad 11 000 kompetentnych pracowników oraz 314 sklepami wyróżniającymi się wysokimi standardami i unikalnym podejściem do klienta w Estonii, na Łotwie i Litwie. Cieszymy się na perspektywę dalszego rozwoju w oparciu o silną pozycję rynkową – jako drugi największy gracz na rynku bałtyckim – i zapewnianie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych w Rimi” – mówi Anders Hagh, CEO Grupy Salling.
Rimi jest obecnie silną i dobrze zarządzaną firmą i będzie kontynuować działalność z tym
samym zarządem i koncepcją jak dotychczas na trzech rynkach bałtyckich.
Plany ekspansji w Polsce
Strategia Aspire’28 zakłada konkretne ambicje dalszego rozwoju Netto w Polsce, gdzie w
nadchodzących latach sieć znacznie rozszerzy swoją działalność inwestując miliardy złotych
celem powiększenia się do 1000 sklepów.
Aktualnie Netto Polska posiada 676 placówek. Znaczący rozwój sieci rozpoczął się 2020 roku,
kiedy Grupa Salling – właściciel Netto – przejęła ponad 300 sklepów Tesco oraz dwa centra
dystrybucyjne. Sklepy te szybko przekonwertowano do formatu Netto, co zwiększyło ich
łączną liczbę do ponad 600.
„Pierwszy sklep Netto w Polsce otworzyliśmy w Szczecinie w 1995 roku i nadal uważamy ten
rynek za niezwykle ekscytujący. Nasze ambicje pozostają niezmienne – chcemy uczynić Netto
znaczącym graczem, osiągając liczbę 1 000 sklepów do 2028 roku. Dlatego nasz polski zespół
będzie kontynuować rozwój biznesu, dbając o to, by klienci Netto mogli otrzymywać jak
najlepsze doświadczenia zakupowe” – dodaje Anders Hagh.
Właściciel kilku sieci
Dzięki sieciom, takim jak føtex, Bilka, Netto, domy towarowe Salling i BR, Grupa Salling
poprawia codzienne życie swoich klientów, oferując doskonałe doświadczenia zakupowe,
atrakcyjne możliwości zatrudnienia i ułatwiając dostęp do odpowiedzialnego stylu życia.
Ponad 57 000 oddanych pracowników w Niemczech, Polsce i Danii obsługuje 10 milionów
klientów tygodniowo.
Salling Group jest w 100% własnością Fundacji Salling, która część zysków firmy przeznacza
na cele społeczne. Od 2012 roku Fundacje Salling przekazały ponad 2 miliardy DKK na
edukację, kulturę, sport i inne inicjatywy społeczne.
W portfolio ponad 660 sklepów
Sieć dyskontów Netto obecna jest na polskim rynku od niemal 29 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób. W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food.
Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach, czy wydzieloną strefę produktów zdrowych i dla osób z wykluczeniami diety Półka Zdrowia – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.
Newsletter SCF News
Obserwuj rynek centrów handlowych
Dołącz do ponad 7000 czytelników i otrzymuj codzienny, bezpłatny newsletter